Auteur Topic: Gebed gevraagd: Ragnarock  (gelezen 2902 keer)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Gebed gevraagd: Ragnarock
« Gepost op: juni 17, 2005, 08:49:10 pm »
Ik kreeg een mailtje wat ik hier maar even op het prikbord plaats.

>
>
>  Hoi allemaal,
>
>  Een dringende oproep voor jullie allemaal...
>  Op 17, 18 en 19 juni is er namelijk in de Zeelandhallen in Goes een
>  Ragnarock. Dit is een evenement waarop ongeveer 30.000 mensen verwacht
>  worden. Eerst krijgen de bezoekers een soort 'warming up'. Dit bestaat
>  uit: doden oproepen, en andere occulte zaken. Dit wordt gedaan door
>  gothics, mensen die paranormaal begaafd zijn, satanisten, etc. Deze
>  warming-up is gratis. Daar kunnen bezoekers kennis maken met de
>  activiteiten die in de Zeelandhallen en daaromheen plaatsvinden. Ze
>  worden daar zo nieuwsgierig gemaakt, dat veel mensen er waarschijnlijk meer
>  over willen weten en naar binnen gaan. Daarvoor betalen ze 7euro 50.
>  We willen jullie oproepen om te bidden of dit evenement niet doorgaat of
>  dat de krachten van de satan mogen verminderen of wijken. Er staat in de
>   Bijbel:
>  het gebed van een rechtvaardige vermag veel!! Dit mag niet doorgaan,
>  want hoeveel mensen zullen hierdoor in de greep van de duivel komen?!! Ook
>  willen we jullie vragen of jullie willen bidden voor de mensen die
>  evangeliseren bij dit evenement en de mensen die al in de greep van de
>  satan zijn gekomen
>  Stuur dit alsjeblieft door naar vrienden, kennisen, familie, etc. zodat
>  er  veel mensen zijn die van dit verschrikkelijke afweten en ervoor kunnen
>  bidden!!
>
>
>  Voor meer informatie over dit evenement kun je kijken op:
>  http://www.ragnarock.nl">www.ragnarock.nl <http://www.ragnarock.nl/>
>  http://www.ragnarock.nl/logolang.jpg
>  Doe dit voor je medemens!!
>
>

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2005, 11:45:04 am »
Het ziet er wel beangstigend uit idd maar ik krijg toch het gevoel dat het vooral een handige ondernemer is die munt probeert te slaan uit het religieuze gevoel van postmoderne mensen. (Eigenlijk moet je dit soort dingen eerder weten en dan gewoon je eigen kraampje huren en er tussen gaan staan, ora et labora.)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2005, 12:25:19 pm »
Volgens mij is dat met heel veel occulte meuk zo, ze dienen meer de Mammon dan de Satan met deze nonsens (uitspraak van jou, volgens mij  ;) ).

Ik denk dat dit soort evenementen vooral erg nuttig is om mensen van God en Jezus af te leiden omdat ze een soort pizza-religie aanbieden (kies uw eigen ingrediënten) waardoor het christendom erg intolerant en bekrompen lijkt. Zo kom je nooit tot het "ware geloof". Uiteindelijk is dat voor satan veel winstgevender dan griezelige dingen uithalen met mensen omdat ze zich dan wel eens bewust zouden kunnen gaan worden van het feit dat de geestelijke wereld geen spelletje is.
Bombus terrestris Reginae

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2005, 02:10:30 am »
heh? Wat? Een opsomming van de activiteiten.

