quote:
drentenaar schreef op 04 september 2005 om 18:07:Dit topic mag zich (nog) niet verheugen in een overweldigend enthousiasme van de zijde van de GKv.
Wie echter de website van de Hersteld Hervormde kerk
www.hersteldhervormdekerk.nl eens bestudeert,
moet wel tot de conclusie komen dat er op grote schaal
(al dan niet formeel) overleg plaats vindt tussen GKv en HHK!
In aardig wat plaatsen blijkt de HHK intrek te hebben genomen
in een 'vrijgemaakt' kerkgebouw!
Zonder compleet te willen/kunnen zijn, noem ik:
Driesum, Giessendam-Hardinxveld, Huizen, Leerdam, Monster, Ridderkerk, Terneuzen.
De GKv-Wezep heeft haar 'oude' kerkgebouw verkocht aan de plaatselijke HHK-gemeente.
Kennelijk wordt er heel wat 'samengepraat', misschien ook samengewerkt?
Goedeavond,
Hier een HHK-er ten tonele. Via via kwam ik op deze website terecht en dacht even reageren!
Wij kerken in de GKv van Hardinxveld Giessedam. We worden er vriendlijke ontvangen door de GKv-ers! Dat doet ons goed!

Kerkgebouw GKv Hardinxveld-Giessendam
Ook hebben wij een orgel gekregen van de GKv-Apeldoorn-Zuid. (zie mijn home-link)
Al met al hebben we goede contacten met de GKv!
Of ik samen met de GKv zou willen gaan? Dat lijkt mij een zeer moeilijke kwestie, theologisch en culteureel hoe zijn de verschillen? In ieder geval op cultuur gebied vrij groot volgens mij! Al gingen wij op vakantie in Marienberg wel altijd naar de GKv....
De GKv is qua ledenaantal dubbel zo groot als de HHK....
We hebben trouwens rond de 75 predikanten.... waarvan er zo'n 40 echt werkzaam in een gemeente zijn. Het aantal preekplaatsen ligt om en nabij de 120.
Groet,
Pieter