Auteur Topic: God is aan het werk in de moslimwereld  (gelezen 3126 keer)

Sam

• Wat is waarheid? Joh. 18:38
    • Bekijk profiel
God is aan het werk in de moslimwereld
« Gepost op: maart 01, 2003, 10:37:20 am »
Veel moslims gaan twijfelen aan hun geloof, en velen komen tot geloof in Jezus. Dat heeft dikwijls te maken met een bijzonder ingrijpen van God. Takoosh Hovsepian, de weduwe van de vermoorde dominee Haik Hovsepian, gaf hiervan een mooi voorbeeld toen ze onlangs in Nederlands was.
Een moslimman van middelbare leeftijd had een droom. Hij wandelde met een onbekende man, die zei: "Ken je me niet? Ik ben twee dagen geleden vermoord."Ze liepe al pratend verder en kwamen bij twee deruen in een muur. De ene deur was heel groot en heel mooi versierd in allerlei schitterende kleuren. De andere was klein en lelijk, je moest bukken om erdoor te kunnen. Hij liep dus naar de grote deur toe, maar de andere man liep naar de kleine deru. "Waarom ga jij door dei kleine deur, deze is toch veel mooier?" Jawel, zie de vermoorde man, "maar achter die mooie deur staat de duivel en achter de kleine deur staat de Here Jezus."De vermoorde man deed de deur open en inderdaad, hij werd opgewacht door de Here Jezus in een stralend licht. Het was prachtig achter die deur. Dus ging hij ook daar naar binnen, maar op het moment dat hij een voet over de drempel zette, werd hij wakker.
Enige wekeln later liep hij over een kerkhof en zag daar op een grafzerk een foto van de man uit zijn droom. Hij keek naar de naam die eronder stond... het was Haik Hovsepian.

Bron: www.opendoors.nl

Sam

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2003, 10:26:00 am »
Ik vraag mij af waarom hier niet op gereageerd wordt.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2003, 02:09:31 pm »

quote:

op 05 Mar 2003 10:26:00 schreef Sam:
Ik vraag mij af waarom hier niet op gereageerd wordt.
misschien dat de meeste mensen hier weinig bekeerde moslims kennen en het daarom weinig zegt zo'n onderwerp. Ik ken er iig geen één bekeerde moslim.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2003, 03:05:36 pm »
Ik ken wel een aantal bekeerde Moslims. Dit soort verhalen zijn de laatste tijd aan de orde van de dag. God grijpt persoonlijk in in de levens van Moslims. Allemaal verhalen ze van een openbaring of een droom die zó bovennatuurlijk is, dat zij er niet omheen kunnen.
Ik denk dat hier ook weinig op gereageerd wordt omdat men op dit bord zo wie zo huiverig is voor dromen, openbaringen en profetieen van God.
Jammer, want er gebeurt iets op dit moment, waar ik graag dichtbij wil zijn. Wie ore heeft die hore.

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2003, 03:57:34 pm »
Ik zou ze graag eens spreken, hopelijk kunnen zij ons vertellen hoe wij andere Moslims bij de ware God, de Enige, kunnen brengen.
Ps. 111:10

Sam

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2003, 03:59:38 pm »
Dank voor jullie reacties. Ik begrijp best dat niet iedereen veel weet van moslims etc. maar ik krijg vaak het gevoel dat gkv-ers veel met zichzelf bezig zijn en de wereld vergeten. (Let op! Ik heb het over mijn gevoel; harde bewijzen heb ik niet.)

Emma

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2003, 04:21:56 pm »
Ik wil wel graag even reageren. Ik kom in het asielzoekerscentrum waar ik werk, wel ex-moslims tegen die vanwege hun bekering hun land ontvlucht zijn. En moslims die hier in Nederland geïnteresseerd (zeg maar gerust hongerig) raken in (naar) het christelijk geloof. Ze hebben het niet gemakkelijk, worden met de nek aangekeken of zelfs bedreigd door landgenoten en/of familie. Ik denk dat de Nederlandse kerken hier een grote opdracht in kunnen hebben. In veel plaatsen gebeurt ook het een en ander: asielzoekers worden betrokken bij de kerken en dat is niet zelden verrijkend voor onze nederlandse (toch wel afstandelijke) manier van kerkzijn.
Als je in ogenschouw neemt dat een heel groot percentage van de asielzoekers uiteindelijk terug moet naar het land van herkomst...wat kunnen we ze dan beter meegeven dan het Evangelie? Zodat...nou ja, ik droom maar wat. Zodat er zendelingen teruggaan in plaats van murwgeprocedeerde asielzoekers. Maar ja, dan moeten we wel wat meer gaan openstaan voor ontmoeting.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2003, 06:20:11 pm »
Als een moslim van zijn geloof afstapt dan kan hij nooit meer deelnemen. Daarnaast worden christen en joden gezien als afvalligen, die staan gelijk aan dieren.
De meeste moslims zijn zeer goed onderlegd in de geloofsbeginselen, daarnaast hebben ze veel kennis van de afvallige takken.
Jezus word gezien als een profeet.

