Weer weekendDonderdagochtend --want daar was ik gebleven-- was het erg lastig om m'n bed uit te komen. Het was de avond ervoor namelijk véél te laat geworden...

Maar uiteindelijk lukte het toch, ik fietste naar mijn werk in Hoogkerk en na drie uurtjes fietste ik weer naar Groningen.

De mevrouw waar ik voor werkte maakte zich erg druk om het feit dat ze geen panties meer in huis had en haar dochter had geen tijd gehad nog om ze te halen. Tot overmaat van ramp ging die dochter de week erop op vakantie. Dus daar zat ze dan met de handen in het haar. Ik ben daar altijd redelijk vlot klaar, dus ik had al gezegd dat ze zich geen zorgen hoefde te maken, ik zou wel even op en neer karren naar downtown Hoogkerk voor vier paar panties.

Dus na de koffie sjeesde ik even op en neer, haalde de panties en mevrouw was onzettend dankbaar. En zo bijzonder was het voor mij nou ook niet. Als ik al zonder problemen op en neer naar Haren fiets, dan is het nabijgelegen winkelcentrum echt geen moeite.

Ik kreeg een chocolaatje als teken van dankbaarheid (met een wikkeltje erom, dus die belandde netjes in mijn tasje 'voor onderweg

'. Ik eet die dingen niet op, omdat ze niet goed voor me zijn. Thuis belanden ze in een pot. Dus als er iemand chocolaatjes van me krijgt, dan komen ze dus van mijn cliënten.

's Middags was ik oproepbaar, maar werd daar geen gebruik van gemaakt. Dus kwam M. langs voor de koffie en een honing-stroopwafel. Ze had haar dochtertje van dik een jaar meegenomen.

Mijn goudvis was erg interessant en Tux heeel erg lief. Je kunt kinderen niet snel genoeg vertellen dat Tux lief is en Microsoft evil...
Voor wie het niet weet: Tux is de mascotte van Linux, een open source besturingssysteem 
Rond vijven gingen ze er weer vandoor en ik ging stamppot hutspot maken. De hutspotpaketten bij de AH waren maar € 0.99 (bonusaanbieding). Dat bleek erg goed te smaken en ik had nog over voor vrijdag (vandaag).

Nog even met P. gebeld en het thuisfront laten weten dat ik nog leefde. Sommige mensen zijn gewoon niet per MSN bereikbaar, en dan is de (vaste) telefoon een handige optie. Ik gebruik 'm verder nooit. Ik zit ernstig na te denken om bij een verhuizing geen vaste aansluiting meer te nemen. Ik betaal meer abonnement dan gesprekskosten...

Wellicht is een mobiel abonnement met belbundel goedkoper en het schijnt dat je voor ADSL niet per se een KPN abonnement hoeft te hebben. Ik vind het ook grote larie dat je eerst een telefoonabbo zou moeten hebben als je wilt internetten. Het signaal wordt toch gesplitst in een bel- en ADSL-signaal. Als ik van dat belsignaal geen gebruik maak, waarom zou ik ervoor moeten betalen dan?

Ik lag op een redelijk tijdstip in bed, maar het was vanochtend toch wel weer erg vroeg. H. vond dat 05:30 een onchristelijk tijdstip was, en dat vond ik vanochtend eigenlijk ook wel...
Prettig geregeld? 
Om negen uur was ik weer aan het werk en om twaalf uur was ik vrij. Dus even snel naar huis voor een warme hap (de hutspot van gisteren) en dan vlug naar Groningen-Zuid om schoon te maken bij een meneer. Die bleek al hulp gehad te hebben die ochtend. Lekker was dat...
Dan ben je
door de stromende regen naar een adres gestuurd waar al hulp geweest is. Foutje van de planner. Prima als een adres niet doorgaat, maar ZEG dat dan even, dat scheelt mij een half uur door de stromende regen fietsen, bijvoorbeeld.

Mijn planner was er niet, dus nam een andere planner het bericht aan en zou het verder afhandelen. Dat was een zuster uit een gemeente waarin ik gezeten had, dus ik wist dat ik bij haar wel in 'goede handen' was. Haar eerste reactie was: ga maar lekker naar huis en schrijf de uren maar gewoon op.

Ik terugfietsen. Ik zag mezelf in gedachten al met een lekkere kop chocolademelk (want ik had het zooo koud!) op kosten van de Thuiszorg studeren.
Ik was echt bijna thuis -ik fietste 'onze' parkeerplaats op-, toen mijn telefoon ging: de andere planner weer. Ze had een adresje voor me. In Helpman. Dat was ruwweg vijf minuten fietsen vanaf de locatie waar ik vandaan kwam, en een halfuur fietsen -door de stromende regen- vanaf Vinkhuizen.

De planner woonde niet in Groningen, dus ze zei nog dat ze niet wist waar dat was. Ik wist dat wel. De straat waar ik moest zijn, daar moet ik op de maandagen ook zijn. Dat was mijn verste adres.

Ze zuchtte samen met mij. Het is ook niet haar schuld. Een collegaatje was van haar fiets gedonderd (onderuit gegaan in de regen), en nou moest ik voor haar invallen. Ik vond het maar raar, ik donder ook weleens van mijn fiets, maar daarom kan ik nog wel werken, zolang er niks gekneusd en gebroken is.

Toen ik op de Hereweg ter hoogte van de Van Mesdagkliniek fietste begon het te hozen...

Nou ja, natter dan ik was kon ik toch niet meer worden. Dus in totaal anderhalf uur door de stromende regen gefietst vandaag...

Het adres waar ik moest zijn was bij een mevrouw die nogal van New Age en astrologie houdt. Prima, moet zij weten. Er waren ook twee honden, twee Golden Retrievers.
Op zich vind ik honden prima, zelfs Golden Retrievers als het toch moet....
Maar níet als ik op de bank ga zitten dat er eentje op de bank naast me springt en mij begint te likken, en de ander op schoot kruipt.

Ik was al nat en hondenharen plakken

En deze honden stonken gewoon ook nog. Ik liet de kat middels één doordringende blik alvast weten dat hij het niet in z'n hoofd moest halen om bij mij in de buurt te komen. Hij schoot onder een bank en ik heb 'm de hele middag niet teruggezien.

Verder had die mevrouw een iets andere definitie van 'schoon' en 'netjes' dan ik

Dus thuis aangekomen gelijk al mijn kleren in de wasmachine gegooid (inclusief rugzak) en gedouched...
Maar eerst vlak voor sluitingstijd even in de binnenstad naar vesten, truien en winter/regenjassen gekeken. De winkel waar ik altijd slaag, Betties, had niks wat ik wilde hebben. Op zich wel hele toffe vesten en jassen enzo. Maar ik wil graag iets gewoon leuks, niet weer iets waarmee ik weer ontzettend opval (zoals met die jas, die komt daar ook vandaan). Er waren echt hele leuke broeken (daar wil ik nog wel één van), maar die vallen ook zo ontzettend op (warmrood met oranje). En 'gewone' jassen zijn zo.... gewoon (saai). Zucht.
Dus maar naar de RuG winkel gegaan in de Oude Kijk in 't Jatstraat, en daar een degelijke RuG-fleecetrui gekocht. Heerlijk zacht, heerlijk warm. En bij de Superdeboer aan de Wilhelminakade boodschapjes gedaan. Ze hadden V8!! De eerste winkel in Nederland waar ik dat spul gezien heb! (V8 is behalve ontzettend gezond ook ontzettend lekker!). Verder ook nog Cranberrysap gekocht (op 'doktersadvies'). Ik had van M. gehoord dat het goed preventief werkt tegen blaasontsteking, maar dacht dat het weer zo'n 'huismiddeltje' was. P. begon er echter ook over. En als de dokter het zegt, tsja, dan moet je wel hè

Ben benieuwd. De kruidnootjes zijn er ook alweer, waren maar € 0.39 per zakje.

Lekker voor bij de chocolademelk vanavond. De slagroom is open, dus die moet op.

Want het positieve punt van vandaag is: het is wél weekend!