* Alle stijlen muziek door wereldberoemde en onbekende acts van folk tot een heuse drie uur durende rock opera (een rock opera? Klinkt goed!)
* Lezingen van bekende sprekers in het nabij gelegen Van der Valk Hotel (lezingen? Mjah, geen idee....)
* Een grasveld met rituelen, workshops, sjamanen, meditaties en een heus heksencafe in yurts en tipi's (ook hier wil ik eerst weten wat voor rituelen, maar ik denk wel not my cup of herbal tea)
* De Zeelandhallen worden bevolkt met:
            * De spirituele Drakekopbeurs waar de nadruk op gezondheid en consulten ligt (voor mij hetzelfde straatje als acupunctuur*
            * Een grootschalige boekenbeurs (vast niets anders als dat ze bij de Elf Fantasy Shop verkopen)
            * Het sprookjesachtige Fantasy Village met stands, een gothic & fantasy modeshow
               Live Action Roleplaying en bekende auteurs ( Modeshows en LARP ben ik helemaal voor! En LARP is trouwens D&D maar dan echt in een bos enzo.)
            * Een stripheldenfestival met esoterische inslag en signeersessies. (esoterische inslag? Dat zal dan wel gaan over strips met heksen ofzo. Doe mij maar Dirk Jan)
            * Een muziekmarkt met alle stijlen muziek (allemaal stijlen? Ik vraag me af of ik daar een cd van Van Kooten en De Bie kan vinden....)
            * Een expositie met bekende en onbekende kunstenaars (kunst is relatief maar voor een mooie fantasy tekening ben ik altijd wel te vinden)
            * Een podium voor muziek, toneelstukken en kleinkunst. (jippie! Ik hoop op theatersport)

MAW: kijk eerst zelf eens in plaats van direct moord en brand te schreeuwen. Stel dat ik naar die expo toe ga (wat ik trouwens niet ga doen), dan ga ik alleen bijvoorbeeld naar spulletjes kijken ofzo. DIe rituelen ben ik te nuchter voor.

Ben ik nu blind/onder invloed van Satan/etc? Want ik zie niet zoveel kwaads.

NB: mocht er blijken dat er kippen worden geslacht ED, of anderszijds bloederige rituelen worden uitgevoerd, dan neem ik afstand van de hele gebeuren. Maar met een beetje wierook op steken en mediteren om tot rust te komen zie ik geen kwaads.....
Eenheid in verscheidenheid

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2005, 04:52:00 pm »
Lees de laatste zin van Bumblebee nog eens goed zou ik zeggen.
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2005, 04:52:28 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2005, 06:04:19 pm »
In die zin is elk evenement waar geen verband is met het christelijk geloof een "afleiding".

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2005, 08:45:31 pm »

quote:

Murdoc schreef op 19 juni 2005 om 18:04:
In die zin is elk evenement waar geen verband is met het christelijk geloof een "afleiding".

Nee, want niet alles is een alternatief voor dat christelijk geloof.

Voetbal is bijvoorbeeld een afleiding (op zondagmiddag naar FC Groningen gaan ipv naar de kerk, ik noem maar wat) maar voetbal heeft veel minder kans om een religie te worden, dwz het geloof te vervangen. Met Wicca enzo heb je dat risico veel meer.

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2005, 09:16:54 pm »
Ik zie nog steeds het probleem niet, maarja, geen zin in een discussie daarover.

Ik zeg alleen: kijk eerst wat het is voordat je er over oordeelt.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2005, 01:05:35 pm »
Er zijn maar een honderd mensen geweest. Een financiele flop. Zie de krant.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 20, 2005, 01:13:21 pm »
Welke krant?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 20, 2005, 01:16:17 pm »
Op vrijdag staakte het OV, op zaterdag en zondag werkte de NS aan stukken spoor aldaar.
En als je kunt kiezen, dan ga je met dat lekkere weer liever op het strand liggen dan in zo'n hal rondlopen. Maar ja, wie verzint dat dan ook: zo'n evenement op een locatie waar het vergeven is van de SGPers.

't Is trouwens wel door dit soort evenementen dat occultisme, gothic, fantasy en esoterie met elkaar gelinkt worden. En door het economische en/of duistere sausje dat over alles ligt, krijgt ook elk ding afzonderlijk een onchristelijke tint.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 20, 2005, 08:11:54 pm »
Uit de PZC:

Best georganiseerde fiasco ooit
door Ingrid Huibers

GOES - Slechts een paar honderd enthousiastelingen bezochten afgelopen weekeinde het groots opgezette Ragnarockfestival in Goes. Organisator W. Siepman uit ’s-Gravenpolder die rond de twintigduizend bezoekers verwachtte, is daardoor hoogstwaarschijnlijk failliet.

„Dit zal nog een heel lange staart krijgen”, zei hij gisteren. „Hoe het precies gaat aflopen, is op dit moment nog moeilijk te zeggen. Maar duidelijk is dat er een hele hoop geld is uitgegeven dat niet is teruggekomen. Waarschijnlijk ben ik dus failliet.”