Heel moeilijk toegankelijke groep, bijzonder te noemen dat men er wel contact mee weet te vinden en dat men zich afkeert van de islam.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Sam

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 05, 2003, 11:17:15 pm »
Kom op mensen. De moslimwereld is geen ver van mijn bed show. Er zijn bijna 1 miljoen moslims in Nederland. In Engeland gaan er al meer moslims vrijdags naar het gebed dan dat er ´s zondags mensen naar de kerk gaan. Deze mensen kennen de Heer niet, alleen een karikatuur. Wees wijs met uw tijd en geld. In het verleden hebben ze weinig aandacht van het christelijke Westen gehad gezien de weinige inspanning van zending & evangelisatie. Laten we dat nu goedmaken. Laten we nu handelen voordat ze ons net als de gemeenten in klein-Azie en Noord-Afrika compleet wegvagen. De islam is er op uit, ook al beweerd zij anders. Lees Openbaringen nog eens goed en vergeet niet dat moslims de Heer nodig hebben!
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2003, 02:07:42 pm door Sam »

Emma

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 06, 2003, 08:08:13 am »
Sam,
voor al die moslims die in Nederland wonen geldt denk ik hetzelfde: wanneer ontmoeten ze nou echt christenen? Ik denk toch echt dat we hier een taak hebben.Ze alleen maar als een bedreiging zien, vind ik geen optie. Dat is ook geen goed uitgangspunt voor evangelisatie. Alleen de liefde van God, die jouw hart geraakt heeft, zodat jouw hart naar hen uitgaat om ze over die liefde te vertellen..

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 06, 2003, 08:54:05 am »
Beste Mensen van het forum.

hier weer kom ik er achter hoe klein geestig en discrimerend jullie denken.
hier weer is de stemming wij zijn goed en zij zijn fout.
STOP MET VEROORDELEN.
kijk eerst naar jullie eigen fouten en dan pas naar anderen.
ik kan namelijk niet in zien wat fout is in andere geloven.

Maar goed ik zal wel weer tegen muren praten  |:( .
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Sam

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 06, 2003, 09:52:40 am »
Ik ben het helemaal met je eens Emma: Hou oprecht van moslims, onderzoek hun religie, doe het mogelijke, en bid voor het onmogelijke.

Sam

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 10, 2003, 01:26:43 pm »
Bid mee voor het Arabisch schiereiland!

Zie: www.g-a-s.nl

arjan1

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 10, 2003, 03:12:03 pm »
Sam schreef:
Dank voor jullie reacties. Ik begrijp best dat niet iedereen veel weet van moslims etc. maar ik krijg vaak het gevoel dat gkv-ers veel met zichzelf bezig zijn en de wereld vergeten. (Let op! Ik heb het over mijn gevoel; harde bewijzen heb ik niet.)

Sam,

In Den Haag loopt al enkele jaren een project dat beoogt evangelisatie te bedrijven onder moslims. Hiervoor is een bekeerde/voormalige imam aangesteld die met dit project en anderen uit de gemeente/classis zeer ijverig bezig is. Dat heeft al geleid tot een aantal moslims die zich bekeerd hebben tot het christendom, en lid zijn geworden van onze gemeente. Geen geringe opgave, waarvoor veel gebed nodig is!

Overigens heeft Den Haag de grootste moskee van Europa...

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 10, 2003, 04:08:17 pm »
Wat doen jullie als een stel moslims bij jullie gaan bekeren.
ik bedoel van christen naar moslim.
dat willen jullie ook niet.

denk na, we hebben een vrijheid van godsdienst.
dat geld niet alleen voor christen.
en jullie hebben dat recht niet, en zeker niet de plicht om het te doen.
Laat mensen gewoon in hun waarden.
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

arjan1

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: maart 10, 2003, 05:01:50 pm »
Mack,

Bedankt voor je reactie. Wat is jouw ideologische/religieuze achtergrond dat je zo afwijzend reageert op evangelisatie onder moslims? Wat vind jij van de Bijbel?

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 10, 2003, 07:48:51 pm »
ik heb een gelovige humanist. (een gelovige niet-christen)
de bijbel = de koran = de tora = de bijbel = de koran = de tora = de bijbel = de koran = de tora enz. enz...

alleen met kleine verschillen.
en wie weet wie gelijk hebt.
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

arjan1

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 11, 2003, 07:45:37 am »
En hoe kijk je dan aan tegen het probleem dat de Bijbel en de Koran elkaar uitsluiten als woorden van eeuwig leven?

Sam

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: maart 11, 2003, 10:01:49 am »
In 2015 zal de meerderheid van de bevolking in de West-Europese steden moslim zijn. Kunnen we dan nog wel straatevangelisatie doen?

