Auteur Topic: Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2  (gelezen 248065 keer)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2
« Reactie #500 Gepost op: augustus 20, 2010, 01:05:42 pm »
Net bij de dokter geweest. Die had ook zoiets van: die klachten lijken toch niet van dat vitB12-tekort te komen (te snel te veel klachten, injecties lijken weinig invloed te hebben op in ieder geval de gewrichten, heb er zelfs nu meer last van dan vorige week vóór de injectie), dus hij heeft me nu doorgestuurd naar de internist. Hoop dat ik daar snel terecht zal kunnen en dat er daar wél iets uit komt....
computerfout: een vreemde een in de byte

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #501 Gepost op: augustus 21, 2010, 06:06:00 pm »
Heb last van m'n vingers, dus wilde geen aardappels schillen. Maar ja, wat moet je dan eten? Patat was geen optie, we hebben geen makkelijke kant-en-klaar mixen in de kast. Wel hebben we een hoeveelheid (alhoewel wat beperkt) kruiden, twee soorten rijst en vier soorten groente in de diepvries. Dus ik heb zilvervliesrijst gekookt, sperzieboontjes uit de vriezer gehaald en was van plan er alleen ketjap nog bij te doen. Lees ik een heel goed idee op de verpakking van de sperziebonen: roerbakken en op het laatst kruiden erbij doen. Even rondgesnuffeld op internet om een idee te krijgen wat er lekker bij is. Uiteindelijk het volgende toegevoegd: ketjap, sambal, uienpoeder, knoflookpoeder, djahe (gemberpoeder), zwarte peper en een beetje ve-tsin. En het is toch lekker! Gaan we vaker eten :) Rijst koken duurt het langst. Boontjes moeten 4-6 minuten geroerbakt worden, kruiden de laatste twee minuten erbij. Dus lekker, makkelijk en snel klaar. Volgende keer doe ik er denk ik ook nog wat stukjes kip of gehakt door

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #502 Gepost op: augustus 21, 2010, 07:00:54 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 20 augustus 2010 om 13:05:
Net bij de dokter geweest. Die had ook zoiets van: die klachten lijken toch niet van dat vitB12-tekort te komen (te snel te veel klachten, injecties lijken weinig invloed te hebben op in ieder geval de gewrichten, heb er zelfs nu meer last van dan vorige week vóór de injectie), dus hij heeft me nu doorgestuurd naar de internist. Hoop dat ik daar snel terecht zal kunnen en dat er daar wél iets uit komt....
DAt hoop ik ook voor jou. Sterkte! En eh wat simpel recept van die boontjes. Ga ik ook eens proberen.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #503 Gepost op: augustus 21, 2010, 07:33:38 pm »
15 september kan ik terecht in het Havenziekenhuis. Als ik het goed begrepen heb, is dat wel een van de beste ziekenhuizen hier in de buurt voor iemand met het soort klachten dat ik heb. De arts waar ik bij terecht kom, schijnt voor elke patiënt rustig de tijd te nemen. Hoop dat ie niet té langzaam werkt ;) Schijnt wel z'n werk echt goed te doen. Afwachten maar weer

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #504 Gepost op: augustus 21, 2010, 07:58:46 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 21 augustus 2010 om 19:33:
15 september kan ik terecht in het Havenziekenhuis. Als ik het goed begrepen heb, is dat wel een van de beste ziekenhuizen hier in de buurt voor iemand met het soort klachten dat ik heb. De arts waar ik bij terecht kom, schijnt voor elke patiënt rustig de tijd te nemen. Hoop dat ie niet té langzaam werkt ;) Schijnt wel z'n werk echt goed te doen. Afwachten maar weer
Ik wacht met je mee. Sterkte!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #505 Gepost op: augustus 22, 2010, 06:30:39 pm »
Ik kan niet zeggen dat die vitB12-injecties niets doen. Ben duidelijk een stuk helderder in m'n hoofd, slaap beter, wordt uitgeruster wakker. Maar met m'n gewrichten gaat het tot nog toe eigenlijk alleen maar achteruit. Meer last van m'n knieën, enkels, tenen, vingers en ellebogen. M'n polsen heb ik maar heel af en toe last van.
Nadeel van het fitter worden: heb energie over en kan het niet kwijt zonder dat ik nog meer last van m'n gewrichten krijg...

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #506 Gepost op: augustus 22, 2010, 08:14:05 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 22 augustus 2010 om 18:30:
Ik kan niet zeggen dat die vitB12-injecties niets doen. Ben duidelijk een stuk helderder in m'n hoofd, slaap beter, wordt uitgeruster wakker. Maar met m'n gewrichten gaat het tot nog toe eigenlijk alleen maar achteruit. Meer last van m'n knieën, enkels, tenen, vingers en ellebogen. M'n polsen heb ik maar heel af en toe last van.
Nadeel van het fitter worden: heb energie over en kan het niet kwijt zonder dat ik nog meer last van m'n gewrichten krijg...
Wat fijn om te horen, dat je iets helderder bent. Jammer van die pijn in je gewrichten.  Sterkte...met wachten tot 15 september.

