Auteur Topic: bio-chip  (gelezen 2633 keer)

Luc

• Bekijk profiel
bio-chip
« Gepost op: oktober 13, 2005, 09:05:29 pm »
Ik kreeg een tijdje terug onderstaand verhaal...

Toch wel iets om over na te denken.

In wat voor tijd zijn we aangeland.

Moeten we dit serieus nemen; of is dit tever gezocht...

Microship:

De microship is zo groot als een rijstekorrel,
en wordt ontwikkeld om oa creditcards te vervangen.
Het wordt al gebruikt bij welgestelde en rijke zakenmensen als een middel om ontvoeringen te voorkomen
Je gebruikt het om fraude en diefstal tegen te gaan, en het stelt je indentiteit vast.

MOTOROLA is het bedrijf die de microchip produceert voor MONDEX SMARTCARDS.
Zij ontwikkelen verscheidene inplantatiechips voor het menselijk gebruik genaamd “Bio-chip.”

De “bio-chip” is 7mm lang en 0.75mm dun, zo groot als een rijstekorrel. Het bevat een antwoordzender en een oplaadbare Lithium batterij. De batterij wordt opnieuw opgeladen door een thermo-elektrisch circuit dat elektrische stroom produceert door de verandering van lichaamstemperatuur

Meer dan 250 corporaties en 20 landen zijn betrokken bij de distrobutie van MONDEX aan de wereld en veel naties zijn “bevoorrecht” om het systeem te gebruiken, o.a. Engeland,Canada, U.S.A., Australie, Israel, Hong Kong, China, Indonesie, Maleisie, Philipijnen, Singapore, Thailand, India, Taiwan, SriLanka, CostaRica, Guatemala, Nicaragua, Panama, Honduras, El Salvador & Brazilie.
Er is meer dan $1.5 Miljoen Dollar aan onderzoek uitgegeven om te ontdekken waar de beste plaats is best om de “bio-chip” in het menselijk lichaam te implanteren. Zij hebben twee plaatsen gevonden die voldoen aan die eisen en die effectief zijn. HET HOOFD, onder de schedelhuid En de buitenkant van de hand, speciaal…
DE RECHTER HAND!

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
Openbaring 13:16, 17

Een miljoen “bio-chips” per jaar zijn er geproduceerd door MONDEX.
De productie is een jaar geleden begonnen.
Zij ontdekten dat als ze de chip in een card zouden doen, dat ze daar problemen meekregen. De chip kon er dan uitgehaald worden en informatie kon dan veranderd en vervalst worden. De chip kon gestolen worden, of je kon het verliezen. Na ontvangst van de card, zou het binnen een of twee jaar verlopen zijn.
Er is maar een oplossing voor dit probleem, aangenomen door MOTOROLA… inplanteren van de “bio-chip” in de rechterhand of het voorhoofd, waaruit ze het niet verwijderen kunnen. Als ze het operatief zouden verwijderen, zou de kleine capsule breken, en de persoon zou besmet worden door het Lithium en door de microbacterie, Het Systeem (GPS) zou ontdekken dat het verwijderd was, en zouden de autoriteiten alarmeren.

Merk MONDEX betekent: “geld op je hand.”
MON = MONetair
DEX = DEXter = Rechter-hand zijde

Nu je hierover geinformeerd bent, maar nog twijfelt aan deze informatie, doe het volgende. Ga naar: www.google.com. Zoek naar het woord “VERICHIP“ en lees sommige van de links. Doe hetzelfde met de woorden “MONDEX SMARTCARD.”
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #1 Gepost op: oktober 13, 2005, 10:37:22 pm »
Hier hebben wij ooit eens een topic over gestart n.a.v. een artikel in de ' Hacker's guide'....
Toevallig kwam ik het kopietje hiervan van de week tegen en liet het mijn kinderen lezen in combinatie met Op. 13: 17. Vonden ze wel heel apart om dit zo zweart op wit in een gewoon computerboek en in de bijbel te lezen.
Tja, de bijbel wordt dan wel heel actueel en zelf heb ik gevoel hier heel dicht bij te zijn: bij die tekst uit Openbaring.
Gelukkig weet ik er dan niet meer te zijn op aarde en de conclusie is dan dat de tijd dringt en Jezus dan heel snel terug zal komen.

kopen en verkopen
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

freegirl

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #2 Gepost op: oktober 13, 2005, 10:49:21 pm »
zat er aan te komen, ik kijk er niet van op maar er wel tegenop, maar heb voor mezelf en mn kinderen al lang besloten dat er bij ons niet zo'n ding in ons lichaam komt, dan worden we als christenen maar een zelfvoorzienend volkje!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #3 Gepost op: oktober 13, 2005, 11:03:48 pm »

quote:

freegirl schreef op 13 oktober 2005 om 22:49:
zat er aan te komen, ik kijk er niet van op maar er wel tegenop, maar heb voor mezelf en mn kinderen al lang besloten dat er bij ons niet zo'n ding in ons lichaam komt, dan worden we als christenen maar een zelfvoorzienend volkje!