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: maart 11, 2003, 12:19:52 pm »
en de meerderheid de landen blijft christen.

maar is het daarom dat je je zo bang bent.
daarom is het belangerijker dat de moslim-gemeenschap interegeerd in de westerse wereld.
het is ook belangerijk dat er een dialoog is met alle partijen zodat elke gemeentschap zich veilig en welkom voelt.

anders onstaan er frictie's met een kans op een burger oorlog.
de eerste frictie's zie je al onstaan met extreem-rechts die al op twee plekken hebt ge demosteert.

ook het evangelisatie van de moslim-gemeentschap roept een bepaalde spanning op die er niet hoeft te zijn.
als jullie namelijk doorgaan, wacht op het eerste bericht dat er evangiganten in elkaargeslagen zijn.

ik ben jullie alleen te vertellen hoe de vreden in ons land te bewaren.
maar het moet wel van bijde kanten komen, dat weet ik wel.
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

arjan1

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: maart 13, 2003, 07:01:15 pm »
Mack schrijft:

Mack,
Verwar niet demokratische (grond-)rechten met godsdienstige overtuigingen. Lees Matt. 28 en Marcus 16, dan begrijp je waarom christenen evangeliseren. We hebben allemaal (ik niet minder dan jij) dezelfde vergeving nodig, via de Persoon van Jezus Christus.

We hoeven dus ook niet bang te zijn voor een toename van moslims in de steden. Al zal het niet per definitie makkelijker worden.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: maart 14, 2003, 03:53:13 am »
Mack Raven heeft volkomen gelijk.
De entropie van de wereldbevolking moet met onmiddelijke ingang een halt toegeroepen worden. Dit om onderlinge spanningen te vermijden, dan krijgen we vrede en veiligheid in de wereld.

Daarnaast moet iedereen goed nadenken. Aangezien Mack Raven kortgeleden heeft ontdekt dat hij dit kan, en misschien ook wel andere mensen die dit forum bezoeken, mogen we vooralsnog geen stelling nemen die wel eens veroordelend kan worden beoordeeld. Zie ook Exodus 19 vers 16.

Daarbij moeten we met z'n allen voor de mensen bidden dat men de Waarheid mag ervaren in het denken.
Liefde is vreemd

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: maart 14, 2003, 01:39:33 pm »

quote:

op 13 Mar 2003 19:01:15 schreef arjan1:
Mack schrijft:

Mack,
Verwar niet demokratische (grond-)rechten met godsdienstige overtuigingen. Lees Matt. 28 en Marcus 16, dan begrijp je waarom christenen evangeliseren. We hebben allemaal (ik niet minder dan jij) dezelfde vergeving nodig, via de Persoon van Jezus Christus.

We hoeven dus ook niet bang te zijn voor een toename van moslims in de steden. Al zal het niet per definitie makkelijker worden.

ik moet er toch twee dingen uit halen.

punt een.
er staan in je tekst dingen in die beledigd kunnen worden op gevat.
"We hebben allemaal (ik niet minder dan jij) dezelfde vergeving nodig, via de Persoon van Jezus Christus."
Wie bepaalt dat,wie geeft je het recht en wie zegt dat je gelijk heb.
wie kan zeggen van wat jij gelooft is goed en als je dat gelooft is het fout.
Ik ken de persoon wel die het wel kan.
maar jij en ik kennen het zeker niet.

punt twee.
"We hoeven dus ook niet bang te zijn voor een toename van moslims in de steden. Al zal het niet per definitie makkelijker worden."

dit vind ik mooi gezegt maar er zijn mensen die het niet vinden dat je er niet bang voor hoeft te zijn.
en xenofobie zie je steeds meer onstaan.
ik probeer met mijn stelling namen te stoppen met het onnodig xenofobisering van nederland.

stiekem puntje drie.
de grondwet geld voor ons allemaal...
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: maart 14, 2003, 03:09:42 pm »

quote:

stiekem puntje drie.
de grondwet geld voor ons allemaal...
De grondwet is wel door mensen geschreven, dus je mag daar je bedenkingen bij hebben.
Liefde is vreemd

arjan1

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: maart 14, 2003, 05:16:17 pm »
Mack,

Met name de evangelieen en de brieven van Paulus kunnen je wegwijs maken van wie jij en ik vergeving nodig hebben. Zelfs jouw en mijn 'goede werken' zijn van ondergeschikt belang, het gaat om geloof in Jezus Christus. Dat zegt mijn (en jouw) Bijbel.

Xenofobie is inderdaad een gevaar dat alle mensen wel een bedreigt. Juist daarom is het evangelie voor alle mensen zo perspectiefgevend, en onmisbaar!

Volgens mij blijf ik met deze opvatting binnen de grenzen van de grondwet...

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: maart 15, 2003, 02:35:28 pm »
quote:
op 14 Mar 2003 17:16:17 schreef arjan1:
Mack,

Met name de evangelieen en de brieven van Paulus kunnen je wegwijs maken van wie jij en ik vergeving nodig hebben. Zelfs jouw en mijn 'goede werken' zijn van ondergeschikt belang, het gaat om geloof in Jezus Christus. Dat zegt mijn (en jouw) Bijbel.

Xenofobie is inderdaad een gevaar dat alle mensen wel een bedreigt. Juist daarom is het evangelie voor alle mensen zo perspectiefgevend, en onmisbaar!

Volgens mij blijf ik met deze opvatting binnen de grenzen van de grondwet...