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
« Reactie #507 Gepost op: augustus 23, 2010, 06:21:19 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 21 augustus 2010 om 18:06:
Lees ik een heel goed idee op de verpakking van de sperziebonen: roerbakken en op het laatst kruiden erbij doen.
Misschien wat lastiger met pijnlijke vingers, maar hier is nog een idee voor de sperziebonen: roerbakken met stukjes spek, ui, en een beetje ketjap en peper.
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
« Reactie #508 Gepost op: augustus 23, 2010, 06:30:07 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 22 augustus 2010 om 18:30:
Misschien had je dokter dus gelijk met z'n diagnose van B12 tekort, en zijn er twee ongerelateerde problemen. Goed te horen dat er iets verbeterd is! Als je naar die arts gaat, vergeet niet te vertellen dat er psoriasis in de familie zit. Ik zal niet proberen zijn werk over te nemen, maar ik heb begrepen dat gewrichtspijn door psoriasis arthritis soms moeilijk te diagnotiseren is.
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #509 Gepost op: augustus 23, 2010, 10:05:52 am »
vitB12-tekort kwam gewoon uit de bloedtest, dus dat moest sowieso aangepakt gaan worden. Dat sluit andere oorzaken voor m'n gewrichtspijnen niet uit. Sterker nog: het kan zo zijn dat hetgeen m'n gewrichtspijnen veroorzaakt ook de oorzaak is van m'n vitB12-tekort.
Ik zal het bij de internist vermelden van die psoriasis, maar vraag me af of het dat zou kunnen zijn bij mij. Heb zelf geen huidproblemen, dus dan denk je niet zo snel aan psoriasis. Zou misschien wel goed zijn om even uit te laten zoeken.

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
« Reactie #510 Gepost op: augustus 23, 2010, 11:04:19 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 23 augustus 2010 om 10:05:
vitB12-tekort kwam gewoon uit de bloedtest, dus dat moest sowieso aangepakt gaan worden. Dat sluit andere oorzaken voor m'n gewrichtspijnen niet uit. Sterker nog: het kan zo zijn dat hetgeen m'n gewrichtspijnen veroorzaakt ook de oorzaak is van m'n vitB12-tekort.
Ik zal het bij de internist vermelden van die psoriasis, maar vraag me af of het dat zou kunnen zijn bij mij. Heb zelf geen huidproblemen, dus dan denk je niet zo snel aan psoriasis. Zou misschien wel goed zijn om even uit te laten zoeken.
Nah, het is dan waarschijnlijk wat anders. Ps. arthritis tast niet alleen de gewrichten aan maar ook de huid en nagels. Bovendien veroozaakt het geen vitaminetekort, voorzover ik weet.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #511 Gepost op: september 27, 2010, 02:32:44 pm »
Sinds afgelopen vrijdag ben ik lid van de sportschool hier in het dorp. Best een gezellige sportschool, kunt zoveel begeleiding krijgen als je zelf wilt, krijgt netjes op maat een trainingsschema dat regelmatig geëvalueerd wordt. Donderdag al een keer met Wybo mee geweest, maar heel rustig gedaan. Vrijdag m'n eigen programma gekregen en uitleg bij een aantal apparaten gehad. En vandaag dan voor het eerst het hele programma afgewerkt. Merk wel dat ik nog op moet letten met m'n knieën, maar verder gaat het prima. Zal alleen wel de komende tijd waarschijnlijk te moe zijn om nog veel in huis te doen naast dat sporten. Plan is om 3 keer in de week te gaan, waarvan 2 keer een programma incl. gewichten, en 1 keer puur cardio. Er is ook een zwembad(je ca. 15 meter lang) bij, dus na het intensieve sporten, kan ik nog lekker even wat lichte zwemtraining doen en relaxen in de sauna en het turks stoombad.
Vandaag begonnen met 15 minuten wandelen (lekker rustig op 5 km/u) en 3 minuten cooling down (aan het eind was dat echt slenteren ;) ), daarna aantal krachtoefeningen, vervolgens een kwartier op de crosstrainer, met weer 3 minuten cooling down, een kwartier roeien (ruim 3 km geroeid!) en daarna lekker het zwembad in gedoken. Wel heel blij dat ik weer met de auto naar huis kon, ipv door de regen te moeten fietsen :*) Niet zo raar dus dat ik nu redelijk uitgeteld ben voor de rest van de dag

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #512 Gepost op: september 28, 2010, 12:45:01 pm »
Bij de onderzoeken in het ziekenhuis is niets van belang gevonden. Blijk een kleine volledig onschuldige afwijking bij m'n hart te hebben (zagen we op de foto) en m'n vit D is een beetje laag, maar dat kan door de tijd van het jaar komen en is natuurlijk eenvoudig te verhelpen met vit D tabletjes. Een oorzaak voor dat lage vit B12 hebben we ook niet kunnen vinden, maar dat is niet erg. Belangrijker is dat ik me zo langzamerhand weer steeds beter ga voelen en dat we geen ernstige dingen hebben kunnen vinden. Huisarts mag m'n vit B12 in de gaten blijven houden, maar ik hoop dat dat nu gewoon weer op peil blijft, en anders vullen we het maar weer aan met injecties. Is ook niet zo'n groot probleem

