Auteur Topic: CD branden mag het ja of nee?  (gelezen 6044 keer)

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
CD branden mag het ja of nee?
« Reactie #50 Gepost op: september 25, 2005, 11:24:48 pm »
Nee het mag niet want de overheid verbiedt het.
(en tja dan ben ik behoorlijk strafbaar hoor ;) )

Ja het mag wel omdat er ook vele andere redenen zoals hierboven kunnen meespelen,
en waarbij je heel goed de uitzonderingen op bovenstaande regel goed kunt praten.

neem oude muziek, erg lastig of niet eens meer origineel verkrijgbaar...
dan maar laten utisterven ?

of artiesten uit amerika die hier in europa niet of nauwlijks bekend zijn en andersom?
hoe breng je daar mensen mee in aanraking ?
Nee de muziek industrie lost dit soms expres niet op, terwijl het van sommige juweeltjes erg jammer is dat ze niet eens de oceaan zouden oversteken.

Maar goed, ik ben er dus voorstander van dat er met muziek geruild en gekopieerd kan worden, maar ben er net zo goed voorstander van dat als je een bepaalde band goed vind je deze ook moet gaan supporten, dus de cd's daarvan zo snel je budget het verantwoord aanschaft.
En helaas dat is een optie die niet controleerbaar is.
Je kunt er enkel je omgeving op aanspreken en er zelf door je omgeving op aangesproken worden.
[JESUS]Life[/JESUS]

Matsudo

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: september 26, 2005, 05:52:57 pm »
De overheid verbied het niet. Inmiddels zijn er twee baanbrekende rechtszaken geweest, en er is uitgewezen dat het downloaden (van muziek) niet verboden is. Het uploaden wel. Feitelijk kun je downloaden vergelijken met radio luisteren. Voor de rest geef ik je helemaal gelijk.

Ik heb overigens alles van marillion gedownload, terwijl ik bijna alles op cd heb staan. Het betrof 1 bestand, als ik het allemaal had moeten rippen was ik een paar dagen bezig geweest. Maar ik vind dat als je een band goed vind, je ook het respect moet opbrengen de muzikanten te laten profiteren, ze leveren namelijk werk waar jij plezier van hebt. Aan de andere kant blijft het vreemd dat ik de muziek-industrie ook geld moet geven als ik mijn eigen gemaakte muziek op een cd tje wil branden.
« Laatst bewerkt op: september 26, 2005, 05:56:04 pm door Matsudo »
www.marillion.com for a better way of life

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: september 26, 2005, 06:41:53 pm »
Leuke discussie, maar wat vinden we nu eigenlijk van de actie van Switchfoot (zie Mezzamorpheus in "CD branden mag het ja of nee?")?
« Laatst bewerkt op: september 26, 2005, 06:42:34 pm door Mezzamorpheus »