Zo denken de moslims, de joden, de hidoes en de boedhisten ook.
"Zolang iedereen hetzelfde gelooft zoals ik is er niks mis mee"
Dit is dus hypocriet en diskriminerend.
LEES: Xenofobie
in mijn visie is Xenofobie de grootse gevaar voor de mensheid.
het maakt niet uit of het uit godsdienst overtuigening is of uit omgeving

en de bijbel voor mij is gewoon een boek die geschreven is door mensen.
Elke heiligen boeken spreekt de wwarheid voor die genen die er in gelooft.

Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

yasmine

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juni 20, 2003, 08:09:57 pm »
GOD IS AAN HET WERK IN DE CHRISTENWERELD

25 jaar geleden stapte ik over op het islamitische geloof ,na een opvoeding in de gereformeerde kerken.
en ik ben er mijn schepper nog elke dag dankbaar voor
ik ken vele christenen die muslim werden en zelfs joden
in israel woont een joods gezin ze hebben een website maar ik weet de naam niet meer die overtuigd muslim zijn geworden ondanks alle moeilijkheden die hen dat geeft blijven ze standvastig in hun geloof
dus God is aan het werk onder de joden en de christenen
Alhamdulilah (lof zij Allah)

yasmine

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juni 20, 2003, 08:15:30 pm »
quote:
op 06 Mar 2003 09:52:40 schreef Sam:
Ik ben het helemaal met je eens Emma: Hou oprecht van moslims, onderzoek hun religie, doe het mogelijke, en bid voor het onmogelijke.

gadver het lijkt wel of je het over huisdieren hebt ,en voor meer info vraag bush die weet alles van ons, en hij heeft ook heel leuke maniertjes om het aantal muslims te decimeren

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 20, 2003, 08:39:17 pm »
quote:
op 20 Jun 2003 20:15:30 schreef yasmine:
[...]

gadver het lijkt wel of je het over huisdieren hebt ,en voor meer info vraag bush die weet alles van ons, en hij heeft ook heel leuke maniertjes om het aantal muslims te decimeren

Waar slaat deze opmerking op? Of Bush erop uit is om alle moslims te elimineren. Ik ben verder totaal geen liefhebber van Bush en zijn politiek maar hij heeft echt geen hekel aan moslims maar wel aan die ondemocratische regeringen in het midden oosten.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 20, 2003, 08:56:11 pm »
quote:
[...]

Graag wil ik jullie aanraden het boek: Verklaar Moslims de verde van Christine A Mallouhi te lezen................................
Dat verruimt je blik gigantisch

Syrisch Orthodox

• Wie oren heeft om te horen, di
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: juli 17, 2003, 05:50:34 pm »
quote:
op 20 Jun 2003 20:09:57 schreef yasmine:
GOD IS AAN HET WERK IN DE CHRISTENWERELD

25 jaar geleden stapte ik over op het islamitische geloof ,na een opvoeding in de gereformeerde kerken.
en ik ben er mijn schepper nog elke dag dankbaar voor
ik ken vele christenen die muslim werden en zelfs joden
in israel woont een joods gezin ze hebben een website maar ik weet de naam niet meer die overtuigd muslim zijn geworden ondanks alle moeilijkheden die hen dat geeft blijven ze standvastig in hun geloof
dus God is aan het werk onder de joden en de christenen
Alhamdulilah (lof zij Allah)

Weet je wat ik vreemd vind. De islam is een geloof waar wraak en moord toegestaan zijn.
Het Christendom is een geloof vol liefde en vergiffenis.
Iets wat veel Christenen in Mesapotamie hebben meegemaakt: Of je wordt moslim of je gaat eraan.
Want als je een niet-moslim doodt, krijg je 40 maagden in de "hemel".
Vraag me af wat je met 40 maagden in het huis van allah doet....

Waarom zou iemand kiezen voor de islam???

GJdJ

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 18, 2003, 09:38:48 am »
Dat vind ik wel heel kortzichtig. Je moet het wel in z'n verband zien: Hoe zou jij het vinden als je rond Jeruzalem woonde was en er een hoop kruisvaarders van duizende kilometers weg met veel geweld je land binnenvallen om daar Jeruzalem te veroveren. Ik kan me goed voorstellen dat de bewoners van die streek toen niet echt positief stonden tegenover deze invasie en terug begonnen te vechten en dit zal er inderdaad niet zachtzinnig aan toegegaan zijn. Die kruisvaarders waren ook geen lievertjes hoor, die hakten er net zo makkelijk iemands hoofd af, maar dat past niet in het verhaal dat de kruisvaarders zulke helden waren.

Dat iemand ooit het verhaal "opgeleukt" heeft om te laten zien dat moslims wel heel slechte mensen zijn hebben ze er aan toegevoegd dat ze zelfs zover gingen dat ze je kop erafhakten als je geen moslim wilde worden wil nog niet zeggen dat elke moslim in die tijd je op die manier benaderde en dat alle moslims slecht zijn.