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #513 Gepost op: september 28, 2010, 08:30:50 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 28 september 2010 om 12:45:
Bij de onderzoeken in het ziekenhuis is niets van belang gevonden. Blijk een kleine volledig onschuldige afwijking bij m'n hart te hebben (zagen we op de foto) en m'n vit D is een beetje laag, maar dat kan door de tijd van het jaar komen en is natuurlijk eenvoudig te verhelpen met vit D tabletjes. Een oorzaak voor dat lage vit B12 hebben we ook niet kunnen vinden, maar dat is niet erg. Belangrijker is dat ik me zo langzamerhand weer steeds beter ga voelen en dat we geen ernstige dingen hebben kunnen vinden. Huisarts mag m'n vit B12 in de gaten blijven houden, maar ik hoop dat dat nu gewoon weer op peil blijft, en anders vullen we het maar weer aan met injecties. Is ook niet zo'n groot probleem
Wat een goed bericht! sterkte met opknappen!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #514 Gepost op: september 29, 2010, 01:48:07 pm »
Boomer heeft sinds ongeveer een maand een bult op z'n rug. Ik vermoedde al dat het niet iets heel ernstigs was, omdat het net zo aan voelde als de totaal onschuldige bultjes die twee van m'n cavia's ooit gehad hebben, maar omdat hij langzaam blijft groeien, ben ik toch maar even langs de dierenarts gegaan. Het bleek inderdaad om hetzelfde probleem te gaan. Meestal lost het probleem zich na een week of twee a drie wel op, en anders kan het nog geen kwaad, zolang het dier er geen last van heeft. Maar helaas is de kans dat het zichzelf oplost nu ongeveer 0 geworden, en Boomer heeft er toch wel last van met lopen en bepalen of ie nu eigenlijk moet plassen, of toch maar poepen (ziet er wel raar uit hoor, als ie z'n poot optilt en ondertussen aan het poepen is. Eind van het liedje is dat ie komende maandag even onder het mes gaat. Gelukkig is het nog (net) betaalbaar voor ons, dus we kunnen het laten doen. Kon het echt niet, financieel gezien, dan zouden we nog wel een tijdje gewacht hebben, maar ik heb liever dat ie geen ongemak meer heeft.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #515 Gepost op: oktober 08, 2010, 11:07:32 am »
Vanochtend met Boomer naar de dierenarts gewandeld (maandag werd het toch wat lastig voor ons omdat we toen ook nog naar Groningen heen en weer zouden gaan voor de buluitreiking van musicchris). Ik moest Boomers kop even stevig vasthouden toen ze de injectie gingen geven, maar hij gaf vrijwel geen kik. Terwijl het toch een bijzonder vervelende injectie schijnt te zijn. Stoere Boomer dus :) Vervolgens had hij geen zin om te gaan slapen, bleef er echt tegen vechten, dus moest ie nog een beetje extra krijgen. Daarna was hij binnen een minuut volledig onder zeil.
Om elf uur zou ik hem mogen ophalen, en als hij eerder wakker zou zijn, zouden ze me meteen bellen om hem op te halen. Om half elf was ik dus weer terug bij de dierenarts. Boomer was wakker geworden en een beetje in paniek. Ben dus meteen in de auto gesprongen, en zodra ik bij Boomer was, werd hij meteen een heel stuk rustiger. Ik heb toch meer invloed op hem dan ik me vaak bewust ben :)
De ingreep is goed verlopen. Alleen moesten de dierenarts en de assistente zich direct na afloop gaan douchen, want de talg die niet weg had gekund al die tijd, spoot er letterlijk uit....
Op dit moment ligt Boomer uitgevloerd in de woonkamer, heeft nog totaal geen trek, maar begint wel langzamerhand weer een beetje alerter te worden. Deze dierenarts wacht niet tot de dieren weer kunnen staan en lopen, omdat een dier zich toch vaak beter voelt in een vertrouwde omgeving. En het blijkt ook wel dat het voor Boomer beter was, want hij werd pas rustig toen ik er weer was. Heb ergens wel medelijden met hem, maar ben toch blij dat we hem eraan hebben laten helpen. Er zat idd veel spanning op en dat had ik dus goed ingeschat. Over tien dagen mogen de hechtingen eruit. Tot die tijd loopt Boomer dus met een kap om z'n kop

