Bush bezoekt Limburg dit weekend. Dit is natuurlijk de gelegenheid bij uitstek om onze ethisch hoogstaande anti-Amerika gevoelens weer eens volop te luchten! Derhalve organiseer ik a.s. zondag een anti-Amerika demonstratie en wel in Limburg zelf. Ik heb al een aantal spandoeken gemaakt, maar ik zoek nog wat vrijwilligers om ze te dragen. Wie doet er mee? De volgende spandoeken zijn nog beschikbaar:
NO MORE NORMANDY!
Dit is een protest tegen de brute inval van de Amerikanen 61 jaar geleden op het vasteland van Europa. We begonnen net te wennen aan de Duitse bezetting toen de Amerikanen (gesteund door Britten, Canadezen e.a.) het in hun hoofd halen oorlog te gaan voeren! Als wij van die Duitsers af hadden gewild hadden we dat heus zelf wel klaargespeeld! Geweld is NOOIT een goede oplossing.
RAPAIR THE MARSHALL FUND GAP!
Na de oorlog was de Verenigde Staten behoorlijk vrekkig met het verlenen van de steun en subsidie waar wij recht op hadden, namelijk de Marshall hulp, om Europa weer op te bouwen. Notabene: men was slechts 50% van het eigen BNP kwijt geraakt aan de oorlog! Men had best meer aan ons kunnen geven. Daarom: repareer het Marshall-gat!
EQUALTY ABOVE EVERYTHING!
De VS moeten verantwoordelijk worden gesteld voor de val van dat mooie systeem van gelijkheid, namelijk het communisme. Zodoende heeft deze prachtige ideologie nooit de echt de kans gehad om ons land te bereiken, dankzij deze wereldwijde Amerikaanse agressie. Alleen in het prachtige land Noord-Korea is nog een pure en zuivere vorm te vinden. En kijk eens hoe blij die Noord-Koreanen zijn, als ze enthousiast marcheren voor Kim, hun dappere linkse leider!
STOP DOMINANT AMERICAN INFLUENCES!
Het is imperialisme van het zuiverste soort, die Amerikaanse invloeden. Deze agressiviteit moet gestopt worden! We roepen wel allemaal dat we zo'n hekel aan Amerika hebben, maar brengen we het wel in de praktijk? Nog steeds is zo'n 85% van alle films in de bioscoop van Amerikaanse makelij. Hetzelfde geldt voor video's, DVD's etc. Weg met Steven Spielberg. Hebben we zelf dan niets beters in huis soms?? Of al die vreselijke TV-series. Kunnen we "Zeg eens AA" niet wat vaker herhalen? En kijk eens naar de popmuziek! En dan die vreselijke computers. Weg met Windows, Microsoft, Dell, Intel, IBM, etc! Dan heb ik het nog niet over McDonalds, Coca Cola, Pepsi, enzo. En wat te denken van het bedrijfsleven? Ons dagelijks werk verrichten we in organisaties die vaak zijn ingericht volgens het gedachtengoed van Amerikaanse managementdenkers. Ja, zo infiltreren ze, die gluiperige, imperialistische yankees! En let op de kerk, met die Rick Warren en consorten! Niet te vertrouwen die man. Ook in de technologie, innovatie, het onderwijs en de wetenschap hebben ze teveel invloed. Hoe kan het toch dat Amerikanen aan de ene kant zo ontzettend dom zijn, maar toch 70% van de Nobelprijswinnaars hebben geleverd in de afgelopen 25 jaar? Daar zit vast manipulatie achter. Net als die maanlanding destijds, dat was ook nep! Ook op het gebied van de religie is Amerika eng. Je mag daar zomaar in het openbaar "God bless you" zeggen! En 80% van de Amerikanen mag Jezus de zoon van God noemen, maar het is natuurlijk allemaal hartstikke oppervlakkig daar. De helft is vaag religieus-nationalistisch en de andere helft zijn christen-fundamentalisten. Die engerds zijn er b.v in geslaagd de publieke opinie meer richting anti-abortus te bewegen. En oh ja, we worden ook nog bijna gedwongen allemaal Engelse termen in onze taal te gebruiken!
SUPPORT ENDLESS DIPLOMACY!
Die Amerikanen zijn gewoon oorlogshonden. Schietgrage cowboys. En zo is het.
Beter is het om conflicten op te lossen middels onze geduldige, Europese diplomatie. Kijk maar naar de successen in b.v. Rwanda, Kosovo en Bosnie. Of kijk naar de EU-diplomatie m.b.t. het nucleair programma van Iran. Europa heeft daar gewoon HELE goeie gesprekken gehad. Goed, Iran gaat gewoon door met het programma, maar we hebben toch echt met ferme taal gezegd dat we daarin niet achter hun staan! En ook in Darfur moeten we gewoon blijven praten. Ook in de VN-veiligheidsraad. De arrogante Amerikanen hebben ook daar voorgesteld om met geweld in te grijpen. Begrijpen ze dan niet dat China (als opkomende economische grootmacht) veel oliebelangen heeft in Soedan en daarom altijd zijn veto zal gebruiken? Gelukkig wel trouwens, want straks moeten we nog echt ingrijpen ook.
BAD THINGS DISSAPEAR WHEN YOU DONT THINK OF IT!
Vroeger was het als Europeaan zo gemakkelijk: denk niet aan kwade dingen en dan heb je er ook geen last van. Denk niet aan Saddam Hoessein, aan de Taliban, aan Noord-Korea, Zimbabwe, Libie, etc. dan bestaan ze ook niet! Bush is een echte hypocriet toen hij 3 jaar geleden heel brutaal in zijn state of the union zomaar een "as van het kwaad" noemde, Irak, Iran en N-Korea. Het kwaad, dat benoem je toch niet! En als het gaat om het verdedigen van waarden als vrijheid en democratie: dat doe je het best door ze gewoon alleen toe te passen in je eigen land. Zoiets "verspreid" je niet door het over de hele wereld te verkondigen, zoals Bush en Rice dat momenteel doen. Over die dingen moet je gewoon je mond houden vind ik. Iedere wereldburger moet gewoon zelf kiezen of hij wil wonen in een land met democratie of een land met dictatuur. We moeten niet denken de wijsheid daarover in pacht te hebben.

Nee, al met al is het beter om aan leuke dingen te denken, zoals misdragingen van Amerikaanse militairen in Abu Graiff of op Guantonamo Bay. Daar kun je kranten vol van schrijven, dat is leuker dan concentratiekampen in Noord-Korea, dat is niet zo opwindend. Overigens wel een compliment aan de media: ze zijn er goed in geslaagd om de misdragingen (verkrachtingen, berovingen) van VN-militairen (waaronder Franse) in Kongo niet al te prominent naar voren te brengen. Want laten we wel wezen: de echte schurken zijn die yankees.
Ik wilde nog wat spandoeken maken over vliegtuigen die zomaar naar NL teruggestuurd worden (nou ja zeg!), en over Italiaanse journalisten die natuurlijk zeer bewust doodgeschoten worden omdat ze té kritisch waren. Maar helaas is mijn verf op.
Ik hoop dat ik op een paar vrienden kan rekenen. Geef even aan welk spandoek je graag wil dragen, of misschien heb je een leuk idee voor een goeie leus.