Syrisch Orthodox

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juli 18, 2003, 10:45:46 am »
quote:
op 18 Jul 2003 09:38:48 schreef GJdJ:
Dat vind ik wel heel kortzichtig. Je moet het wel in z'n verband zien: Hoe zou jij het vinden als je rond Jeruzalem woonde was en er een hoop kruisvaarders van duizende kilometers weg met veel geweld je land binnenvallen om daar Jeruzalem te veroveren. Ik kan me goed voorstellen dat de bewoners van die streek toen niet echt positief stonden tegenover deze invasie en terug begonnen te vechten en dit zal er inderdaad niet zachtzinnig aan toegegaan zijn. Die kruisvaarders waren ook geen lievertjes hoor, die hakten er net zo makkelijk iemands hoofd af, maar dat past niet in het verhaal dat de kruisvaarders zulke helden waren.

Dat iemand ooit het verhaal "opgeleukt" heeft om te laten zien dat moslims wel heel slechte mensen zijn hebben ze er aan toegevoegd dat ze zelfs zover gingen dat ze je kop erafhakten als je geen moslim wilde worden wil nog niet zeggen dat elke moslim in die tijd je op die manier benaderde en dat alle moslims slecht zijn.

Je moet ook niet 2 dingen door elkaar halen.
Dat kruisvaarders slechte dingen doen, dat komt doordat mensen fouten maken.
MAAR het Christelijk geloof is gebaseerd op liefde. De Islam NIET.
Als kruisvaarders zeggen: we gaan mensen vermoorden, dan leven ze de bijbel niet na.
Als moslims zeggen we gaan niet-moslims doden omdat ze niet in onze allah geloven, dan leven ze hun koran na...

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juli 18, 2003, 11:12:47 am »
quote:
op 18 Jul 2003 10:45:46 schreef Syrisch Orthodox:
[...]

Je moet ook niet 2 dingen door elkaar halen.
Dat kruisvaarders slechte dingen doen, dat komt doordat mensen fouten maken.
MAAR het Christelijk geloof is gebaseerd op liefde. De Islam NIET.
Als kruisvaarders zeggen: we gaan mensen vermoorden, dan leven ze de bijbel niet na.
Als moslims zeggen we gaan niet-moslims doden omdat ze niet in onze allah geloven, dan leven ze hun koran na...

je kan dingen opvatten zoals je wil
ik denk dat ik uit de bijbel ook heus wel passages kan halen waardoor ik mensen mag vermoorden

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juli 18, 2003, 01:54:06 pm »
waarom ziet iedereen de islam als iets slecht???...

deze godsdienst is nog niet zo ver als het christendom..
christenen moorden eerst ook mensen uit.

het draait alleen om macht en geld
kijk maar in je geschiedenis boeken..

god is overal en als je in god gelooft komt het allemaal goed zegt men....(yeah right)

en dan gaat de schaal weer rond
KAN IK FF VANGEN!!!!!!!
je krijgt wat je verdient

Syrisch Orthodox

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juli 18, 2003, 02:44:35 pm »
quote:
op 18 Jul 2003 11:12:47 schreef reller:
je kan dingen opvatten zoals je wil
ik denk dat ik uit de bijbel ook heus wel passages kan halen waardoor ik mensen mag vermoorden

Nee hoor, ik weet zeker dat je NERGENS in het Nieuwe Testament een passage kunt vinden waar staat dat je mensen mag vermoorden.

quote:
op 18 Jul 2003 13:54:06 schreef Jan Hova:
waarom ziet iedereen de islam als iets slecht???...

deze godsdienst is nog niet zo ver als het christendom..
christenen moorden eerst ook mensen uit.

het draait alleen om macht en geld
kijk maar in je geschiedenis boeken..

god is overal en als je in god gelooft komt het allemaal goed zegt men....(yeah right)

en dan gaat de schaal weer rond
KAN IK FF VANGEN!!!!!!!

Zoals ik dus zei: Als iedereen het Christendom goed naleeft, is er wereldvrede.
Want we kennen de bijbel allemaal: Behandel een ander zoals je zelf behandelt wil worden.
Probleem is dat vrijwel niemand dat doet en dan een ander geloof kiezen.
Mensen houden van aardse bezittingen. Of je nou moslim, boedhist,.... of christen bent, de schaal gaat overal rond.
Zonder geld, kan een kerk of moskee/tempel niet overleven.

moslim

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: januari 04, 2004, 12:28:07 pm »
Allah is groot....

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=377&pageID=255&#bottom

wordt moslim voordat de bestraffing ook jullie treft.....

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: januari 04, 2004, 02:52:19 pm »
quote:
op 05 Mar 2003 15:59:38 schreef Sam:

Kheb zelfde indruk...

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: januari 04, 2004, 02:56:26 pm »
quote:
[...]

Kben zeker geen Bush-fan.. des te meer ik hoor van de man des te meer vraag ik me af waarom veel Amerikanen hm zo slaafs volgen etc  maar volgens mij was t Bush die zei dat moslims in dezelfde God geloven als christenen (iets waar ik t trouwens helemaal niet mee eens ben).. Dus ik vraag me af of z'n doel is het aantal moslims te decimeren... kdenk t niet.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: januari 04, 2004, 05:42:56 pm »
quote:
op 04 Jan 2004 14:56:26 schreef infodoos:
[...]