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #516 Gepost op: oktober 08, 2010, 12:40:32 pm »
Boomer heeft net buiten gelopen en staat nu te genieten van z'n eten. Hij moet nog wel wennen aan die kap, daardoor is ie natuurlijk een stuk breder dan hij gewend is, en hij moet z'n kop wat meer optillen bij drempels ;) Maar hij loopt weer bijna normaal, kan z'n poot nog niet optillen, maar goed, ik hoef geen tweede kleed in de was te doen O-)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #517 Gepost op: oktober 08, 2010, 03:33:09 pm »
Mooi zo. Boomer rent alweer achter een bal aan :) Hij heeft ook al een paar keer geprobeerd een speelbuiging te maken, maar dat doet nog pijn, dus dan gaat ie er maar gauw bij liggen. Hij begint tenminste weer 'hond' te worden :)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #518 Gepost op: oktober 09, 2010, 04:04:05 pm »
Boomer begint zich een beetje te vervelen. Een van z'n favoriete bezigheden is het knagen op z'n bot of een tak, maar die moet ie dan met z'n poten vasthouden en dat lukt niet zo goed met die kraag om z'n nek. Heb een speeltje van hem ingesmeerd met pindakaas (speeltje is daar ook voor bedoeld) en daar is ie nu lekker mee bezig. Dat lukt zonder poten te gebruiken. Zal het de komende dagen nog wel een paar keer doen tegen de verveling :) Een echt lange wandeling gaat nog niet zo best, maar dat zou ook lekker afleiding geven

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #519 Gepost op: oktober 12, 2010, 01:35:41 pm »
Ik heb Boomer even tijdelijk ontdaan van z'n kraag. Doet tot nog toe geen pogingen aan de wond te komen, is wel de rest van z'n lijf meteen aan het verzorgen. Dus denk dat ik de kraag alleen nog 's nachts en als wij weg zijn om doe.
Nog een Boomer-nieuwtje: vanochtend kwamen we wel drie katten tegen, en Boomer heeft ze heel netjes genegeerd. Keek wel, maar bleef gewoon netjes met mij mee lopen zonder ook maar een beetje te trekken. Dat wil nog niet zeggen dat hij ze ook negeert als ie niet aan de lijn loopt overigens...

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #520 Gepost op: oktober 21, 2010, 10:36:37 am »
Gisteren m'n 100e cache gevonden :D Natuurlijk wel een uitgekozen die een beetje bijzonder was. Het is de bonus van een serie hier in de buurt geworden. Thema van de serie was Kunst in Ommoord. De bonus-cache zelf was ook een kunststukje, al zullen de meeste mensen er voorbij lopen of fietsen zonder em zelfs maar op te merken... Om het af te maken, maakte ik nog een stomme rekenfout (126*2=152 toch? O-) ), dus ik liep in eerste instantie glad de verkeerde kant op... Gelukkig had ik al vrij snel door dat er iets niet klopte, dus even opnieuw gerekend en toen vond ik em in 1 keer. Toch wel grappig om je 100e cache op 20/10/2010 te vinden ;)

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #521 Gepost op: oktober 21, 2010, 11:05:46 am »
Je kent dat forum van stichting b12 tekort al wel, denk ik? Ze hanteren daar een wat intensiever schema voor injecties dan jij blijkbaar krijgt, met bloedtesten om b12 op weefselniveau te meten (dat schijnt iets anders te zijn dan in je bloed, en te laag kan klachten geven). Als je je slecht blijft voelen is dat misschien iets? Al klinkt dit wel of je nu makkelijker kunt bewegen dan een tijdje geleden. :)
[Prediker 7:29]

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #522 Gepost op: oktober 21, 2010, 11:20:54 am »
Ik ben vrijwel klachtenvrij, alleen m'n knieën voelen nog niet 100% goed aan, maar ik kan tenminste weer een beetje fietsen. Alleen fiets ik wel in lagere versnellingen dan ik altijd gewend was, en zijn hellingen naar boven nog wat vervelend voor m'n knieën

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #523 Gepost op: oktober 21, 2010, 11:26:19 am »
Fijn :)
Wel jammer dat je nog last hebt van je knieën maar misschien heeft dat gewoon wat langer nodig.
[Prediker 7:29]

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #524 Gepost op: oktober 21, 2010, 11:33:11 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 21 oktober 2010 om 10:36:
Thema van de serie was Kunst in Ommoord.
Als het het Ommoord is dat ik in gedachten heb, dan blijf ik met de knagende vraag zitten hoe je daar een "kunstserie" aan kan hangen....

Ommoord: daar staat toch vooral veel jaren 50-60 hoogbouw van het type "copy - paste"???

(lees: laat me s.v.p. mijn blinde vlekken t.a.v. mijn eigen stad zien....!!!)
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2010, 11:35:18 am door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #525 Gepost op: oktober 21, 2010, 11:45:50 am »
Er staan allerlei kunstwerken. Aantal trafohuisjes is beschilderd. Scholen met mooie muurschilderingen... Bijvoorbeeld: http://img.geocaching.com/cache/b48eed5c-7741-408a-9181-353150cda2cb.jpg
Potloden
http://img.geocaching.com/cache/99f087b5-4c6f-49c4-9b17-c088aaac0d2f.jpg
Vruchbeginsel
http://img.geocaching.com/cache/087d8627-b5ac-44bb-a4a7-a20110c3fc22.jpg
Olifanten
http://img.geocaching.com/cache/99284104-e980-4e5c-8e54-3b899c838f06.jpg
Een van de trafo-huisjes
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2010, 11:47:27 am door Fotogravinnetje »

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #526 Gepost op: oktober 21, 2010, 01:29:18 pm »
Ik zie het al: ik fiets er rond met mijn ogen in mijn achterzak.....  ;)

