Dit mailtje ontving ik en vond ik een leuk idee!
Wellicht zijn er hier mensen die mee willen stemmen.
"Ik kan het niet laten toch even jullie aandacht te vragen voor het volgende. We (liefhebbers van De Nieuwe Bijbelvertaling) doen een poging om De Nieuwe Bijbelvertaling de NS publieksprijs 2005 te laten winnen.
De NS publieksprijs is een jaarlijks terugkerende wedstrijd waarbij je kan stemmen op je favoriete leesboek. Dit jaar zijn er 6 boeken genomineerd die recent zijn uitgekomen en al snel heel populair werden.
De NBV is helaas niet genomineerd voor deze prijs, hoewel deze toch recent is verschenen en in hele korte tijd heel populair is geworden.
Nu is het leuke dat je bij het stemmen ook op een boek naar keuze kan stemmen. En ja, je raad het al, mijn oproep is ´Stem op De Nieuwe Bijbelvertaling´. Als er genoeg (zo´n 40.000) stemmen zijn en de jury gaat akkoord dan kan De Nieuwe Bijbelvertaling, ook al is hij niet genomineerd, toch de prijs winnen. Dat zou betekenen dat de NBV zich een jaar lang ´boek van het jaar´ mag noemen.
Voel je uiteraard niet verplicht om te stemmen. Dat is helemaal mijn bedoeling niet. Maar, als je het leuk vindt kan je stemmen op
www.nspublieksprijs.nl. Vul bij titel in: De Nieuwe Bijbelvertaling (de editie maakt niet uit) en vul bij auteur n.v.t. in. "