OK, da's duidelijk

Ik dacht al dat de meeste christenen inderdaad niet de bijbel (het boek an sich) met extreem veel respect behandelen zoals de moslims met de koran doen. Nou ja, niet gezegd dat je ermee gooit ofzo, dat bedoel ik niet, maar de bijbel wordt meer behandeld als gewoon boek. Moslims mogen de koran eigenlijk niet eens ter hoogte van hun kruis of lager houden, dus met gestrekte arm dragen is er al niet bij.
Overigens heb ik eens ineen boek over onderduikers in WOII gelezen, dat iemand bij wie ze joodse onderduikers hadden, toen hij kind was, toch wel meer respect voor zijn bijbeltje kreeg .. hij ging er in ieder geval niet meer mee pingpongen, zoals hij eerder wel eens op school deed.... Religieuze joden behandelen de bijbel (tenach) met extreem veel respect, en sowieso alles waar de Naam van God opstaat (digitaal mogen ze dat gewoon vernietigen, maar zodra het op papier staat, mag dat eigenlijk al niet meer, zie
deze site (onderdeel van een zeer interessante site over het joodse geloof

) De eerste zin op die pagina spreekt al boekdelen: 'Please note: This page contains the Name of God. If you print it out, please treat it with appropriate respect.'

Zelf behandel ik de bijbel net iets voorzichtiger dan de meeste van mijn andere boeken, maar dat is vooral omdat het dundruk is, dus kwestsbaarder, en omdat mijn katten om de haverklap aan het leeslintje gaan knabbelen als ik niet uitkijk

Ik heb trouwens ook wel eens gelezen, dat vernietigde bijbels ooit eens als wc-papier zijn gebruikt, maar toen hadden ze dat papier niet voldoende fijngemalen enz., zodat sommige stukken nog te lezen waren

Ja, dáár zou ik dan weer wel een probleem mee hebben, daarvoor heb ik toch net ietsje te veel respect voor Gods Naam!
En Elle, last but not least: bedankt voor 't verhuizen!