Auteur Topic: wat kan ik doen bij een dreigende echtscheiding in de kerk  (gelezen 967 keer)

zon

• blijf jezelf
    • Bekijk profiel
wat kan ik doen bij een dreigende echtscheiding in de kerk
« Gepost op: september 18, 2005, 11:05:44 am »
Wie kan mij vertellen wat wijsheid is om te doen na een afkondiging van een dreigende echtscheiding?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2005, 11:09:19 am »
Wordt dat tegenwoordig afgekondigd?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

rietje

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2005, 11:55:19 am »
dr voor bidden..
ik weet niet hoe goed als je die mensen kent.
anders kun je dr misschien es over praten, maar ls je ze maar oppervlakkig kent, zal dat waarschijnlijk geen zin hebben.
men komt niet zomaar met zo'n besluit!
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2005, 12:28:33 pm »

quote:

Picardijn schreef op 18 september 2005 om 11:09:
Wordt dat tegenwoordig afgekondigd?
Geen idee hoe het bij de TS zit maar bij ons worden sommige problemen, ziektes en dergelijke wel vooraf aan het gebed nader uitgelegd. En er wordt dan vervolgens voor gebeden.

@Zon
Tja, wat kan je doen. Bidden is idd het eerste dat in me opkomt. Vraag gerust eens op het kerplein hoe het gaat. Verder denk ik dat het goed is als je eens op bezoek gaat. Met name als je al een soort band met ze hebt. Voor de rest geldt gewoon doen wat je ook met andere leden doet. Bijvoorbeeld: Organiseer je iets...vraag hen dan ook.

Mocht de scheiding straks voltrokken worden. Ga dan zeker bij hen langs. Ik heb veel gehad aan die bezoeken toen ik net gescheiden was. De drempel is vaak ook hoger voor de bezoeker dan de gescheidene. En had ik een keer er geen zin in...dan melde ik dat ook snel in een gesprek en hielden we het kort. Moet ook kunnen. Ik heb diverse broeders en zusters gemist in die tijd maar anderen kwamen langs waarvan ik het juist niet verwachtte. Dat is de kracht van de postb gemeente van God en de Geest die mensen aan het werk zet.

Vergeet ook niet hen na een tijd (bv. een jaar) weer op te zoeken. Vaak is het in het begin wel druk maar na een jaar zie je bijna niemand meer.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2005, 12:31:39 pm »
Modbreak:
GL-->CZDP
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2005, 01:05:03 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 18 september 2005 om 12:28:

[...]
 Geen idee hoe het bij de TS zit maar bij ons worden sommige problemen, ziektes en dergelijke wel vooraf aan het gebed nader uitgelegd. En er wordt dan vervolgens voor gebeden.

Dat is volgens mij landelijk normaal, maar ik versta dat niet als afkondiging. Soms worden er ook moeiten gezegd die in de gemeente aanwezig zijn, dit zonder naam en toenaam te vermelden.
De afkondigen zie ik meer als mededelingen van de kerkenraad, in dat opzicht vervreemd het me.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.