Auteur Topic: Evanescense de eerste reacties.  (gelezen 1486 keer)

cochise

• Bekijk profiel
Evanescense de eerste reacties.
« Gepost op: maart 08, 2003, 05:59:49 pm »
wat is dit een goed album zeg lijkt erg op een mix tussen within temtation en linkin park erg goed
deze band kwam ik tegen op de soundtrack van daredevil een film die nog niet draait in de nederlandse bioscoopen
de cd wisselt mooie rustige nummers af zoals my immortal mat het wat ruigere werk zoals bring me to life echt de moeite waard om te luisteren :)
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2003, 01:36:31 am »
Het nummer Bring me to Life wordt al een tijdje geplugd bij KinkFM. Erg goed nummer.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2003, 12:08:18 pm »
En het zijn nog christenen ook...:)
Het lijkt wel alsof op dit moment de 'seculiere' deuren voor christelijke bands/artiesten steeds meer open komen te staan: P.O.D. en Lifehouse zijn natuurlijk al doorgebroken en er zijn verschillende christelijke acts die onlangs een seculier contract getekend hebben en binnenkort of later dit jaar met hun eerste seculier verkrijgbare cd komen. Zo zijn daar: Stacie Orrico, Switchfoot, Plumb, Pillar. Het zou zomaar kunnen dat dit de eersten in een langere rij christelijke acts zijn. Geweldig!

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2003, 05:09:46 pm »
over aanstormend talent gesproken luister eens nar de nieuwe plaat van blindside een band uit scandinavie die onder contract staat bij de platen maatschapij van p.o.d erg goed album :)
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2003, 05:16:54 pm »
De kracht van P.O.D. is dat zij niet alleen maar een boodschap van blij, blij, verkondigen maar ook daadwerkelijk ook hebben voor de nood in deze wereld. Daarbij wijzen zij niet (sexueel)genot als ultieme oplossing aan, maar steken zij dieper door, door te wijzen op Christus. Maar zoals gezegd geen "Hallelujah Christendom" want als je dat predikt heb je denk ik de essentie van Christus lijden en sterven niet echt begrepen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2003, 10:18:53 pm »
Wat ik las in een interview:

As far as spiritually - the message we as a band want to convey more than anything is simple - God is Love. He is a just God, but a gracious God. All anyone seems to want to do these days is judge other people for things that they themselves are doing. It's so easy to feel completely and hopelessly alone. I used to visit a church that happened to openly support President Clinton. I remember more than once seeing people on the street in front of the church who were opposed to Clinton's stand on homosexuality. These people had their small children with them holding up signs that said "God Hates Fags". The children weren't even old enought to know what homeosexuality was, all they knew was that they were supposed to hate them. The thing that bothered me was not their ignorance or their hateful standpoint, but that they called themselves Christians. The world is filled with hateful people who parade the name of Christ like a badge that grants them immunity to destroy anyone who disagrees with them and they are turning more people away from the love of Jesus than any other group of people in the world. The #1 cause of atheism is Christians. We only hope to offset that as much as we can. God gave human beings amazing amounts of understanding, but they are still flawed and they make mistakes. God understands all. He is not flawed. He does not hate. He knows you better than you know yourself and He understands how you feel. We hope to express in our music that Christianity is not a rigid list of rules to follow only out of fear of an unseen deity who will strike you down at any given moment if you fail. I am a Christian. I still have fears, I still have pain, I still have sorrow, I wouldn't be alive if I didn't. The beautiful thing about My relationship with God is that he understands all that and He has shown me what life is really for. There are so many things in this life that are taken for granted because they are overshadowed by all the hate. We write songs about things that happen in life. All of our songs are not about rainbows and sunshine. Sometimes it rains. Who can we help if we won't even talk about it. No one is alone.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2003, 10:23:37 pm »

quote:

op 09 Mar 2003 01:36:31 schreef Huk:
Het nummer Bring me to Life wordt al een tijdje geplugd bij KinkFM. Erg goed nummer.
Was laatst 3fm megahit en alarmschijf. Hoop het album binnenkort nog te recenseren.

Jan Wietsma, Zwolle

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2003, 11:03:06 pm »
Sarah, je mag niet spammen hiero, maar ik ben eigenlijk toch wel heel benieuwd waar je dit interview gelezen hebt....
Laatst heeft er ook een interview met de band in een bekend Amerikaans tijdschrift (Entertainment Weekly) gestaan, waarin ze openlijk afstand nemen van de christelijke muziekscene (de 'gospel'-scene) en ze ook duidelijk zeggen geen religieuze boodschap te hebben. Bovendien gebruikten ze het 'f-woord'.
Maar als ik de teksten van hun liedjes bekijk, dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dan dat ze een diepere (zo je wilt ‘religieuze’ of ‘christelijke’) betekenis hebben. Bovendien hebben ze in ieder geval twee christelijke bandleden.
Wat mij betreft is het even afwachten of dit een ‘slip of the tongue’ was, een niet zo’n slimme manier om niet als gospelband te boek komen te staan, een foute weergave van het magazine of dat ze het werkelijk menen. Voorlopig gun ik ze het voordeel van de twijfel omdat ze in het interview wel duidelijk zeggen zelf te geloven.
Bovendien is het gewoon erg fijn om eens een goede band te horen, die dieper afsteekt in de teksten en toch seculier scoort.

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2003, 11:07:36 pm »
Wat is er mis met het f* woord?

Jan Wietsma, Zwolle

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2003, 11:16:30 pm »

quote:

op 29 Apr 2003 23:07:36 schreef Jan W:
Wat is er mis met het f* woord?