(maar ik heb dan ook niet zo'n mooie gadget om me de weg te wijzen!!!)
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2010, 01:30:03 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
« Reactie #527 Gepost op: oktober 23, 2010, 03:32:59 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 21 oktober 2010 om 11:45:
Er staan allerlei kunstwerken. Aantal trafohuisjes is beschilderd. Scholen met mooie muurschilderingen... Bijvoorbeeld: [afbeelding]
Potloden
[afbeelding]
Vruchbeginsel
[afbeelding]
Olifanten
[afbeelding]
Een van de trafo-huisjes
Grappig! Bij ons in de stad (Grand Rapdis, MI) was er net ook allerlei kunst te zien op straat, in de binnenstad--al was dat wel wat groter dan in Ommoord (2000+ kunstwerken), zie artprize.org. En met olifanten:
http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/48533.M.jpeg

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #528 Gepost op: oktober 23, 2010, 11:20:41 am »

quote:

Qohelet schreef op 23 oktober 2010 om 03:32:
(...) Bij ons in de stad (Grand Rapdis, MI)  (....) al was dat wel wat groter dan in (...)
hoe typisch amerikaans  :P

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #529 Gepost op: november 12, 2010, 02:30:58 pm »
Twee weken geleden heb ik mijn allereerste nachtcache gelopen. Had alleen een simpel. goedkoop zaklampje (vier euro bij de hema...) en ik was maar wat blij dat de anderen wel echt goede zaklampen bij zich hadden. Maar met nog een afspraak voor een nachtcache in de nabije toekomst, leek het me raadzaam om eens een echt goede zaklamp aan te schaffen. Eentje die een beetje ver kan schijnen (heb je soms nodig bij zo'n nachtcache), die lang mee kan op 1 set batterijen en die vooral niet al te zwaar moet zijn. Tegenwoordig moet je dan toch al snel bij de led-lampen kijken, vanwege hun lichtopbrengst en hun energie-zuinigheid. Maar wil je er een met een goede bundel die ver genoeg komt, dan zit je toch al gauw in het duurdere segment. Even goed naar m'n financiën gekeken en besloten dat ik er toch wel een paar tientjes voor over heb om een kwalitatief goede led-zaklamp te kopen. De volgende stap was kijken welke zaklampen voor mij betaalbaar waren én geschikt voor nachtcachen én op tijd voor de volgende nachtcache geleverd konden worden. De goedkoopste optie viel helaas af vanwege de levertijd (als ik em meteen besteld had, was ie waarschijnlijk na het weekend dat ik de nachtcache ga lopen gearriveerd). Daarna heb ik een aantal lampen laten afvallen vanwege hun gewicht (waarom zou je een maglite led 4-D cell met 4 van die dikke zware batterijen nemen, als je ook een heleboel lichtere hebt die evenveel of zelfs meer licht geven voor ongeveer dezelfde prijs), en vervolgens ervoor gekozen om de minder makkelijk verkrijgbare batterijen ook buiten beschouwing te laten. Uiteindelijk kwam ik op een lamp uit die bij deze site op nummer 1 staat.  Natuurlijk nog veel meer reviews over gelezen, bij een review ook nog vergelijkende foto's kunnen bekijken en toen de knoop doorgehakt: 60 euro is niet weinig voor een zaklamp, maar deze lijkt dat geld wel waard en voldoet ook aan alle eisen die ik stelde. Vandaag is ie binnen gekomen. Hij is idd heerlijk licht (qua gewicht uiteraard), hoeveelheid licht lijkt ook erg goed (maar heb ik nog niet echt kunnen testen, ga ik vanavond even doen), bediening is makkelijk (ondanks 4 lichtstanden, SOS en stroboscoop, dus 6 standen waarin ie licht kan geven....), er zit een riemklip aan die strak genoeg is om em in allerlei standen aan m'n tas te hangen (heb ik de handen tenminste vrij tijdens het lopen) en hij past nog in m'n broekzak ook :) Voorlopig ben ik er in ieder geval blij mee, alleen nog afwachten hoe hij 'in het veld' gaat bevallen

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #530 Gepost op: november 19, 2010, 09:50:44 am »
Niet handig: glas met sinas omstoten, terwijl je achter de computer zit. Weliswaar was er maar een heel klein beetje bij m'n trackball terecht gekomen, maar het bleek voldoende om em grotendeels lam te leggen (knoppen deden het nog, maar hij reageerde niet meer op de bal). Toen maar besloten dat ik er niets meer aan kon verknoeien als ik em onder de warme kraan hield. Dagje laten drogen, vanochtend weer in elkaar gezet. En jawel: hij leeft weer helemaal :*)

