Auteur Topic: Teenstreet  (gelezen 2779 keer)

Rene

• Bekijk profiel
Teenstreet
« Gepost op: juni 29, 2005, 01:28:37 am »
Van wie van de deelnemers op dit forum gaan er kinderen naar Teenstreet?
Zeg maar een opwekking voor kids, dit jaar wordt het gehouden in Munster en er komen ongeveer 3500 kinderen van 12-18.
Een week lang wordt er van alles gedaan, studie, spel, er zijn sprekers, bidden, lol maken enz.
RR

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2005, 01:41:31 pm »
Ik heb zelf een rothekel aan opwekking, laat staan dat ik mijn kinderen zoiets zou willen aandoen. :)

Geef mij de Kamper Schooldag maar :+

edit:Nee, ik ben niet gereformeerd maar evangelisch. Er bestaan ook evangelischen met een hekel aan opwekkingsmuziek en dat Amerikaanse gedoe.
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2005, 01:42:41 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2005, 03:28:36 pm »
Even voor een Gelovig-Humanist.

is opwekken het zelfde wat ze doen met Uranium?
 :*)
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2005, 03:45:34 pm »
Dat is opweRken  |:(
Bombus terrestris Reginae

Rene

• Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2005, 10:49:43 pm »
Citaat
Roodkapje schreef op 29 juni 2005 om 13:41:
Ik heb zelf een rothekel aan opwekking, laat staan dat ik mijn kinderen zoiets zou willen aandoen. :)

? leg me dat e s uit?
RR

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #5 Gepost op: juli 03, 2005, 03:43:20 pm »
Citaat
Rene schreef op 02 juli 2005 om 22:49:
quote:

? leg me dat e s uit?

Het eind van de zin wordt aan het begin uitgelegd.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #6 Gepost op: juli 03, 2005, 03:52:29 pm »
Als ik mijn kinderen al ergens heenstuur doe ik dat nooit onbegeleid. En ik vind veel opwekkingsliedjes uitingen van een oppervlakkig geloof. (Niet allemaal, die overgenomen zijn uit Joh. de Heer zijn wel OK). En veel ervan zijn erg Amerikaans, en de Amerikaanse benadering (vooral die uit de wat meer charismatische kringen) vind bij tijd en wijle erg oppervlakkig en eenzijdig. Daarom wil ik mijn kinderen eerst het hele evangelie bijbrengen, voordat ik ze loslaat zonder dat ik kan zien wat ze allemaal leren/opdoen. Dwaalleer is makkelijker te leren dan eruit te rammen namelijk. En omdat kinderen niet goed zijn in relativeren en ordenen wat belangrijk is, wacht ik daar liever mee tot ze de leeftijd des onderscheids hebben bereikt.

En dat is ook de reden dat ik ze, als ik al gereformeerd zou zijn, niet naar catechisatie zou sturen. (Tenzij ze het onderwijs tegen die tijd meer christocentrisch gemaakt hebben).

Hiermee veroordeel ik niet de mensen die hun kinderen wel naar kidspraise achtige activiteiten en catechisatie sturen, het is uitsluitend mijn visie erop.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Rene

• Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2005, 04:40:46 pm »
quote:
Roodkapje schreef op 03 juli 2005 om 15:52:
Als ik mijn kinderen al ergens heenstuur doe ik dat nooit onbegeleid. En ik vind veel opwekkingsliedjes uitingen van een oppervlakkig geloof. (Niet allemaal, die overgenomen zijn uit Joh. de Heer zijn wel OK). En veel ervan zijn erg Amerikaans, en de Amerikaanse benadering (vooral die uit de wat meer charismatische kringen) vind bij tijd en wijle erg oppervlakkig en eenzijdig. Daarom wil ik mijn kinderen eerst het hele evangelie bijbrengen, voordat ik ze loslaat zonder dat ik kan zien wat ze allemaal leren/opdoen. Dwaalleer is makkelijker te leren dan eruit te rammen namelijk. En omdat kinderen niet goed zijn in relativeren en ordenen wat belangrijk is, wacht ik daar liever mee tot ze de leeftijd des onderscheids hebben bereikt.

