Filmpje was leuk ja

(heb momenteel geen geluid op mn pc, dus het duurde wat langer voor ik em kon bekijken)
Ben vorige week bezig geweest met het uitproberen van een paar verschillende linux-distro's - OpenSuSE, Mandriva, Debian - om uiteindelijk terug te keren bij Kubuntu. Wel heb ik daardoor wat ideetjes gekregen voor de lay-out, dus helemaal voor niets is het niet geweest. En ik weet ook weer waarom ik Kubuntu zo prettig vind

Gisteren heb ik de pc van mn schoonzusje voorzien van een schone XP-installatie. Ze had heel vervelend virus opgelopen, was lastig te verwijderen. Dus had ik haar aangeraden om een goede backup van haar bestanden te maken (sowieso altijd heel verstandig om te doen), mij die backup te geven zodat ik die op een veilige manier (lees: via linux) kon scannen op virussen. Backup bleek gelukkig schoon te zijn, dus ik heb haar bestanden netjes teruggezet op haar pc. Hele berg drivers geïnstalleerd en vast een paar veelgebruikte programma's erbij gezet. Uiteraard gezorgd voor een goede (betere) beveiliging tegen mal-ware. En daar ben je dan een hele middag mee kwijt....
En dan te bedenken dat ik in diezelfde tijd niet alleen zorg voor een schone Kubuntu-installatie, maar dat ik dan nog tijd zat over heb om de lay-out naar mijn zin aan te passen... Daar had ik bij m'n schoonzusje echt nog geen tijd voor gehad.
Ik ben dus heel erg blij met linux, iets minder blij met windows, maar ik ben niet anti-microsoft ofzo. Alleen vind ik dat de gebruiksvriendelijkheid bij microsoft wel twintig keer beter zou moeten kunnen. En ik sluit ook echt niet mijn ogen voor de nadelen die aan linux kleven (zoals het gebruik van de commandline waar vooral beginners zich door laten afschrikken).
Vanochtend had ik Boomer uitgelaten, ik loop weer richting huis, komt een andere hondeneigenaar (van wie de tuin aan het veld waar ik Boomer meestal uitlaat grenst) ook net terug van een wandeling met zijn poedeltje. Blijkt dat die man zo'n balwerper heeft gekocht, maar dat poedeltje niet geïnteresseerd is in achter zo'n bal aanrennen. Dus wilde die man iemand anders er blij mee maken. Dat werd ik dus

Boomer is er nu al gek op, al heb ik em alleen nog maar in huis gebruikt. Vanmiddag heb ik namelijk m'n skates aangetrokken en ik heb Boomer flink laten rennen. Zijn conditie wordt echt goed! Heb je er al een paar kilometer in behoorlijk tempo op zitten, ziet ie op de terugweg een van z'n vriendjes, gaat ie helemaal uit z'n dak, heen en weer rennen, springen.... Net of ie nog niets gedaan heeft

Alleen hield ie het echt hoge tempo duidelijk minder lang vol dan aan het begin van de 'wandeling'

Kom je thuis, wil dat beest dolgraag nog doorgaan met spelen....