Nog iets leuks: een van m'n geocache-vrienden heeft een nieuwe telefoon aangeschaft omdat z'n oude mobiel wel geschikt was om mee te internetten en spelletjes te doen enzo, maar bellen deed ie niet meer zo best zonder externe voeding. Aangezien ik wel eens met android wilde knoeien en hij de telefoon weg wilde doen, heeft hij hem aan mij cadeau gedaan. Het is een t-mobile pulse, ofwel een huawai u8220. Niet overdreven snel, eigenlijk wat weinig geheugen. En toen ik em kreeg stond android 2.1 erop (oorspronkelijk stond 1.5 erop). Nou had ik gelezen dat 2.2 beter zou moeten werken op oudere modellen dan 2.1, dus wat doe je dan met een gratis gekregen telefoon: je trekt je niets meer aan van garantie-bepalingen, zorgt ervoor dat je beheerrechten in de telefoon krijgt (root-rechten) en zet er een beta-versie van 2.2 op. Ik moet zeggen: het bevalt me zo goed, dat ik voor sinterklaas een nieuwe batterij voor dat ding gevraagd heb. Kunnen we zien of de beroerde werktijd op 1 lading aan android 2.2 ligt, of aan de batterij van ongeveer een jaar oud. En als dat naar tevredenheid werkt, kan ik er zelfs voor gaan kiezen m'n nokia 5230 door te verkopen. Android werkt in ieder geval wel heel prettig, prettiger dan symbian, vind ik. En er zijn absoluut meer (en betere) apps voor geocaching voor te vinden!

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #531 Gepost op: november 19, 2010, 10:15:18 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 19 november 2010 om 09:50:
Niet handig: glas met sinas omstoten, terwijl je achter de computer zit. Weliswaar was er maar een heel klein beetje bij m'n trackball terecht gekomen, maar het bleek voldoende om em grotendeels lam te leggen (knoppen deden het nog, maar hij reageerde niet meer op de bal). Toen maar besloten dat ik er niets meer aan kon verknoeien als ik em onder de warme kraan hield. Dagje laten drogen, vanochtend weer in elkaar gezet. En jawel: hij leeft weer helemaal :*)
Wat heerlijk eenvoudig en super effectief zeg! Hopen dat hij het ook blijft doen :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #532 Gepost op: november 19, 2010, 11:01:50 am »
Hoop ik ook inderdaad. Maar je verwacht toch ook eigenlijk niet dat zo'n apparaat, waar je paar tientjes voor hebt betaald, van een paar druppeltjes sinas op je bureau (was nog niet eens op de trackball zelf terecht gekomen, alleen op het bureau er direct naast) kapot gaat. Hij stond voor een klein gedeelte in een klein plasje sinas en de sensor deed het niet meer... Ben wel heel blij dat goed afspoelen wel de sinas verwijderde, maar niet de elektronica heeft aangetast. Nu maar hopen dat het niet gaat lopen roesten door deze behandeling, waardoor ie het alsnog niet meer doet ;)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #533 Gepost op: november 21, 2010, 11:52:19 am »
O ja. Ik heb m'n nieuwe zaklamp nu ook 'in het veld' gebruikt. Wat een bak licht komt er uit dat kleine gevalletje, zeg! Mijn lamp deed absoluut niet onder voor de grotere zaklampen die anderen in de groep mee hadden. En dan is die van mij toch wel van een erg handzaam formaatje :D Ik hoef er geen spijt van te hebben dat ik em gekocht heb, want hij voldoet uitstekend voor het doel waar ik em voor gekocht heb, kan waarschijnlijk een leven lang mee, en heb in ieder geval 5 jaar volledige garantie

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #534 Gepost op: november 25, 2010, 04:32:01 pm »
Vandaag onze nieuwe garderobekast in elkaar gezet. En daarna kwam Wybo terug met achterin de auto een heleboel beukjes. Dus nu hebben we eindelijk onze beukenhaag staan. Is even wat werk, maar ziet er toch wel erg leuk uit. Als we flinke regenbui gehad hebben en het terras dus weer schoongespoeld is, zal ik een keer een foto ervan maken en hier neerzetten

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #535 Gepost op: november 25, 2010, 04:35:48 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 25 november 2010 om 16:32:
Vandaag onze nieuwe garderobekast in elkaar gezet. En daarna kwam Wybo terug met achterin de auto een heleboel beukjes. Dus nu hebben we eindelijk onze beukenhaag staan. Is even wat werk, maar ziet er toch wel erg leuk uit. Als we flinke regenbui gehad hebben en het terras dus weer schoongespoeld is, zal ik een keer een foto ervan maken en hier neerzetten
geinig. Ook in de winter iets waar blad aan zit :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #536 Gepost op: november 25, 2010, 04:40:35 pm »
Dat was idd het idee. Liguster blijft groen, maar groeit te hard (moeten we te vaak snoeien). Buxus blijft ook groen, groeit veel minder hard, maar om die op een beetje heghoogte aan te schaffen is ook weer duur, of je bent vijf jaar verder voor je heg een beetje acceptabel van hoogte is. Iets met naalden wilde Wybo niet. Dus kwamen we op de haagbeuk uit :)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #537 Gepost op: december 17, 2010, 12:25:34 pm »
Ik heb even wat sneeuwplaatjes geschoten. Kun je hier bekijken. Inclusief plaatje van onze voortuin ;)
« Laatst bewerkt op: december 17, 2010, 12:26:12 pm door Fotogravinnetje »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #538 Gepost op: december 17, 2010, 05:57:45 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 17 december 2010 om 12:25:
Ik heb even wat sneeuwplaatjes geschoten. Kun je hier bekijken. Inclusief plaatje van onze voortuin ;)