En dat is ook de reden dat ik ze, als ik al gereformeerd zou zijn, niet naar catechisatie zou sturen. (Tenzij ze het onderwijs tegen die tijd meer christocentrisch gemaakt hebben).

Hiermee veroordeel ik niet de mensen die hun kinderen wel naar kidspraise achtige activiteiten en catechisatie sturen, het is uitsluitend mijn visie erop.

Je hebt dus een mening over teenstreet en je weet niet wat het is.
Dat kom ik trouwens vaker tegen in jou reakties...
Waar staat dat dit zonder begeleiding gaat?
En de kinderen die meegaan zijn juist op de hoogte van het evangelie en willen daar verder groeien.
RR

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2005, 05:08:19 pm »
quote:
Rene schreef op 10 juli 2005 om 16:40:
[...]

Je hebt dus een mening over teenstreet en je weet niet wat het is.
Dat kom ik trouwens vaker tegen in jou reakties...
Waar staat dat dit zonder begeleiding gaat?
En de kinderen die meegaan zijn juist op de hoogte van het evangelie en willen daar verder groeien.

Ik weet heus wel wat het is. Mensen uit mijn kerk sturen hun kinderen er wel heen. Maar ikzelf heb er dus wat op tegen. Kinderen zijn alleen heel ontvankelijk voor allerlei winden van leer. En als ze een dwaalleer oppikken ram je dat er niet makkelijk weer uit. En daar wil ik ze liever voor behoeden. En in de evangelisch/charismatische hoek kom je nou eenmaal meer van dat soort dingen tegen waarvan je niet weet waar het vandaan komt dan in gereformeerde hoek. Dan weet je tenminste waar ze het vandaan hebben.
Je kunt wel zeggen dat kinderen op de hoogte van het evangelie zijn, maar dat neemt niet weg dat het daarmee nog wel babychristenen zijn (áls ze tenminste al wedergeboren zijn, vaak is dat zelfs niet zo). En als ze nog niet wedergeboren zijn staan dus aan van alles bloot.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2005, 05:12:28 pm door Roodkapje »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2005, 05:13:01 pm »
Ik heb wel eens iemand hierover gehoord. Maar het is niet naast de deur en zou het daarom zelf niet zo snel doen. Misschien als ze met een hele groep gaan die ze kennen, dat het anders is.
Maar ik ga zelf ook niet naar Opwekking dus zou mijn kinderen ook niet zo snel hierheen sturen. Vandaar.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #10 Gepost op: juli 10, 2005, 05:38:55 pm »
Het valt me wel vaker op dat mensen bij ons in de kerk het niet zo op Opwekking hebben. Ik weet niet zo gauw hoe het komt. Misschien omdat ze bij ons echt 'klassiek evangelisch' zijn en niet charismatisch?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #11 Gepost op: juli 10, 2005, 06:01:18 pm »
Zijn niet charismatisch in de klassieke betekenis van het woord. :)
Geloven in de Geest dat Hij absoluut noodzakelijk is voor verandering van levens, maar misschien toch meer de insteek van: Hij (de Geest) zal Mij verheerlijken.... Dus het spreken over Jezus gaat door de Geest en Hij wordt niet op de voorgrond geplaatst.
En ik ken massa's mensen die naar opwekking gaan. Daar gaat het niet om. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2005, 06:11:43 pm »
Dan ligt het misschien aan stugge Groningers ;)

Rene

• Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #13 Gepost op: juli 15, 2005, 08:55:46 pm »
quote:
Roodkapje schreef op 10 juli 2005 om 17:08:

[...]