Hoi Freegirl, ik geloof dat christenen niet meer op aarde zijn als deze dingen plaats zullen vinden. Wij kunnen nl en moeten altijd de Heer verwachten. Er hoeft niets meer eerst plaats te vinden voordat Hij terugkomt voor de gelovigen. Dit houdt in dat je ook niet bang hoeft te zijn voor deze dingen (het beest moeten aanbidden en anders niet kunnen kopen en verkopen - dus niet gewoon kunnen leven en anders gedood worden) die in Op. 13 staan omdat dit gaat over de dingen die na de opname van de gemeente (zoals ik dat geloof) gebeuren.
Ik ken ook wel mensen die zeggen: ik bidt maar niet of de Heer gauw terugkomt want dan moeten we eerst nog deze dingen allemaal meemaken.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #4 Gepost op: oktober 13, 2005, 11:05:53 pm »
Je wil zeggen dat alle christenen opgenomen worden en de rest hier lekker doorleeft zoals nu :?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #5 Gepost op: oktober 13, 2005, 11:11:09 pm »
Ja, maar het zal toch niet zo lekker zijn met dat doorleven omdat je dan in de tijd van Gods oordelen over de aarde zal leven. Zoals beschreven in Openbaring vanaf hst. 4.
En als gelovigen is het juist zo dat Christus jouw oordeel al heeft gedragen en zou het vreemd zijn als we uit het oordeel zijn weggenomen maar hier op aarde die oordelen nog wel mee moeten maken. Was Jezus veroordeling dan niet voldoende als je het zo bekijkt... (Even de minieme onderbouwing van deze gedachte ;) )

Nikolov

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #6 Gepost op: oktober 14, 2005, 12:41:48 am »
Zouden de makers van de chip misschien christenen zijn?

Ik heb wel eens gehoord dat er sommige (radicale) christenen dit soort technologieen onderzoeken. Niet om zelf te gebruiken maar om door anderen te laten gebruiken en zo het einde der tijden sneller te laten gebeuren.

Misschien vergezocht, maar je hebt altijd gekken.

Luc

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #7 Gepost op: oktober 14, 2005, 01:58:04 am »
Het zal zeker niet lekker zijn.

Romeinen spreekt niets voor niets dat de schepping in barendsnood is.

Maar er is een troost... nu even pijn en ellende; maar dan krijgen we wat moois

Eeuwig leven met onze HERE JEZUS CHRISTUS.

Geweldig toch...
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus

Nikolov

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #8 Gepost op: oktober 14, 2005, 01:11:02 pm »
Stel dat op het moment van de "Rapture" Jezus je in de Hemel terzijde neemt. Je weet dat de komende jaren op aarde heel zwaar kunnen zijn. Hij geeft je de keuze om terug te gaan en zo op aarde te proberen wat van het lijden te verlichten en misschien een paar zielen te redden. Je krijgt de garantie dat je bij je overlijden op aarde of bij de laatste acte terug genomen wordt naar de Hemel. Je krijgt er verder niets voor terug geen medaille, geen speciale vermeldingen. Niets...

Wat zouden jullie doen?

Het is een hele ernstige serieuze vraag.

Meindertd

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2005, 01:51:43 pm »
Ik heb mondex opgezocht en volgens internet worden de chips in plastic"bank"pasjes geinplanteerd en niet in het menselijk lichaam. (Maar wat niet is kan komen.) Dat is op de officele site van mondex. En mijnsinziens betrouwbaarder dan de sites die het mondex gerucht bespreken.

groetjes Meindert
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2005, 01:54:48 pm door Meindertd »

Meindertd

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2005, 02:16:06 pm »
Aanvulling: Na een speurtocht blijkt dat bijna iedereen al een mondex chip bij zich draagt. Afkomstig van het bedrijf  "De La Rue Card Systems" Die deze chip implementeerd in interpay cards als de welbekende chipknip.