mooi hoor, vooral van achter mijn pc, door het raam gezien en in te wandelen.
Viel vandaag nog mee om in te werken.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #539 Gepost op: januari 01, 2011, 01:43:30 pm »
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Ik ben het nieuwe jaar goed begonnen, tenminste, als je kijkt naar het geocachen. Ik wilde toch wel graag naar buiten vandaag, en een paar dagen geleden was er vlakbij een cache bij gekomen in een serie waarvan er zo af en toe een bij komt en waar ik de andere caches al van gevonden had. Vervolgens kwam er gisteravond een puzzelcache niet al te ver hier vandaan bij. Vanochtend bleek die cache nog niet gelogd te zijn, dus ik denk: laat ik eens kijken of ik hem kan oplossen. Dat lukte en nog was de cache niet online gelogd (zegt niet alles, niet iedereen logt online en niet iedereen logt meteen bij het vinden ook online). Dus ik denk: ik maak misschien nog kans deze als eerste te vinden. Zou leuk begin van het jaar zijn. Dus ik stap in de auto en rij eerst naar het gevonden coordinaat van de puzzel. Al snel zie ik een aanwijzing dat ik inderdaad de goede plaats gevonden heb. En toen moest ik de cache zelf nog vinden... Zoals zo vaak, ben ik vergeten te kijken welk formaat ik eigenlijk zoek, en net als ik dat via m'n telefoon wil gaan doen, komt de bewoner van het huis de tuin uit. Gezellig staan praten dus. Terwijl zij papier gaat halen om mijn tas te kunnen discoveren (mijn tas is trackable, net als voorwerpen die van cache naar cache reizen, alleen laat ik mijn tas natuurlijk niet in een cache achter en kan een ander die niet overnemen, vandaar dat je die alleen maar kunt 'discoveren'), zie ik opeens de cache. Vol verwachting kijk ik of iemand mij al voor is geweest... Maar nee, het hele logboekje was nog maagdelijk wit! Het bleek een ontmoeting vol met eentjes te zijn: 1e cache van het jaar, in het 11e uur van de eerste dag van het jaar, datum is dus 1-1-11, mijn eerste trackable voor het eerst gediscoverd, het is voor het eerst dat ik een cache als eerste vind, de cache was de eerste die dit team heeft gelegd, ze hadden ook nooit eerder een trackable gediscoverd (alleen meegenomen van de ene naar de andere cache) en ze waren de eersten om mijn tas te discoveren. Helaas was het niet voor het eerst dat ik mevrouw Stapvoets ontmoette en ook niet mijn 1e, 11e, 111e of 1111e cache (maar de 127e), maar verder waren het allemaal eentjes :D
Na het gezellige gesprek en het loggen, ben ik weer in de auto gestapt en heb ik die andere cache ook even gezocht en gelogd. Lag toch op de route naar huis.
Dat is toch wel het leuke van dat geocachen: ik heb een reden om lekker naar buiten te gaan, om wandelingen te maken, om op plaatsen te komen waar ik anders nooit naar toe zou gaan en ik word ook nog regelmatig uitgedaagd door de hoeveelheid verschillende soorten puzzels. En je ontmoet ook nog eens af en toe mensen waar je anders waarschijnlijk gewoon aan voorbij zou lopen

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #540 Gepost op: januari 01, 2011, 02:36:51 pm »
Fotogravinnetje,

Geweldig! en boeiend zoals je erover schrijft. Leg je ze ook vast op foto?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #541 Gepost op: januari 01, 2011, 02:57:19 pm »
Nee. Ben veel te bang spoiler-foto's te maken. Vind ik niet leuk voor de legger. Dus als ik geen multicache loop (dus met meerdere tussenpunten voor je bij de cache aankomt), neem ik eigenlijk nooit fototoestel mee. En als ik een multi loop, dan nog alleen als ik er zin in heb en er aan denk m'n toestel mee te nemen. Ik wil het spelletje leuk houden voor iedereen, dus ik probeer geen dingen weg te geven, zelfs niet per ongeluk door een foto

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
« Reactie #542 Gepost op: januari 01, 2011, 03:20:52 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 01 januari 2011 om 13:43:
.... ook niet mijn 1e, 11e, 111e of 1111e cache (maar de 127e), maar verder waren het allemaal eentjes :D
Binair geschreven was het je 1111111e cache. Niet slecht.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #543 Gepost op: januari 01, 2011, 05:39:02 pm »
He, ja, dat is waar :D Had ik nog niet aan gedacht

