Auteur Topic: De wederkomst  (gelezen 1065 keer)

leem

• Bekijk profiel
De wederkomst
« Gepost op: juli 16, 2005, 10:08:07 pm »
Mijn vraag is in hoeverre verwacht men de wederkomst van Jezus nog?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
De wederkomst
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2005, 10:14:32 pm »
Ja, ik wel! :)
Misschien handig als je hier in het BF een bijbelgedeelte erbij neemt waar je deze vraag ziet staan bijvoorbeeld, of wat over de wederkomst gaat?
Wil je dit meer praktisch benaderen, dan kan dit topic ook worden verplaatst naar Christen zijn in de dagelijkse praktijk o.i.d. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Zijnkind

• Bekijk profiel
De wederkomst
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2005, 10:18:58 pm »
Ik verwacht Hem niet alleen maar bid er ook regelmatig om. Kom haastig Heer.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

rietje

• Bekijk profiel
De wederkomst
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2005, 10:32:54 pm »
ik hoop elke dag op de terugkomst van Jezus. ik hoop het niet alleen, maar zoals Zijnkind ook al zegt, ik bid er elke dag om.
ik ben het gigantisch zat, al de ellende....
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
De wederkomst
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2005, 01:06:27 am »
Ik moet zeggen dat ik er niet zo naar kan verlangen en dit klinkt erg verkeerd.. maar ik denk altijd "Ja maar..." Ik heb goede vrienden die Jezus niet aangenomen hebben, voor wie ik dagelijks bidt en... tja ik verlang er aan de ene kant heel erg naar om Jezus te ontmoeten in al Zijn heerlijkheid, maar mijn gevoel plaatst altijd meteen weer die kanttekening.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
De wederkomst
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2005, 11:36:51 am »
Tave....is dat omdat je bang bent om hen kwijt te raken of omdat je echt wenst dat zij God ook mogen kennen en dienen. Daar zit namelijk een wezenlijk verschil!
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Zijnkind

• Bekijk profiel
De wederkomst
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2005, 12:26:12 pm »
Tave, lange tijd heb ik er niet om kunnen bidden omdat iemand die ik lief had ook niet gelovig bezig was. Het voelde dan inderdaad alsof ik om een versnelde ondergang voor die persoon (en anderen) bidde. Een omslag in mijn denken kwam toen het tot me doordrong dat ik gewoon God moest vertrouwen hierin. Hij laat Zijn kinderen niet verloren gaan. Het is onmogelijk dat de wederkomst TE snel komt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Uiteraard bid ik ook voor hen en mezelf dat ik God blijf vasthouden in dit leven.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

leem

• Bekijk profiel
De wederkomst
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2005, 12:47:07 pm »
Het doet mij deugt dat er verlangen is, in de wederkomst van Jezus zoals hij het zijn discipelen beloofd heeft onder andere in Johannes 14:3.  En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome ik weder en zal u tot mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben. Je hoort in de kerken veel praten van je moet dit en je moet dat doen, maar waar gaat het nu eigenlijk om? Dat is toch dat komende Vrede Rijk waar Jezus Koning zal zijn.