Kben zeker geen Bush-fan.. des te meer ik hoor van de man des te meer vraag ik me af waarom veel Amerikanen hm zo slaafs volgen etc  maar volgens mij was t Bush die zei dat moslims in dezelfde God geloven als christenen (iets waar ik t trouwens helemaal niet mee eens ben).. Dus ik vraag me af of z'n doel is het aantal moslims te decimeren... kdenk t niet.

Ik vraag me af waar je vandaan haalt dat Bush dat gezegd heeft. Ik ben altijd voorzichtig met het trekken van harde conclusies naar aanleiding van 'het schijnt dat...'-berichten. Het lijkt me niet dat Bush, als evangelicale christen, dat vindt.

moslim

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: januari 04, 2004, 07:11:33 pm »
jullie zien de waarheid niet in.....
Wat Amerika nu proeft is onbetekenend in vergelijking met wat wij geproefd hebben. Voor meer dan tachtig jaar heeft onze islamitische natie vernedering en ontering geproefd; zijn zonen zijn gedood, hun bloed is vergoten, zijn heiligdommen zijn bezoedeld.

Toen zij opstonden om hun zwakke kinderen te verdedigen, hun broeders en zusters in Palestina en andere moslimnaties, was de gehele wereld in rep en roer, de ongelovigen gevolgd door de huichelaars.

Tot nu toe zijn er miljoenen onschuldige kinderen gestorven, vermoord in Irak, terwijl ze niets op hun geweten hadden.

Kosovo:

Wij horen geen openlijke veroordelingen, noch horen we een fatwa van de heersers of schriftgeleerden.
Deze dagen razen Israëlische tanks door Palestina, in Jenin, Ramallah, Rafah en Beit Jalla en vele andere delen van het land van de islam en we horen niemand zijn stem verheffen of reageren.

Een baby dood geschoten... is hij een terrorist?

een kind verbrandt....is hij een terrorist?

huis vernietigd kind onder het puin....is zij een terroriste?

Afghanistan:

Maar toen het zwaard na tachtig jaar boven op Amerika terecht kwam, stak de huichelarij ineens de kop op, de dood van de moordenaars bejammerend die speelden met het bloed, de eer en de heiligdommen van de moslims.

In een land aan het uiteinde van de wereld, Japan, werden honderdduizenden gedood, jong en oud, en (ze zeggen) dat dit geen wereldmisdaad was. Voor hen is het een bespreekbare kwestie. Ze hebben Irak gebombardeerd en beschouwen dat als een bespreekbare zaak.

Voor Amerika en haar volk heb ik slechts een paar woorden over: “Ik zweer bij God die de hemel hoog houdt zonder zuilen, dat Amerika niet in vrede zal leven voordat wij deze beleven in Palestina en voordat alle legers van ongelovigen uit het land van Mohammed, vrede zij met hem, vertrekken. God is de Allergrootste en overwinning is aan de islam. Moge Gods vrede, genade en zegen met jullie zijn”.

Osama bin laden toespraak. heeft hij gelijk of niet?

[modbreak]Schokkende plaatjes verwijderd.[/modbreak]

moslim

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: januari 04, 2004, 07:14:34 pm »
jammer genoeg zijn die fotos niet zichtbaar.
hier is de link: http://www.islamiway.cjb.net

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: januari 04, 2004, 07:18:31 pm »
quote:
op 04 Jan 2004 19:14:34 schreef moslim:
jammer genoeg zijn die fotos niet zichtbaar.
hier is de link: http://www.islamiway.cjb.net

wil je sowieos minder foto's posten. We zijn een discussieforum, geen plaatjesforum.
Pinkeltjefan

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: januari 05, 2004, 04:48:12 pm »
quote:
op 04 Jan 2004 19:11:33 schreef moslim:
jullie zien de waarheid niet in.....
Voor Amerika en haar volk heb ik slechts een paar woorden over: “Ik zweer bij God die de hemel hoog houdt zonder zuilen, dat Amerika niet in vrede zal leven voordat wij deze beleven in Palestina en voordat alle legers van ongelovigen uit het land van Mohammed, vrede zij met hem, vertrekken. God is de Allergrootste en overwinning is aan de islam. Moge Gods vrede, genade en zegen met jullie zijn”.
Osama bin laden toespraak. heeft hij gelijk of niet?

en een quote van moslim uit het andere topic...
quote:
dit leert ons dat moslims geen terroristen zijn.

Je hebt de vraag van Osama zelf beantwoord. Niet gelijk dus...of je bent geen moslim.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

moslim

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: januari 11, 2004, 06:04:20 pm »
En zij hebben Hem zonen en dochters toegedicht, zonder enige kennis. Hij zij geprezen en Hij is verheven boven wat zij toeschrijven. De schepper van de hemelen en de aarde; hoe zou Hij een kind kunnen hebben, terwijl Hij niet eens een metgezellin heeft en ook alles geschapen heeft?

onder hen (is) er een groep die Gods woord gehoord had. Toen verdraaiden zij het, nadat ze het begrepen hadden en terwijl zij beter wisten"

jullie hebben de woorden van Allah verdraaid, en wouden Isa (vzmh) vermoorden, maar Allah heeft Isa (vzmh) gered.

daarom stuurde Allah een Nieuwe en Laatste profeet Mohammad (vzmh).

