Asl topic starter kan ik mij uiteraard niet terug trekken uit een discussie.
Iris heeft mij goed begrepen maar ik moet wel eea verduidelijken
Kindermisbruikers zijn van het allerlaagste allooi.
Maar ook weiger ik RF zelfs maar mens te noemen omdat hij zich door zijn manipulatieve gedrag, zijn drang om zelfs ten tijde van alle hulp gewoon zijn smerige praktijken voort te zetten, zijn doelbewuste pogingen om kinderen te blijven verleiden en hun ouders te misleiden, mij toont dat ie slechts op een beestachtig nivo kan denken.
Dat ie mensen die het beste met hem voorhadden heeft belogen en bedrogen, zich niets aantrok van alle hulp, een ieder om de tuin bleef leiden alleen maar om aan zn eigen gerief te komen. Kinderen bleef misbruiken. Sorry, ik toon idd weinig christelijke gevoelens voor RF. Ik denk ook dat alle aandacht en energie die aan hem geschonken wordt en in hem gestoken wordt verspilde energie is.
Dus wat mij betreft is er genoeg over RF gezegd.
We zullen waarschijnlijk nooit op een lijn komen wat voor hem het beste is en slechts vervallen in herhaling en dovemansoren, aan beide zijden overigens

Dat de kerk inmiddels eea heeft moeten toegeven is terecht. Dit geval van pedofilie en kinderbruik zal hopelijk ervoor hebben gezorgd dat in de toekomst dit soort fouten niet weer zo snel zullen plaatvinden. Ik sprak al eerder de hoop uit dat de slachtoffers in deze niet voor niets slachtoffer zijn en dat er lessen geleerd zijn. IK zal iig nóg beter opletten. Zonder paranoia te worden overigens.
Ik heb gelukkig in dit topic mensen horen zeggen dat de kerk en haar leden fouten hebben gemaakt. Meerdere mensen uit uw 'doelgroep' zien in dat tegenwoordig de kerk niet onfeilbaar is en geven dat toe. Dus wat ik hoopte te horen heb ik idd mogen horen. Wat ik wilde bereiken heb ik bereikt. Een discussie op gang brengen.
Ook ben ik er gelukkig mee dat dit topic een veelbelezen en becommentarieerd topic is geworden. Hoe meer mensen nadenken hierover, conclusies trekken, lessen leren en óok kritisch naar de kerk en de verleende pastorale hulp kijken, hoe beter het is denk ik.
De huidige maatschappij puur vanuit het geloof bezien en puur vanuit het geloof beleven is ondoenlijk en niet realistisch. Vandaar de kritische noot naar het geloof en de kerk, elke kerk.
Mijn instelling tav de huidige maatschappij is mensen en hun ideeen respecteren.
Mijn gedachten hoeven niet die van u te zijn. Ik zal mijn ideeen niet aan anderen opdringen en verwacht datzelfde van de ander (vaak te hoog gegrepen verwachtingspatroon overigens)
Ik spreek mensen aan op hun verantwoordelijkheden,
want.......... Samen zijn wij de maatschappij!
En soms... zijn er helaas mensen die zich buiten de maatschappij plaatsen door hun ideeen, hun daden, en soms de combinatie van beiden. Dat klinkt paradoxaal maar ik hoef niet mijzelf enorm te pijnigen door iedereen te MOETEN respecteren.
Respect? Dat verdien je, dat dwing je nergens door af!
Ik zal idd RF niet opzoeken in de gevangenis.
En ik hoop dat de slachtoffers in dit 'verhaal'de hulp krijgen die men nodig heeft. Professioneel, pastoraal, Krimpens of vanwaar danook maar iig gewoon.....menselijk.
Ik dank iedereen die aan deze discussie actief en passief heeft deelgenomen.