Hallo ik ben een jonge vrouw, 25 lentes jong. Gereformeerd Vrijgemaakt. Sinds 3 jaar getrouwd en sinds 2 jaar trotse moeder van een zoon.
Toen mijn ouders mij zo'n 4 jaar geleden vertelden dat ze niet meer geloofden, en dus ook niet meer naar de kerk zouden gaan, storte mijn wereld een beetje in. Hoe kan dat nu? Zij hebben mij laten dopen, zij waren het die mij naar cathechisatie stuurden, zij waren het bij wie als ik 5 minuten met mijn vriendje boven zat, ineens de thee klaar was. Wat is er gebeurt, waar is dat geloof gebleven dan.
Ze gingen echt niet meer. En ik had last van hele labiele periodes. Maar mijn moeder zei: ik kan je verdriet niet wegnemen, ik kan niet voor jou maar wel naar de kerk gaan. Mijn zusje 3 jaar gelden belijdenis gedaan, is 2 jaar terug getrouwd in de synodale kerk. Mijn broertje nu 20 jaar, gaat niet meer naar de kerk, waarom zou hij als je ouders je niet meer sturen. En dan heb ik nog een zusje, woont samen in Bedum.
We zijn allemaal gedoopt en christelijk opgevoed!
Vorig jaar mei vertelden mijn ouders dat ze een relatie hebben naast hun huwelijk. Niet te geloven. Het voelde als een klap in mijn gezicht. Een jaar lang moest ik het voor iedereen geheim houden, totdat ik heel erg ziek werd van die spanningen. Nu weet heel mijn familie het en iedereen is er van onderste boven.
Vandaag zit ik er een beetje doorheen. De pijn hier op aarde: dat je ze misschien strax niet meer tegen komt is zo groot en zo pijnlijk. Welk standpunt moet ik innemen en... hoe overbrug ik de enorm grote kloof tussen onze wereld (christelijk) en de wereld van mijn ouderlijk gezin (ongelovig).
Mijn zoontje snapt het ook niet. En wat moet ik hem strax allemaal uitleggen???
Ik vind dit allemaal zo moeilijk en verwarrend!