Het hele mondex verhaal wordt verder vermeld als hoax. Op diverse hoax waarschuwings sites.
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2005, 02:23:06 pm door Meindertd »

lonneke

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #11 Gepost op: oktober 14, 2005, 02:31:29 pm »
De chipjes worden allang gebruikt.
Zie http://prisonplanet.tv/ar...4/200704abcmicrochips.htm

henk w

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #12 Gepost op: oktober 15, 2005, 08:35:27 am »
Hallo Nikolov,

quote:

Nikolov schreef op 14 oktober 2005 om 13:11:
Stel dat op het moment van de "Rapture" Jezus je in de Hemel terzijde neemt. Je weet dat de komende jaren op aarde heel zwaar kunnen zijn. Hij geeft je de keuze om terug te gaan en zo op aarde te proberen wat van het lijden te verlichten en misschien een paar zielen te redden. Je krijgt de garantie dat je bij je overlijden op aarde of bij de laatste acte terug genomen wordt naar de Hemel. Je krijgt er verder niets voor terug geen medaille, geen speciale vermeldingen. Niets...

Wat zouden jullie doen?

Geen twijfel over mogelijk wat ik zou doen: teruggaan!!
Kijken wat ik voor een ander zou kunnen betekenen, er zijn voor je naaste.

Met Gods liefde die ik dan meekrijg kun je onvoorstelbaar veel betekenen voor een ander. Veel pijn kun je verlichten en zelfs wegnemen.

Maar is dit een hypothetisch geval? We kunnen dat nu toch ook al doen?

Henk
er zijn zoveel mensen die wachten op een wonder in plaats van er één te zijn

j@f@

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #13 Gepost op: oktober 15, 2005, 08:46:07 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 13 oktober 2005 om 23:03:

[...]

Hoi Freegirl, ik geloof dat christenen niet meer op aarde zijn als deze dingen plaats zullen vinden. Wij kunnen nl en moeten altijd de Heer verwachten..
Ik denk dat er christeren op aarde zijn totdat Jezus terugkomt!! En de christenen zullen deze dingen net zo goed meemaken als niet christenen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #14 Gepost op: oktober 15, 2005, 02:19:47 pm »

quote:

Nikolov schreef op 14 oktober 2005 om 13:11:

Wat zouden jullie doen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet. Ik denk niet zo geweldig van mezelf dat ik inmiddelijk wel weer naar de aarde zou gaan..... Als ik zou weten dat ik wel weer naar de hemel wordt genomen, misschien wel.
En zielen redden dat kan wel gebeuren in die tijd, maar mensen die nu nee zeggen zullen in die tijd niet plotseling wel tot geloof komen. In de bijbel staat nl dat ieder die de waarheid niet heeft willen aanvaarden - die de boodschap nu heeft gehoord, die zal na de 'rapture' oftewel de opname van de gemeente, de leugen geloven.

Als je een tekst hier voor wil:

quote:

2 Tess 2
9 Daarentegen is diens komst {van de anti-christ - (P&A)} naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, 10 en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden. 11 En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven, 12 opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.

Voor de mensen die nu het evangelie horen zal er geen tweede kans zijn.
Wel zal het evangelie van het koninkrijk - zoals de discipelen het verkondigden in Israel bij 'de uitzending van de twaalven' zoals je leest in de evangelien,  de wereld overgaan.
Maar degenen die dit aanvaarden, zullen gedood worden;

quote:

Op. 6
9 En toen Hij het vijfde zegel opende, zag ik onder het altaar de zielen van hen, die geslacht waren om het woord van God en om het getuigenis, dat zij hadden. 10 En zij riepen met luider stem en zeiden: Tot hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet aan hen, die op de aarde wonen? 11 En aan elk hunner werd een wit gewaad gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het getal vol zou zijn van hun mededienstknechten en hun broeders, die gedood zouden worden evenals zij.

zij zullen het beest niet willen aanbidden en ook het beeld niet. Zij hebben niet het merkteken op hun hoofd of hand. En dit lees je in de aangehaalde tekst uit Openbaring 13: 16 en 17:

quote:

Op. 13
15 En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden. 16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.