En als jouw Heer het had gewild, hadden wie er op de aarde zijn allen geloofd. Of wil jij (O Mohammad) de mensen dwingen te gelovigen? Niemand kan geloven zonder Gods toestemming...

Allah brengt de aarde tot leven na haar dood, zo zal ook de opstanding zijn....

en de dieren aanbidden Allah op hun manier:
Abu Huraira rapporteerde dat de Profeet een incident aanhaalde dat aan een andere profeet uit het verleden overkomen was. Die profeet had een mierenbeet gekregen, en in zijn boosheid beval hij dat het hele mierennest uitgeroeid moest worden. Daarop wees God deze profeet terecht met volgende woorden: "omdat één mier jou gestoken heeft, heb jij een volledige gemeenschap die mij verheerlijkte uitgeroeid."

"Heb jij niet gezien dat God geprezen wordt door wie er in de hemelen en op de aarde zijn en ook door de vogels met uitgespreide vleugels? En van een ieder kent Hij zijn shalaat (gebed) en zijn lofprijzing (psalmen); God weet wat zij doen." (Koran 24:41)

De heilige Profeet Mohammed zei: "Hij die medelijden heeft met (zelfs maar) een spreeuw en zijn leven spaart, voor hem zal God genadig zijn op de Dag des Oordeels."

De Qor-aan is zoals geen ander boek bewaard gebleven. Voor een moslims is dit niets nieuws omdat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zelf heeft gezegd dat Hij het zal bewaren en beschermen. In de Qor-aan staat (interpretatie ervan):
"Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Qor-aan) hebben nedergezonden. En Voorwaar Wij zijn daarover zeker de Wakers."(15:19)

"Als Wij deze Qor-aan tot een berg hadden neergezonden, dan had jij deze zich zeker zien onderwerpen en zich splijten uit vrees voor Allah. Dat zijn de voorbeelden die Wij de mens geven. Hopelijk zullen zij zich laten vermanen"(59:21)

De waarde van Allah´s woord is zo groot dat de bergen zouden ineenvallen als zij die verantwoordelijkheid op zich zouden nemen!!

Verheven is Allah de heer der werelden....

moslim

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: januari 11, 2004, 09:41:46 pm »
De barmhartigheid van Allah:

In 1 minuut kun je surat al-fatiha (openingsvers van de Koran) 3 maal reciteren, vlug en stilletjes. Sommige geleerden zeggen dat de beloning voor het lezen van al-fatiha meer is dan 600 hasanaat (beloningen), dus als je het 3 maal opleest zal je, insha’Allah, meer dan 1.800 hasanaat verkrijgen. En dat alles in 1 minuut!

In 1 minuut kun je surat al-ikhlas Surah  112 20 keer reciteren, snel en zachtjes. Een keer staat gelijk aan een derde van de Koran. Als je het iedere dag 20 keer leest, wat 1 minuut kost, dan heb je het in een maand 600 keer gelezen, in een jaar 7.200 keer, wat weer gelijk staat qua beloning aan 2.400 keer reciteren van de gehele Koran.

In 1 minuut kun je 100 keer zeggen: subhaan Allah wa bihamdihi (Lof en prijzingen aan Allah). Van een ieder die dat in een dag opzegt zullen de zonden worden vergeven, zelfs als ze zijn als het schuim van de zee (heel veel dus).

In 1 minuut kun je 40 keer zeggen: la hawla wa la quwwata illa bi-llah(er is geen kracht noch macht, behalve bij Allah). Dit is een van de schatten van het Paradijs, zoals al-Bukhari en Muslim overleverden. Deze uitspraak helpt je met het omgaan met moeilijkheden en kan een middel zijn om grote dingen te bereiken.

n 1 minuut kun je 50 keer zegeningen tot de Profeet (vzmh) sturen, door te zeggen: salla-llahu 'alayhi wa-sallam (Moge Allah hem zegenen en hemvrede geven). Als antwoord zal Allah jou 500 zegeningen sturen, want 1zegening brengt 10 van dezelfde voort.

door honderd keer Subhanallah te zeggen krijg je 1000 zegeningen of het wist 1000 zonden.

lahawlawallah qouwatallah billah  dit is een schat uit de aschaten van het paradijs.

