Auteur Topic: Nieuw maart 2003: Moloko - Statues  (gelezen 1052 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Nieuw maart 2003: Moloko - Statues
« Gepost op: maart 05, 2003, 04:10:41 pm »

Titel : Statues
Artiest : Moloko
Releasedatum : maart 2003
Genre: Dance
Meer info: http://www.moloko.co.uk/

Ooit werd ik op een zondagochtend wakker met het nummer “Time is now” van Moloko. Dit nummer stond op het album “Things to make and do” dat ik de dag daarop meteen ongehoord kocht. Van deze aankoop heb ik nooit spijt gehad en nu ligt “Statues” in mijn cd-speler, en na een keer luisteren wist ik het al, ook van deze aankoop krijg ik geen spijt. Minder tierelantijntjes als het vorige album, veel strakker geproduceerd maar wel erg goed. Moloko bestaat uit zangeres Roisin Murphy en produces Mark Brydon. Zelf noemen ze hun album een romantische cd en bij vlagen is ie dat ook zeker. Vooral het prachtige titelnummer “Statues” straalt dat uit, maar veel andere nummers zijn toch toch een stuk vlotter. Zangeres Roisin Murphy zegt in het interview in Oor nr 4/2003 over het album: “ Statues is geen nieuw begin, het is het einde van wat vooraf ging.” “Het album is het resultaat en de slotconclusie van het leven dat is sinds de oprichting van Moloko leidt”. Ooit hadden de zangeres en de producer meer dan een zakelijke relatie die is nu uit, misschien daardoor is dit album wel de meest persoonlijke cd die zij ooit hebben gemaakt.

De foto op de voorkant is genomen tijdens een modesessie voor het blad Sleazenation.
Op 17 mei 2003 hoopt Moloko op te treden in Nighttown in Rotterdam.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2003, 04:44:06 pm door Jan W »
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle