Auteur Topic: Kruispuntuitzending over de eucharistie  (gelezen 703 keer)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Kruispuntuitzending over de eucharistie
« Gepost op: oktober 03, 2005, 11:37:11 am »
Wellicht leuk in het kader van de dialoog tussen de RKK en de protestantse kerken - dit programma geeft een mooi beeld van het verloop van de eucharistie en de betekenis ervan voor de katholieke kerk en voor de individuele gelovigen. Het was gisterenavond op TV en wordt vanmiddag om 15.20 op Ned. 1 herhaald. Ook te zien op internet:

KLIK

En wat schetste mijn verbazing toen ik één van de pastoors van Amersfoort zag (die ik regelmatig zie i.v.m. mijn kooractiviteiten) en ook nog een vrouw die ik doordeweeks vaak bij de mis zie en met wie ik meestal een praatje maak. Die pastoor, Roderick Vonhögen, gaf een heel interview over hoe de mis verloopt. Echt toevallig! :)
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2005, 11:37:59 am door wateengedoe2 »

Sacerdos

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2005, 05:15:38 pm »
Was een goede uitzending.

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2005, 03:08:09 pm »
En, wat vinden jullie, evt. anderen die het gezien hebben: een vervloekte afgoderij of niet? :) Sacerdos, jij bent trouwens toch katholiek? Ik hoop dat er ook GKV-ers en andere protestanten naar kijken, m.n. omdat het zo'n informatief programma is (dus niet om te overtuigen - al gaat men er wel uit van de Werkelijke Tegenwoordigheid, omdat dat nou eenmaal volgens het katholieke geloof is).
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2005, 03:14:12 pm door wateengedoe2 »