Auteur Topic: Geen hongersnood in Niger ...  (gelezen 926 keer)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Geen hongersnood in Niger ...
« Gepost op: augustus 10, 2005, 09:11:58 am »
quote:

10 Augustus 2005 06:46
President Niger: geen hongersnood
LONDEN De president van Niger ontkent dat er hongersnood heerst in zijn land. President Tanja zei tegen de BBC dat er in sommige delen van het land enigszins gebrek is aan voedsel, maar dat dat in deze tijd van het jaar heel gewoon is.

U kunt zelf zien dat de mensen in Niger er weldoorvoed uitzien, zei Tanja. Hij beschuldigde de oppositie in zijn land en de hulporganisaties van de VN ervan de problemen in Niger te overdrijven om zijn bewind in diskrediet te brengen.

Het Wereldvoedselprogramma van de VN zegt dat de berichten over honger in Niger en andere landen in West-Afrika wel degelijk op waarheid berusten.

Yeah sure, ze hebben in ieder geval lekker dikke buikjes, dat klopt ja  8)7  :X Zo'n man vind ik dus echt misdadig hè! Zijn land niet kunnen bestieren en vervolgens zijn kop in het zand steken.

De bittere waarheid

Ik had dit eerst in 'ongeloofwaardig en opvallend nieuws' gepost, maar vond het bij nader inzien een eigen topic waard.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2005, 09:13:01 am door wateengedoe2 »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2005, 10:17:09 am »
Dus weldoorvoede kinderen zien er zo uit?

http://www.unicef.nl/upload/86977_806_1122563979239-niger1.jpg
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2005, 10:38:46 am »
Zoiets, ja, althans als je die president mag geloven  |:( Het erge is dat dat soort mensen verantwoordelijk zijn voor de logistiek in zo'n land. Vind je 't gek dat de hulpgoederen (die wel degelijk beschikbaar zijn) niet aankomen op hun plaats ... Daar zal vast weer wel een ambtenaartje of vijf tussenzitten die allemaal lekker hun corrupte aandeel opstrijken  :r Wellicht wees meneer de president in zijn oneindige wijsheid op de ambtenaren in zijn buurt, als voorbeeld van weldoorvoede mensen in Niger?

Excuus voor de cynische toonzetting, maar ik kan me hier echt te sappel om maken  :(
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2005, 10:43:03 am door wateengedoe2 »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2005, 11:40:04 am »
Die president dat zegt heeft gewoon zijn hersens uitgepoept, dat kan niet anders of is het een vermoming van Al Sharaf.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2005, 11:40:20 am door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2005, 12:58:12 pm »
Ik vraag me af of het niet beter is ons af te vragen wat wij kunnen doen tegen de hongersnood in Niger. Dat lijkt me constuctiever.  ;)
Volgens mij kun je beter bidden voor de mensen daar, of geld storten ipv boos te zijn op Tanja. Boos zijn helpt de mensen daar op dit moment niet.
Gebed of geld wel.  :)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2005, 01:34:08 pm »
quote:
Iris schreef op 10 augustus 2005 om 12:58:
Ik vraag me af of het niet beter is ons af te vragen wat wij kunnen doen tegen de hongersnood in Niger. Dat lijkt me constuctiever.  ;)
Volgens mij kun je beter bidden voor de mensen daar, of geld storten ipv boos te zijn op Tanja. Boos zijn helpt de mensen daar op dit moment niet.
Gebed of geld wel.  :)

Is al aan gedacht ... Menschen, klik ff op die link die ik in mijn eerste post heb gezet ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2005, 01:35:05 pm door wateengedoe2 »