Off topic.
quote:
op 01 Mar 2003 23:53:20 schreef fransje:
Ik baal van dit forum.
Ik denk dat het voor sommige een uitlaatklep is om al hun gram en grieven te kunnen uiten.
Nu kan ieder daar zo zijn reden voor hebben maar wie dien je daar mee ?
Ik ben liever bemoedigend en opbouwend bezig, maar soms denk ik dat die mensen niet op het forum zitten.
Ik ga lekker naar bed en verheug mij op de zondag waarin ik Gods Woord mag horen, waarin mijn achtien jarige docter belijdenis doet en waarin ze haar dochtertje van 1 laat dopen. Er zullen zeker 20 gasten, vrienden uit totaal onkerkelijke wereld met ons deze dienst meevieren.
Bid voor deze mensen en voor ons allen wat zal dat geweldig zijn.
Om te beginnen een heel goede dienst morgen. Ik denk dat je een forum ook vooral als een uitlaatklep moet zien. Het probleem is denk ik
fransje dat we liever ontkennen dat er flinke verschillen van inzichten zijn, daardoor raak jij teleurgesteld, want jij bedoeld het goed en dat is denk ik zo. Ik twijfel op dit forum aan niemands intenties. Maar laten we maar eens beginnen met het feit dat er gewoon grote verschillen van inzicht zijn over hoe we kerk zijn in deze tijd.
Het is gewoon een feit. Door naar elkaar te luisteren en aan te geven dat je de ander begrijpt (wat nog niet wil zeggen dat jij of ik gelijk heb....) komt er misschien wel meer begrip en toenadering. Redeneren vanuit je eigen waarheid geeft altijd teleurstelling als de ander je niet begrijpt. Nog maar even terug naar mijn ingezonden stuk in het ND. Jij en Jakolien vonden dat een verschrikkelijk stukje omdat je het er niet mee eens was. En zo waren er ook nog wel een paar meer. Maar ik heb ook heel veel mensen gesproken en mails gehad van mensen die heel veel steun hadden gehad aan dat stukje.
En neem dan van mij aan dat ik zowel met jou en Jakolien wil begrijpen en zeker respecteer om je mening net zoals ik dat bij iedereen doe. Maar als je kritisch bevraagd wordt en je bent het met jezelf eens dan heb je toch niets te verliezen. Dat scheelt al een heleboel energie."
Dus een verschrikkelijk forum? In jouw ogen af en toe wel, alhoewel ik ook zat topics ken waar het er genoeglijk aan toe gaat. Het grootste probleem ontstaat als de emotie een rol gaat spelen. En daarin maak ik ook fouten.... dus daarvoor mijn excuses en ik hoop dat je die wilt vergeven en je andere forumgebruikers ook.
En dan diep in mijn hart. Ik maak mij de meeste zorgen om al die mensen die God nog niet kennen, en waarvoor mijn handen tekort zijn. De collega's, de cliënten, de mensen die ik op de radio hoor op de televisie zie, de mensen op dit forum die Christus niet kennen. Verleden jaar mocht ik bij een client mee eten in zijn bedrijf. Het was vlak voor Pasen, aan tafel een man of twintig grotendeels jongeren, het ging over Pasen, Goede Vrijdag. Dan doet het pijn als je ontdekt dat er niemand meer is die weet wat Pasen inhoudt, die weet wie Jezus is, laat staan dat ze weten dat er een bijbel bestaat. In vijf minuten kan je dan maar heel basaal iets vertellen. Het project was vlak daarna afgelopen en ik heb ze ook niet meer gesproken, maar ik denk dan wel wie helpt ze verder? Waar is dan een adres voor deze mensen? Want ik zou deze mensen ook zo graag in de hemel tegen willen komen. Christus is toch wel voor meer gestorven als voor 150.000 vrijgemaakten?
[OFF TOPIC]