Siepman, in het dagelijks leven uitgever van het blad Religie & Mystiek, heeft er ’heel bewust voor gekozen’ zelf alle financiële risico’s te dragen. „Ik wilde iets moois neerzetten en daar wilde ik verder niemand mee belasten”, zei hij. „Ik wilde een bijdrage leveren aan de verbroedering in Nederland in deze tijden van haat, door mensen kennis te laten maken met allerlei religies en filosofieën. Maar zoals het er nu uitziet, ben ik slechts de initiatiefnemer van het best georganiseerde fiasco ooit.”

Siepman weet het debacle niet aan het mooie strandweer of het feit dat er wegens werkzaamheden tussen Bergen op Zoom en Goes geen treinen reden. „De tijd is in Zeeland blijkbaar nog niet rijp voor een spiritueel festival”, zei hij. Voorlopig troost hij zich met de gedachte dat de mensen die wel de moeite hebben genomen om een kijkje te komen nemen, iets heel bijzonders hebben meegemaakt. „De mensen die er waren, vielen me in de armen, omdat ze het hier zo fantastisch vonden”, zei hij.

Ragnarock bevatte zoveel verschillende festivalonderdelen, dat het voor mensen wellicht lastig was om te bepalen of er iets bij zat voor hen. In Hotel Goes waren er in vier zalen tegelijk lezingen en workshops over diverse onderwerpen als rebirthing, handvormen en tantra. Op het grasveld naast het hotel was met tipi’s en yurts een spiritual park ingericht waar bezoekers konden deelnemen aan allerlei heidense en occulte rituelen. In de Zeelandhallen was de Drakekopbeurs met eindeloos veel stands waar onder meer reikibehandelingen werden gegeven, bezoekers een aurafoto konden laten maken of een helderziende konden raadplegen. Tenslotte was er nog een omheind festivalterrein waar zowel vrijdag, zaterdag als zondag de hele dag muziek was. „Zaterdagavond was er bijvoorbeeld een drie uur durende rockopera”, vertelde Siepman. „Dat was prachtig. Er stonden misschien tachtig man te kijken, maar die gasten speelden alsof ze voor duizenden mensen stonden.”
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 20, 2005, 08:18:40 pm »
Stiekem heb ik wel zo iets van: "Moehaha"

O-)
Je moet de groenten van Joost hebben!

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 20, 2005, 09:37:50 pm »
Ben benieuwd wanneer het eerstje berichtje verschijnt dat dit debacle het gevolg is van het heel hard bidden van de mensen uit de oproep van de TS.

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 20, 2005, 11:45:06 pm »
Niet alleen daarvan, ik kreeg vorige week nog een zo'n irritante doorstuur mail :(
Je moet de groenten van Joost hebben!

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: juni 21, 2005, 09:15:48 am »

quote:

dingo schreef op 20 juni 2005 om 21:37:
Ben benieuwd wanneer het eerstje berichtje verschijnt dat dit debacle het gevolg is van het heel hard bidden van de mensen uit de oproep van de TS.
is dat niet zo dan?  O-)
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2005, 09:16:03 am door Mart »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 21, 2005, 09:26:33 am »
Je denkt toch niet dat ik gebeden heb voor die ellendige treinstaking?  :(

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, zullen we maar zeggen  |:(

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 21, 2005, 11:21:51 pm »
Het treinverkeer lag dit weekend zo wie zo al plat. Aangezien er tussen Bergen op Zoom en Goes wegens werkzaamheden bussen rijden, de rest van de mensen die gingen in de file staan naar het strand.
Voor de rest was dit evenement open voor alles wat met spiriualiteit te maken had, je kon er dus ook gaan staan met een GK"v" stand.
Toch wel prettig om te weten dat zulke evenemten weinig ingang beleven bij een groot deel van de mensen. Al snap ik niet waarom men bij andere evenementen zich minder afkerig opstelt.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 21, 2005, 11:28:32 pm »
Er is in een aantal zeeuwse kerkenwel degelijk gebeden voor dit festival.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2005, 11:53:30 pm »

quote:

dingo schreef op 20 juni 2005 om 21:37:

En ik zou eigenlijk helemaal niet weten waarom gebed hierin geen rol gespeeld zou kunnen hebben en ik vind het eigenlijk haast onbegrijpelijk dat een christen op zo'n laatdunkende manier over gebed spreekt ivm deze situatie.