. Kinderen zijn alleen heel ontvankelijk voor allerlei winden van leer. En als ze een dwaalleer oppikken ram je dat er niet makkelijk weer uit.

En wat heeft dat met teenstreet te maken?
Wie bepaalt wat een dwaalleer is?
Op teenstreet wordt verteld over wat Jezus voor je gedaan heeft.
En jij denkt dat jongeren dat niet begrijpen?
Juist kids die daar komen willen graag verdieping van hun geloof.

Ieder mag gelukkig in eigen hart volle overtuiging vinden, hoe de weg met Christus gegaan moet worden.

Ik ben niet meer ger vrijg, maar daarom is het nog geen dwaalleer.
Er is voor ieder christelijke stroming wel iets te bedenken wat niet klopt, maar voor wie klopt het niet?
De grote boodschap is in veel christelijk kerken precies dezelfde, en op teenstreet ook.
En de opmerking van eruit rammen, nou ja....
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2005, 11:25:10 pm door Priscilla en Aquila »
RR

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #14 Gepost op: juli 15, 2005, 09:26:32 pm »
offtopic:Roodkapje is ook niet gereformeerd vrijgemaakt hoor... JFYI
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2005, 09:26:58 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #15 Gepost op: juli 16, 2005, 12:24:03 am »
Dat was onderhand toch allang duidelijk? :?

Nee, ik ben niet vrijgemaakt, en ook niet op termijn van plan het te worden... :+
Zie ook mijn eerste reactie in dit draadje ;)
quote:

edit:Nee, ik ben niet gereformeerd maar evangelisch. Er bestaan ook evangelischen met een hekel aan opwekkingsmuziek en dat Amerikaanse gedoe.

Rene

• Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #16 Gepost op: juli 20, 2005, 01:40:21 am »
quote:
Roodkapje schreef op 16 juli 2005 om 00:24:
Dat was onderhand toch allang duidelijk? :?

Nee, ik ben niet vrijgemaakt, en ook niet op termijn van plan het te worden... :+
Zie ook mijn eerste reactie in dit draadje ;)
[...]

Ik zeg toch ook nergens dat ze dat wel is?
Ik zeg alleen dat ik niet meer gereformeerd ben, -en ook niet rooms .-
Maar verder reageert ze niet, beetje vreemd.
RR

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #17 Gepost op: juli 20, 2005, 09:56:33 am »
Je zou mijn posts ook eerst echt kunnen lezen voordat je reageert. Ik zeg dus niet dat kinderen daar zonder begeleiding heengaan, maar dat ze daar, omdat het een 'evangelische' bijeenkomst is, volgepropt worden met 'evangelisch' gedachtengoed dat niet allemaal even bijbels is. Ik wil ze net zo goed niet bij een gereformeerd kinderkamp of kinderen hebben, want daar gebeurt precies hetzelfde, alleen van de andere kant.

En kinderen zijn nogal ontvankelijk voor allerlei wind van leer, vandaar dat ik ze daar niet heen wil hebben. Ze mogen van mij wel naar de EO jongerendag als ze daar oud genoeg voor zijn.

Verder merk ik uit jouw felle reacties dat er nogal wat 'oud zeer' richting vrijgemaakte kerk bij jou zit. Het is misschien ook een idee om dat eerst te 'verwerken' voordat je je in allerlei discussies met vrijgemaakten mengt. Dat voorkomt dat je jouw frustraties op allerlei mensen gaat projecteren, ook als die mensen niet vrijgemaakt of zelfs maar gereformeerd zijn. Je moet niet van het ene uiterste in het andere uiterste schieten, da's ook niet goed namelijk. :)
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2005, 09:58:34 am door Roodkapje »

HaJee

• Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #18 Gepost op: juli 20, 2005, 10:08:36 am »
Ik heb geen kinderen dus ik kan ze er ook niet heen sturen, om maar weer eens on topic te geraken ;)
Where is the wisdom we lost in knowledge?

josef

• Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #19 Gepost op: juli 20, 2005, 01:44:57 pm »
quote:
Rene schreef op 29 juni 2005 om 01:28:
Van wie van de deelnemers op dit forum gaan er kinderen naar Teenstreet?
Zeg maar een opwekking voor kids, dit jaar wordt het gehouden in Munster en er komen ongeveer 3500 kinderen van 12-18.
Een week lang wordt er van alles gedaan, studie, spel, er zijn sprekers, bidden, lol maken enz.