En deze mensen die gedood worden in die tijd, is de schare die niemand kan tellen vanuit de grote verdrukking:

quote:

Op. 7:
 9 Daarna zag ik, en zie, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle volk en stammen en natiën en talen stonden voor de troon en voor het Lam, bekleed met witte gewaden en met palmtakken in hun handen.
[...]
13 En een van de oudsten antwoordde en zeide tot mij: Wie zijn dezen, die bekleed zijn met de witte gewaden, en vanwaar zijn zij gekomen? 14 En ik sprak tot hem: Mijn heer, gíj weet het. En hij zeide tot mij: Dezen zijn het, die komen uit de grote verdrukking; en zij hebben hun gewaden gewassen en die wit gemaakt in het bloed des Lams.

quote:

j@f@ schreef op 15 oktober 2005 om 08:46:
[...]
Ik denk dat er christeren op aarde zijn totdat Jezus terugkomt!! En de christenen zullen deze dingen net zo goed meemaken als niet christenen.

Als je vindt dat wij dit mee moeten maken als christenen, zal het zo zijn dat we allemaal gedood zullen worden. Zioe de teksten hierboven. Want we aanbidden het beest niet en hebben zijn teken niet.
Maar hoe kan er dan nog een levende gelovige op aarde zijn als de Heer terugkomt?

Er zijn twee groepen in Op. 20: gelovigen die al levend zijn (vanaf de opname) en die weer levend worden - na de Grote verdrukking als Jezus het beest en de valse profeet heeft overwonnen: de gelovigen die gedood zijn in de Grote verdrukking:

quote:

Op. 20: 4
En ik zag tronen, en zij zetten zich daarop, en het oordeel werd hun gegeven (m.i. de christenen van deze tijd - P&A) ; en (ik zag) de zielen van hen, die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het woord van God, en die noch het beest noch zijn beeld hadden aangebeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand ontvangen hadden; en zij werden weder levend en heersten als koningen met Christus  (m.i. de gelovigen vanuit de Groete verdrukking - P&A), duizend jaren lang.
En hier lees je ook op wat voor manier ze gedood worden in die tijd: door onthoofding. En om eerlijk te zijn heb ik daar geen zin in en geloof ook niet dat dit in overeenstemming is met het woord vanuit de bijbel dat we mogen weten dat zijn komst dichtbij is en hiernaar mogen verlangen. Dat is wel even over als ik eerst nog gedood zou moeten worden voordat Hij komt omdat ik het Beest niet aanbidt.

j@f@

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #15 Gepost op: oktober 15, 2005, 04:27:40 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 15 oktober 2005 om 14:19:

[...]
[...]

Als je vindt dat wij dit mee moeten maken als christenen, zal het zo zijn dat we allemaal gedood zullen worden. Zioe de teksten hierboven. Want we aanbidden het beest niet en hebben zijn teken niet.
Maar hoe kan er dan nog een levende gelovige op aarde zijn als de Heer terugkomt?

Er zijn twee groepen in Op. 20: gelovigen die al levend zijn (vanaf de opname) en die weer levend worden - na de Grote verdrukking als Jezus het beest en de valse profeet heeft overwonnen: de gelovigen die gedood zijn in de Grote verdrukking:

[...]
.
Ja, maar dit is een heel ander verhaal. Ik schreef dat ik er vanuit ga dat er nog christenen dit zullen mee maken, maar of ik vind dat wij dit mee moeten maken is een heel ander verhaal. Wat ik er van vind is toch helemaal niet belangrijk. Het gaat om de feiten.

Nikolov

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #16 Gepost op: oktober 16, 2005, 11:15:45 pm »
Ik moest het vragen omdat ik toevallig kort geleden gehoord had over de boedhistische bodhi satva gelofte. Waarin de gelovige een gelofte aflegt waarin hij aangeeft de wereld van het lijden leven en sterven niet te verlaten totdat de laatste ziel dat gedaan heeft.

Ik denk dat het geluk van de hemel berijken een nare bijsmaak zal hebben als ik weet dat er mensen daar beneden achter blijven. Dat zat me al een poos dwars. Het maakt me niet uit hoe slecht die mensen tijdens hun leven waren. Het zijn nog steeds mensen.

Misschien is het waanzin. Maar elk wonder wat door mensen gemaakt is begon door te geloven dat het kon ... En we hebben een uitstekend voorbeeld... Jezus deed wat de mens op dat moment niet kon. Maar Jezus deed als ik het goed begrijp ook iets wat God op dat moment niet kon.

Misschien bots ik hier weer tegen mijn ervaringen aan. In mijn leven heb ik gemerkt dat God mij helpt mijn doelen te berijken. En hoe minder ik ervoor vecht hoe meer ik accepteer wat me toegeworpen wordt hoe meer dat direct in lijn staat van wat ik nodig heb en zoek. Als ik moet kiezen tussen mijn verstand gebruiken en luisteren naar jou P&A, je bent de stem van rede hier. Of de stem van binnen die me regelmatig in de nesten werkt. Maar waardoor ik ook God heb leren kennen. Dan wordt het moeilijk joh :) Als dat betekent dat ik mijn kop kwijt kan raken betekent dat misschien dat ik daar gewoon vrede mee moet hebben. Het is een angstige klap en daarna sta je oog in oog met je schepper. Zo'n ramp is dat ook weer niet.

Ik maak me meer zorgen over het oog in oog staan met de draak zelf. Ik heb daar totaal geen gevoelens over. Hij is echter niet voor ons om tegen te houden, dat weet ik wel.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #17 Gepost op: oktober 17, 2005, 10:32:17 am »

quote:

j@f@ schreef op 15 oktober 2005 om 16:27:
[...]

Ja, maar dit is een heel ander verhaal.

Ik probeerde te onderbouwen waarom christenen er juist niet meer zijn in die tijd.
En omdat de chip en het daaraan verbonden kopen en verkopen, nu niet alleen in de bijbel, maar ook in de seculiere tijdschriften/boeken te vinden zijn zijn, en het ook idd technisch mogelijk is dit te realiseren, is het voor mij persoonlijk duidelijk, dat de tijd dat dit daadwerkelijk zal gebeuren, dichtbij is.

quote:

Ik schreef dat ik er vanuit ga dat er nog christenen dit zullen mee maken, maar of ik vind dat wij dit mee moeten maken is een heel ander verhaal. Wat ik er van vind is toch helemaal niet belangrijk. Het gaat om de feiten.

Omdat ik geloof dat christenen er niet bij zullen zijn, is de logische conclusie dat de opname dan heel dichtbij is.
Jij denkt dat je het niet mee maakt omdat het nog wel een tijd zal duren en het dan voor andere christenen na ons een item is.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #18 Gepost op: oktober 18, 2005, 12:11:28 am »

quote:

Nikolov schreef op 16 oktober 2005 om 23:15:
Ik moest het vragen omdat ik toevallig kort geleden gehoord had over de boedhistische bodhi satva gelofte. Waarin de gelovige een gelofte aflegt waarin hij aangeeft de wereld van het lijden leven en sterven niet te verlaten totdat de laatste ziel dat gedaan heeft.
Klinkt wel mooi maar is dit ook te verwezenlijken?

quote:

Ik denk dat het geluk van de hemel bereiken een nare bijsmaak zal hebben als ik weet dat er mensen daar beneden achter blijven. Dat zat me al een poos dwars. Het maakt me niet uit hoe slecht die mensen tijdens hun leven waren. Het zijn nog steeds mensen.

Menselijk gezien is dat zo, en snap ik je helemaal. Maar daarom is Jezus ook naar de aarde gekomen en is Hij gestorven. Hij had ook gewoon in de heerlijkheid kunnen blijven en niet een mens worden en hier al de ellende meemaken die wij ook hebben. Zie filp. 2 bv.
Alzo lief heeft God de wereld gehad opdat een ieder die gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft - joh. 3: 16.
En in de hemel is geen rouw en verdriet, en zul je daar geen verdriet hebben. Snapo ik ook niet hoor. Maar het is daar volmaakt.

quote:

Misschien is het waanzin. Maar elk wonder wat door mensen gemaakt is begon door te geloven dat het kon ... En we hebben een uitstekend voorbeeld... Jezus deed wat de mens op dat moment niet kon. Maar Jezus deed als ik het goed begrijp ook iets wat God op dat moment niet kon.
Je begrijpt het denk ik toch even niet goed. :)
God stierf aan het kruis en stond op uit de dood. Jezus is God in het vlees. De Enige mogelijkheid om uit de misere te komen was dat God Zelf mens werd. Wij waren niet in staat om zelf iets aan onze toestand te doen.
Verder heeft Jezus alles volbracht. Zijn offer is genoeg voor een ieder die gelooft. Maar ook voor gelovigen in het OT bv. En na de rapture voor de mensen die dan het evangelie aannemen - al zullen ze gedood worden om het getuigenis van Christus.

quote:

