Auteur Topic: spiritueel  (gelezen 1215 keer)

zeeland

• Bekijk profiel
spiritueel
« Gepost op: mei 09, 2005, 04:41:55 pm »
hallo allemaal

je hoort nogal eens van mensen die maria beeldjes hebben zien huilen, of iets anders bijzonder hebben gezien.
wij van de gereformeerde kerk hebben al snel zoiets, van dat het niet kan. maar is dat ook zo? ik denk dat wij dat fout inzien.
ik denk namelijk dat God best wel een maria beeldje kan laten huilen. wat ik geloof is dat er geen ware kerk is. iedere kerk heeft zo zijn positiefe, maar ook zijn negatieve kanten. de roomskatholieken geloven oprecht in maria beeldjes. zou God dan niet via een maria beeldje kunnen spreken, door het beeldje te laten huilen?
ik denk dat wij veel te snel met onze oordelen klaarstaan. en dat is niet altijd goed natuurlijk
zeeland

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
spiritueel
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2005, 05:37:49 pm »
'Wij van de gereformeerde kerk'? Ik denk dat 'wij van de gereformeerde kerk' er minder moeite mee hebben dan jij een beetje suggereert.

;)

Ik ben trouwens niet gereformeerd :)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Zijnkind

• Bekijk profiel
spiritueel
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2005, 05:46:47 pm »
Zoals altijd met dit soort zaken; Alles kan! Het is aan ons om te onderzoeken wie het doet. Dat laatste kun je alleen goed doen als je de HG in je hart hebt.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.