Sommige mensen zien dat als een scheldwoord wat je als christen niet hoort te gebruiken.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 30, 2003, 01:03:23 am »

quote:

op 29 Apr 2003 23:03:06 schreef Mezzamorpheus:
Sarah, je mag niet spammen hiero, maar ik ben eigenlijk toch wel heel benieuwd waar je dit interview gelezen hebt....
Laatst heeft er ook een interview met de band in een bekend Amerikaans tijdschrift (Entertainment Weekly) gestaan, waarin ze openlijk afstand nemen van de christelijke muziekscene (de 'gospel'-scene) en ze ook duidelijk zeggen geen religieuze boodschap te hebben. Bovendien gebruikten ze het 'f-woord'.
Maar als ik de teksten van hun liedjes bekijk, dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dan dat ze een diepere (zo je wilt ‘religieuze’ of ‘christelijke’) betekenis hebben. Bovendien hebben ze in ieder geval twee christelijke bandleden.
Wat mij betreft is het even afwachten of dit een ‘slip of the tongue’ was, een niet zo’n slimme manier om niet als gospelband te boek komen te staan, een foute weergave van het magazine of dat ze het werkelijk menen. Voorlopig gun ik ze het voordeel van de twijfel omdat ze in het interview wel duidelijk zeggen zelf te geloven.
Bovendien is het gewoon erg fijn om eens een goede band te horen, die dieper afsteekt in de teksten en toch seculier scoort.

http://www.strangerthingsmag.com/evanescence.html

spam ik???? (mn nederige excuses. als k iets moet weghalen zeg je het maar, maar als ik meteen de link had neergezet had je dit misschien over het hoofd gelezen;) )

waarschijnlijk is dit een ander bandlid dan in dat amerikaanse tijdschrift, en kweet niet wat voor tijdschrift het is..  zal vast geen christelijk tijdschrift geweest zijn;)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 30, 2003, 01:04:33 am »

quote:

op 30 Apr 2003 01:03:23 schreef Sarah:
spam ik???? (mn nederige excuses. als k iets moet weghalen zeg je het maar, maar als ik meteen de link had neergezet had je dit misschien over het hoofd gelezen;) )
Neuh, je spamt niet. Je zet netjes een bronvermelding neer. Zoals het hoort bij citeren. :)
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 30, 2003, 01:06:22 am »
das snel!! maarrr dat was k vergeten sorry, ow ja ik had het natuurlijk kunnen combineren (gr  tis al laat)

guitarist/drummer/programmer Ben Moody, werd dus geinterviewd!

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 30, 2003, 01:21:21 pm »
Evanescence zit in de rubriek "Toppers en floppers" zeg maar waar ook Linkin Park in zit. Nu even top, straks flink harde flop. De Gospelscene trekt wel op moet ik eerlijk toegeven en daar ben ik wat minder blij om want houdt er niet zo van, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Bring me to life is opzich wel een leuk nummer maar kheb het te vaak gehoord.
Live vanuit de luie stoel

Aliisia

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 30, 2003, 07:43:35 pm »
My immortal is erg mooi.
Verder niets toe te voegen  :)
Maak muziek en lach
Zorgen voor een and're dag
Zingen doen we vlot
In de freggelgrot
        \m/

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: mei 01, 2003, 12:54:31 pm »
is niet christelijk kijk eens op www.ronduit.nl daar is het al uitgezocht en dan daarbij xnoizz zondag is er op de radio een tekstanalyse enzo en wat al wordt gezegd alleen de gitaarist is Christen naar mijn weten.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 06, 2003, 09:04:57 pm »

quote:

op 30 Apr 2003 13:21:21 schreef Does:
Evanescence zit in de rubriek "Toppers en floppers" zeg maar waar ook Linkin Park in zit. Nu even top, straks flink harde flop. De Gospelscene trekt wel op moet ik eerlijk toegeven en daar ben ik wat minder blij om want houdt er niet zo van, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
-waar hou jij niet van. gospel muziek?????????????
er is heel wat betere gospelmuziek te vinden dan de wat in de top 40 staat.

Bring me to life is opzich wel een leuk nummer maar kheb het te vaak gehoord.
efeziers 6:12

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 06, 2003, 09:06:12 pm »

quote:

op 01 May 2003 12:54:31 schreef farao:
is niet christelijk kijk eens op www.ronduit.nl daar is het al uitgezocht en dan daarbij xnoizz zondag is er op de radio een tekstanalyse enzo en wat al wordt gezegd alleen de gitaarist is Christen naar mijn weten.
-van xnoizz moet je niet veel aantrekken, ze draaien daar nummers van een band die bestaan uit mormonen en nummers van prince en red hot chilli peppers
efeziers 6:12

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 07, 2003, 12:05:20 am »

quote:

op 06 May 2003 21:06:12 schreef WaRRioR_FoR_ChRiSt:
[...]

-van xnoizz moet je niet veel aantrekken, ze draaien daar nummers van een band die bestaan uit mormonen en nummers van prince en red hot chilli peppers
8)7 k dan ik zelf luister het ook nooit hoor meestal cdtje op maar ja prince was jahova ofzo d8 ik :? en red hotr chilli ook wel iets van christelijk maar boeie veel jongeren luisteren er naar en vinden het leuk en ja dan mag er best wel iets worden gedraaid wat niet helemaal christelijk is toch??
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: mei 13, 2003, 11:08:01 pm »
Voor een recensie zie
Evanescence "Fallen" daar kun je ook verder dicussiëren over dit album. Dit topic gaat op slot.

Jan Wietsma, Zwolle