Beste mensen,
Sinds een half jaar ben ik zelf nogal druk met 'foute' muziek.
Ik heb nogal wat 'heftige' muziek jaren gehad, waarin ik alles kocht wat ik leuk vond, of wat mij enigzins leuk 'leek'. Sinds ik een half jaar geleden actief met geloof ben bezig gaan houden, kwam ik er achter dat een groot deel van die muziek vanuit christelijk oogpunt ronduit fout zijn.
De eerste paar cd's waren moeilijk om weg te gooien, maarja, fout is fout. Ik kan niet genieten van muziek met een 'slechte' boodschap, inmiddels vind ik nog wel eens cd's die fout blijken te zijn, weggooien gaat nu makkelijker.
Wie heeft hetzelfde of iets in deze buurt meegemaakt?
Misschien is het informatief en handig om een lijst te maken met muziek die vanuit de christelijke optiek niet goed is, met onderbouwing waarom natuurlijk.
Ik zal zelf beginnen:
Led Zeppelin- Op de lp Led Zeppelin III staat een b-side nummer met de titel ' Do what thou wilt', wat verwijst naar Aleister Crowley.
- Het nummer 'Black dog' verwijst naar 'Chien noir' waar Aleister Crowley een van zijn boeken mee begint.
- De gitarist (Jimmy Page) is verzamelaar van werk van Aleister Crowley, het is zeer geinteresseerd in zjin denkbeelden en visies, hij is ook eigenaar geweest van het huis (Boleskine house) waar Crowley veel van zijn zwarte rituelen uitvoerde.
-
http://www.keyway.ca/htm2002/stairway.htmIron Maiden- In nummers van Iron Maiden worden de ideeën van Aleister Crowley aangehaald. Inhoud van de nummers zijn geregeld geweld, haat en agressie.
Let er alsjeblieft wel op dat dit geen discussie topic word over muzikale smaak