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #544 Gepost op: februari 03, 2011, 06:11:35 pm »
Ik verlang naar de zomer. Zeker op zo'n mooie, maar nog niet erg warme dag als vandaag. Wat wel heerlijk was: toen ik begon met koken, was het nog redelijk licht buiten! We gaan toch wel duidelijk richting lente. Ook m'n hortensia's beginnen al uit te lopen, en in onze heg zijn ook al nieuwe knoppen te vinden!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #545 Gepost op: maart 24, 2011, 11:55:35 am »
Deze dagen ben ik volop aan het genieten van het mooie weer. Lekker zonder jas buiten lopen, gisteren zelfs met korte mouwen, en dan geocachen. Zit nu bij m'n ouders, dus in het zonnige Zuid-Limburg.
Tussen mijn ouders en hun buren zit een stukje grond dat een soort niemandsland is. Daar lag oa een oude tuinbank, gietijzeren frame met hout. Natuurlijk zag die er niet meer uit, hout is behoorlijk verrot, maar als ie opgeknapt is, is ie hartstikke leuk voor in onze voortuin. Het hout vervangen we door plankjes van lariks (met super-vernis erop, dat ligt hier nog van de vorige bewoners van het huis, en de buitenkant van de serre is er waarschijnlijk mee bewerkt) en het metaal heb ik flink lopen schrobben. Vanochtend heb ik de eerste verflaag (zwart, hamerslag) erop gedaan, vanmiddag moet de tweede laag erop.
Straks staat er dus een bank in onze tuin die er als nieuw uitziet maar het niet is :D

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #546 Gepost op: maart 28, 2011, 09:49:18 pm »
Ondertussen heb ik m'n 200e geocache gevonden, en heb ik m'n ouders ook aan het geocachen gekregen :D Morgen gaan we weer met z'n drietjes op stap.
Vanochtend hebben m'n vader en ik de laatste hand gelegd aan het op maat maken enzo van het houtwerk voor de tuinbank. We hebben voor de zekerheid em alvast een keer in elkaar gezet. Dit is dus nog zonder lak op het hout: https://lh4.googleusercontent.com/_uo2FWBtboXw/TZBTl5Vgu7I/AAAAAAAADy4/X01nAYe6TJo/s640/IMG_3776.JPG
Vanavond heb ik alle planken nog wat geschuurd en daarna de eerste laag lak erop gesmeerd. Zie em al in onze voortuin staan :*)
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2011, 09:49:55 pm door Fotogravinnetje »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #547 Gepost op: maart 29, 2011, 05:48:25 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 28 maart 2011 om 21:49:
Ondertussen heb ik m'n 200e geocache gevonden, en heb ik m'n ouders ook aan het geocachen gekregen :D Morgen gaan we weer met z'n drietjes op stap.
Vanochtend hebben m'n vader en ik de laatste hand gelegd aan het op maat maken enzo van het houtwerk voor de tuinbank. We hebben voor de zekerheid em alvast een keer in elkaar gezet. Dit is dus nog zonder lak op het hout: [afbeelding]
Vanavond heb ik alle planken nog wat geschuurd en daarna de eerste laag lak erop gesmeerd. Zie em al in onze voortuin staan :*)
zo vrolijke flierefluiter, dat ziet er mooi uit, 200 geocaches, hoeveel heb je er daarvan als eerste? Mooi bankje haar

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #548 Gepost op: maart 29, 2011, 09:13:05 pm »
ik heb precies 1 keer een cache als eerste gevonden, 1 keer eentje als tweede en 1 keer eentje als derde :*)
Bankje moet nu nog 1 laklaag krijgen, dat doe ik morgenochtend. Moet er wel vroeg mee beginnen, want om half tien word ik opgehaald om met een paar andere teams een leuke multi  (met meerdere tussenpunten dus) te gaan lopen. Die had ik voor op de heenweg op het programma, maar ik had volgens de omschrijving minstens een uur meer nodig dan ik op dat moment tijd had. Moest vanmiddag opeens de keus maken tussen in m'n eentje naar Maastricht een heleboel caches doen, of met een paar anderen die leuke multi doen. Tsja, toen was de keus snel gemaakt :) Met anderen samen moet maar net uitkomen, naar Maastricht gaan kan ik een andere keer nog wel doen op het moment dat ik daar tijd voor heb

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #549 Gepost op: juli 13, 2011, 10:50:56 am »
Sjonge, wat heb ik lang niet meer wat geschreven hier... Even een korte update dus.
Ik heb ondertussen m'n streefgewicht van tussen de 58 en 60 kg bereikt. Ben ik aan de ene kant trots op, aan de andere kant moet ik er wel aan wennen. Ik snap nu wel beter hoe anorexia-patienten zich dik kunnen voelen terwijl ze zo mager zijn. Ik ben nu op een echt gezond gewicht en ik heb ook moeite om mezelf nu niet als 'te dik' te zien. Met m'n verstand weet ik dat ik er zo goed uit zie, maar iets in m'n hersens wil me laten geloven dat ik toch echt dik aan het worden ben. Wat een onzin!
Het sporten begint z'n vruchten af te werpen. Was ik een paar maanden geleden na een kilometer of 15 a 20 fietsen echt moe en kreeg ik m'n benen nauwelijks meer rond, gisteren heb ik een fietstocht van vrijwel 100 km  gemaakt, waarvan alleen de laatsste 10 a 15 wat zwaarder waren (ook door de regen). Het begint weer een beetje op m'n oude fietsconditie te lijken. En dan was het ook niet 100 km aan een stuk door rijden, nee, dat was regelmatig op- en afstappen om vragen te beantwoorden en geocaches te zoeken. En ook een paar kilometer over een met gras begroeid karrespoor