Auteur Topic: Stem op de Nieuwe Bijbel Vertaling!!  (gelezen 2437 keer)

Tim

• Bekijk profiel
Stem op de Nieuwe Bijbel Vertaling!!
« Gepost op: september 15, 2005, 07:08:15 pm »
Dit mailtje ontving ik en vond ik een leuk idee!
Wellicht zijn er hier mensen die mee willen stemmen.

"Ik kan het niet laten toch even jullie aandacht te vragen voor het volgende. We (liefhebbers van De Nieuwe Bijbelvertaling) doen een poging om De Nieuwe Bijbelvertaling de NS publieksprijs 2005 te laten winnen.

De NS publieksprijs is een jaarlijks terugkerende wedstrijd waarbij je kan stemmen op je favoriete leesboek. Dit jaar zijn er 6 boeken genomineerd die recent zijn uitgekomen en al snel heel populair werden.

De NBV is helaas niet genomineerd voor deze prijs, hoewel deze toch recent is verschenen en in hele korte tijd heel populair is geworden.

Nu is het leuke dat je bij het stemmen ook op een boek naar keuze kan stemmen. En ja, je raad het al, mijn oproep is ´Stem op De Nieuwe Bijbelvertaling´. Als er genoeg (zo´n 40.000) stemmen zijn en de jury gaat akkoord dan kan De Nieuwe Bijbelvertaling, ook al is hij niet genomineerd, toch de prijs winnen. Dat zou betekenen dat de NBV zich een jaar lang ´boek van het jaar´ mag noemen.

Voel je uiteraard niet verplicht om te stemmen. Dat is helemaal mijn bedoeling niet. Maar, als je het leuk vindt kan je stemmen op www.nspublieksprijs.nl. Vul bij titel in: De Nieuwe Bijbelvertaling (de editie maakt niet uit) en vul bij auteur n.v.t. in. "
Het christelijke is niet het eenvoudige waarvan men uitgaat, om vervolgens interessant, geestig, diepzinnig, dichter, filosoof enz. te worden. Het is precies omgekeerd: men moet steeds eenvoudiger worden om tot het christelijke te komen.
Kierkegaard

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2005, 10:14:27 am »
Dit is een nogal ondoordachte actie: de Nieuwe Bijbelvertaling valt niet onder de selectiecriteria van de NS publieksprijs: oorspronkelijk in het Nederlands uitgegeven fictie en/of factie.
Wie de suggestie hierboven volgt brengt dus gewoon een ongeldige stem uit.
Niet erg positief voor het image van christenen die van de bijbel houden...
shoot me again, I ain't dead yet

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2005, 10:16:34 am »
Dan Brown zou anders de bijbel nog wel overrulen, vrees ik... :+

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2005, 10:34:07 am »

quote:

dsWim schreef op 16 september 2005 om 10:14:
Dit is een nogal ondoordachte actie: de Nieuwe Bijbelvertaling valt niet onder de selectiecriteria van de NS publieksprijs: oorspronkelijk in het Nederlands uitgegeven fictie en/of factie.
Wie de suggestie hierboven volgt brengt dus gewoon een ongeldige stem uit.
Niet erg positief voor het image van christenen die van de bijbel houden...

Beter lezen, dsWim!

quote:

Boekverkopers en bibliothecarissen nomineerden zes boeken. Deze worden geselecteerd uit de bestverkochte boeken van de afgelopen 12 maanden (juni 2004 - juni 2005) met als criteria (1) verschenen in de afgelopen achttien maanden en (2) oorspronkelijk in het Nederlands uitgegeven fictie en/of factie. Lezers kunnen hun stem uitbrengen op één van de genomineerde boeken of een andere titel. Aan de vrije keuze zijn geen criteria verbonden (bron)
Zo is in 2001 Harry Potter zonder nominatie verkozen.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2005, 10:35:58 am door Pooh »

lente

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2005, 07:53:36 pm »
leuke actie! Juist om de bijbel weer eens gewoon onder de aandacht te brengen bij de seculiere markt!

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2005, 08:42:49 pm »
Eerlijk gezegd kon ik me wel een beetje vinden in het stukje van Maarten Vermeulen op de opiniepagina vandaag in het ND. Het heeft als kop: Stem niet!
Ik kan het helaas nergens on-line vinden.

In het kort kwam het er op neer dat christenen zo graag met dit soort acties wat aandacht willen. Kleine overwinningen die soms tot in het absurde worden nagestreeft. De bijbel heeft dit soort "hulp"niet nodig. Het predicaat boek van het jaar is ook wel erg schamel als je kijkt naar wat de bijbel werkelijk betekend. Verder werden er vraagtekens gezet wie er nu werkelijk belang hadden bij deze actie. De uitgever waarschijnlijk.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

observer

• Come As You Are
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2005, 10:29:21 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 20 september 2005 om 20:42:
Eerlijk gezegd kon ik me wel een beetje vinden in het stukje van Maarten Vermeulen op de opiniepagina vandaag in het ND. Het heeft als kop: Stem niet!
Ik kan het helaas nergens on-line vinden.

In het kort kwam het er op neer dat christenen zo graag met dit soort acties wat aandacht willen. Kleine overwinningen die soms tot in het absurde worden nagestreeft. De bijbel heeft dit soort "hulp"niet nodig. Het predicaat boek van het jaar is ook wel erg schamel als je kijkt naar wat de bijbel werkelijk betekend. Verder werden er vraagtekens gezet wie er nu werkelijk belang hadden bij deze actie. De uitgever waarschijnlijk.
Ook, maar ook een stukje Matt. 28 laatste verzen in uitvoer, of is dat iets wat niet mag, God's Woord onder de aandacht brengen van een ieder?
Geloof is als een paspoort....eerst stond je er bij je ouders bij, nu moet je er zelf 1 laten maken....

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2005, 10:34:38 pm »
Natuurlijk wel. Je moet het stukje ook vooral als parodie/sartire op een stukje christelijke cultuur lezen. En dat de uitgevers soms bedenkelijk met de bijbel omsprongen in de promotie zal je vast ook niet ontgaan zijn het afgelopen jaar.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.