Leuk dat er nog meer fans van Nightwish zijn op dit forum. Ik merk de laatste tijd dat ze steeds bekender worden en dat verdienen ze zondermeer! En inderdaad, Ghost Love Score is mijn absolute favoriet van deze plaat! Wat een geweldig nummer, dat refrein blijft zo lekker hangen en de opbouw van het nummer is subliem.
Ik moet eerlijk zeggen dat Invisible Circles van AF een beetje is tegengevallen. Ik vind het schitterende muziek, maar sommige passages duren te lang bijvoorbeeld de conversaties tussen het jonge stel, waarbij ik de discussies behoorlijk overdreven vind overkomen. Daarnaast mis ik een beetje het explosieve van Decipher. Verder is het een goede plaat hoor!
Gister weer iets van mijn andere muziekvoorkeur aangeschaft: Liquid Scarlet met hun titelloze debuutalbum. Laat ik voorop stellen dat progressieve rock, waaronder deze muziek valt, een beetje aan het uitsterven was. Enkel de gevestigde namen als Spock's Beard (nu zonder Neal Morse) King Crimson en anderen houden zich met deze muzieksoort bezig maar er is goed nieuws uit Zweden: Liquid Scarlet
Dit is een jong nieuw fris bandje die nu dus hun eerste cd hebben uitgebracht en wat voor één
Geweldige prog met zeker een aantal invloeden, maar toch ook met een eigen sound. Een must voor iedere progliefhebber!