Stel je eens voor:
het einde van de Dag des oordeels is nabij, alles is geweest, iedereen weet wat zijn eindsbestemming zal zijn.
voor de moslims, de godvrezende mensen op het aardse leven, is het zwaarste voorbij, hen staat een eeuwige leven vol verassingen te wachten.
zij zijn ook voor bij de Siraat, dit is een brug boven het hellevuur gespannen.
het is zo dun als een haartje en zo scherp als een zwaard. en het ligt aan je daden hoe snel je eroverheen komt.
sommigen binnen een seconde en anderen kruipend.
goed oke je bent het Siraat voorbij, aan deze kant staan alleen maar moslims, iedereen die het wereldse leven god heeft doorgebracht.
we staan nu allemaal voor de poorten van het paradijs...maar..eh..ze zijn gesloten.
we gaan op zoek naar degene die de poorten voor ons zal openen, alle profeten zeggen dat ze daar niet voor bestemd zijn. dan komt Profeet Mohammad hij loopt naar de poort en klopt daarop. De engel die binnenstaat en als taak heeft deze poort te bewaken, vraagt:
wie is daar? de Profeet antwoord: ik ben het, Mohammad Ibn Abdullah! waarop de engel antwoordt: Welkom Mohammad! Allah heeft mij verboden deze poort te openen voor iedereen, behalve jou!.
de poort heeft een breedte van Mekka (Saudi Arabie) tot Syrie. ook al is die zo groot het zal daar erg druk worden.
iedereen wil zo snel mogelijk naar binnen, ook dat wordt bepaald door je daden.
zullen wij samen met Profeet Mohammad naar binnen gaan of als laatste?
ok we zijn binnen, we zijn jong en zullen nooit oud worden, we zijn gezond en zullen nooit ziek worden, we zijn blij en zullen nooit verdriet meemaken, we zijn levend en zullen nooit sterven.
moslims bidden 5 keer per dag. elke dag bidden krijg je een huis in het paradijs:
de eerste vier gebeden krijg je de vier muren bij de vijfde gebed krijg je het dak.
er zullen mensen zijn met grote paleizen en anderen met minder.
de laagste gradratie in het Paradijs heeft iemand, die er 1000 jaar doorheen loopt en nog niet alles heeft gezien.
stel je voor: je krijgt paleizen, rivieren, bossen, dieren, voetbalvelden (als je ervan houdt) etc...etc..allemal voor jou.
zelfs een kam om je haren mee te kammen is van Goud.
een vierkante meter in het Paradijs is beter dan Alles op aarde.
blijdschap....feesten enz....1 vierkante meter van het paradijs overwint het.
als een vrouw het paleis van een man binnenkomt vergeet hij het hele paradijs.
alles wat ik genoemd heb vergeet hij in een seconde...door de schoonheid van zijn vrouw.
de ongelovigen zullen de geur van het paradijs niet ruiken, al is het te ruiken op een reis van 500 jaar.
dus als je vanaf het paradijs een reis van  500 jaar maakte en je kijkt achterom zal je het paradijs nog kunnen ruiken.
De maand Ramadan is heel belangrijk voor de moslims.
de beloningen worden 70 keer verdubbeld. dus als je één keer bidt is het alsof je 70 keer hebt gebeden.
dat wil niet zeggen dat je 70 keer niet meer hoeft te bidden.
in die maand is ook de Koran neergezonden,
als je op die nacht alles goed doet is het alsof je 1000 maanden alles goed hebt gedaan.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: januari 11, 2004, 11:23:30 pm »
Hoe kon het christendom allahs woorden verdraaien als de islam nog niet eens bestond? mohammed heeft daarentegen handig gebruikt gemaakt van de hem bekende Godsdiensten (jodendom en christendom) om zelf wat te verzinnen dat als een correctie van die godsdiensten over moest komen. Na hem hebben nog vele anderen dat trucje verzonnen. Mormon bijvoorbeeld.

Het toekennen van Gods Zoon is een door God zelf aangekondigd en verkondigd feit, net als zijn Geest. De engel Gabriel (geen onbekende voor moslims) kondigde de geboorte van Gods Zoon zelf aan bij Maria en Jozef. Ook de 3 wijzen uit het Oosten, de herders, Simeon en Anna kregen het rechtstreeks van God bevestigd. Daarnaast hebben velen getuigen, waaronder zijn leerlingen, Gods Zoon aan het werk gezien en gehoord. De 4 evangelisten hebben dat op papier gezet.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

moslim

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: januari 12, 2004, 10:20:15 pm »
iedere mens wordt zuiver geboren, dan pas gaat hij de mist in.
ik heb jullie de waarheid laten zien.
ik ga nu en zal niks meer beantwoorden.

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: januari 15, 2004, 12:53:18 pm »

quote:

op 14 Mar 2003 13:39:33 schreef Mack Raven:
[...]
punt een.
er staan in je tekst dingen in die beledigd kunnen worden op gevat.
"We hebben allemaal (ik niet minder dan jij) dezelfde vergeving nodig, via de Persoon van Jezus Christus."
Wie bepaalt dat,wie geeft je het recht en wie zegt dat je gelijk heb.
wie kan zeggen van wat jij gelooft is goed en als je dat gelooft is het fout.
Ik ken de persoon wel die het wel kan.
maar jij en ik kennen het zeker niet.

net zo min had ie kunnen zeggen:
"Ik heb meer vergeving nodig dan jou of andersom"
want dan was het weer discriminatie geweest,

misschien werd dit dus wel gezegd uit de veronderstelling dat we allemaal gelijk zijn, mensen die allemaal hetzelfde nodig hebben.

en Moslim?
hoezo worden we als goed zijnde geboren?

iemand die dus in isolatie opgevoed zou kunnen worden zou zijn leven wel perfect leven?

weet je waarom het fout gaat?
Omdat het goede op sommige momenten niet aanwezig is, (we ons ervoor hebben afgesloten)
en loop dan het proces maar eens bij langs van het opgroeien van een mens.
hoe vaak die momenten wel niet zijn...
[JESUS]Life[/JESUS]