Helaas, mijn kinderen zijn nog te jong. Maar ik heb er al genoeg over gehoord om te weten dat Teenstraat de afgelopen door de HG krachtig is gebruikt!

Rene

• Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2005, 05:33:49 pm »
quote:
Roodkapje schreef op 20 juli 2005 om 09:56:
Je zou mijn posts ook eerst echt kunnen lezen voordat je reageert. Ik zeg dus niet dat kinderen daar zonder begeleiding heengaan, maar dat ze daar, omdat het een 'evangelische' bijeenkomst is, volgepropt worden met 'evangelisch' gedachtengoed dat niet allemaal even bijbels is. Ik wil ze net zo goed niet bij een gereformeerd kinderkamp of kinderen hebben, want daar gebeurt precies hetzelfde, alleen van de andere kant.

En kinderen zijn nogal ontvankelijk voor allerlei wind van leer, vandaar dat ik ze daar niet heen wil hebben. Ze mogen van mij wel naar de EO jongerendag als ze daar oud genoeg voor zijn.

Verder merk ik uit jouw felle reacties dat er nogal wat 'oud zeer' richting vrijgemaakte kerk bij jou zit. Het is misschien ook een idee om dat eerst te 'verwerken' voordat je je in allerlei discussies met vrijgemaakten mengt. Dat voorkomt dat je jouw frustraties op allerlei mensen gaat projecteren, ook als die mensen niet vrijgemaakt of zelfs maar gereformeerd zijn. Je moet niet van het ene uiterste in het andere uiterste schieten, da's ook niet goed namelijk. :)

Gaan we weer.
teenstreet is dus niet evangelisch, er zijn gereformeerden en chr gereformeerden en pinkster en baptist enz enz. er waren kids uit 20 landen.
En nu bepaal jij dus weer dat evangelischen dingen zeggen die niet altijd bijbels zijn, tsja, als we het allemaal eens waren was dit forum er niet.

Op de eo jongerendag gebeurd een hoop wat ook op teenstreet gebeurd.
Op teenstreet wordt ingegaan op wie Jezus is en wat hij voor ons gedaan heeft.
En je wordt uitgedaagt om voor Hem te gaan leven.
allerlei dogma s en regeltjes komen er niet aan de orde, bidden, ervaringen delen met elkaar,  relaties opbouwen, dat gebeurd er.

En ik heb geen oud zeer met vrijgemaakten maar heb wel moeite met jou, en jij bent volgens mij niet vrijgemaakt.
RR

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2005, 05:55:08 pm »
Dat is vervelend voor je dat je een probleem met mij hebt. Fijn om te weten (?) Serieus, ik zou niet weten wat ik met zulke informatie moet. Gezien je laatste posts schijn je het nu op mij te hebben voorzien? :? Ik hoop dat dat je voldoening schenkt dan. Ofzo. :?

Nee ik ben niet vrijgemaakt. Ik ben bevindelijk gereformeerd, als je graag etiketjes wilt plakken. :)
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2005, 05:56:18 pm door Roodkapje »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Teenstreet
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2005, 08:55:20 pm »
Modbreak:
Laten we in dit topic niet langer praten over waarom we wel of niet (meer) vrijgemaakt zijn, maar over de TS. De vraag dus of er mensen hier ervaring met Teenstreet hebben. Off-topic berichten over wel of niet (meer) vrijgemaakt zullen verwijderd worden.