Misschien bots ik hier weer tegen mijn ervaringen aan. In mijn leven heb ik gemerkt dat God mij helpt mijn doelen te bereiken. En hoe minder ik ervoor vecht hoe meer ik accepteer wat me toegeworpen wordt hoe meer dat direct in lijn staat van wat ik nodig heb en zoek. Als ik moet kiezen tussen mijn verstand gebruiken en luisteren naar jou P&A, je bent de stem van rede hier. Of de stem van binnen die me regelmatig in de nesten werkt. Maar waardoor ik ook God heb leren kennen. Dan wordt het moeilijk joh :) Als dat betekent dat ik mijn kop kwijt kan raken betekent dat misschien dat ik daar gewoon vrede mee moet hebben. Het is een angstige klap en daarna sta je oog in oog met je schepper. Zo'n ramp is dat ook weer niet.
IK snap niet helemaal wat je bedoeld in dit stukje. De stem van binnen bij jou, benoem je dat als Gods stem. Of pak je de bijbel er ook wel eens bij om de stem in je hart te toetsen?

quote:

Ik maak me meer zorgen over het oog in oog staan met de draak zelf. Ik heb daar totaal geen gevoelens over. Hij is echter niet voor ons om tegen te houden, dat weet ik wel.

Je bedoeld vanuit Openabring als we met de draak oog in oog staan - alls we weer na de aarde zouden gaan na de opname? Leg eens uit?

Nikolov

• Bekijk profiel
bio-chip
« Reactie #19 Gepost op: oktober 18, 2005, 09:35:40 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 18 oktober 2005 om 00:11:

Klinkt wel mooi maar is dit ook te verwezenlijken?
Misschien niet... Elke individuele ziel redden is een enorme taak. Maar is het daarom iets wat je dan maar niet probeert? Kun je iets belangerijkers bedenken om met je leven/sterven te doen?

quote:

Menselijk gezien is dat zo, en snap ik je helemaal. Maar daarom is Jezus ook naar de aarde gekomen en is Hij gestorven. Hij had ook gewoon in de heerlijkheid kunnen blijven en niet een mens worden en hier al de ellende meemaken die wij ook hebben. Zie filp. 2 bv.
Alzo lief heeft God de wereld gehad opdat een ieder die gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft - joh. 3: 16.
En in de hemel is geen rouw en verdriet, en zul je daar geen verdriet hebben. Snapo ik ook niet hoor. Maar het is daar volmaakt.
Dat zou enkel kunnen als mijn vrije wil opgeschort wordt vanaf het moment dat ik de poort door loop. Ik geloof niet dat dat zo is. De hemel is geen opslag plaats voor goede zielen. Wat is het verschil tussen hemel en hel als het alleen de ervaring uitmaakt?

quote:

Je begrijpt het denk ik toch even niet goed. :)
God stierf aan het kruis en stond op uit de dood. Jezus is God in het vlees. De Enige mogelijkheid om uit de misere te komen was dat God Zelf mens werd. Wij waren niet in staat om zelf iets aan onze toestand te doen.
Verder heeft Jezus alles volbracht. Zijn offer is genoeg voor een ieder die gelooft. Maar ook voor gelovigen in het OT bv. En na de rapture voor de mensen die dan het evangelie aannemen - al zullen ze gedood worden om het getuigenis van Christus.
Oh ik weet dat vriend. Maar Jezus was ook mens. Hij was God... Maar ook mens.... Dit geeft voor mij aan dat de mens op de een of andere vreemde wijze in gods wereld een rol te spelen heeft die niet vervangen kon worden. Als mens het "boerderij dier" zou zijn dan zou het niet nodig zijn om menselijke vorm aan te nemen om hun leven te redden/veranderen.

quote:

IK snap niet helemaal wat je bedoeld in dit stukje. De stem van binnen bij jou, benoem je dat als Gods stem. Of pak je de bijbel er ook wel eens bij om de stem in je hart te toetsen?
Nee het is de stem van dat deel van mij wat nog steeds in God is. Ook al ben ik hier op aarde, een deel van hem heeft hem nooit verlaten. Noem het intuitie of de stem van mijn ziel. Ja ik pak de bijbel erbij. Dat wil zeggen ik probeer steeds weer nieuwe ideen te krijgen door dat boek te lezen. Misschien ga ik wel te ver door mijn gevoel voorop te stellen. Ik raad het ook niemand aan omdat raad geven impliceert dat je weet wat je doet. Wat ik wel weet is dat mijn communicatie met God via die stem gaat. Ik heb nooit adviezen gekregen die tegen gods licht zouden ingaan. Sommige morele vraagstukken waar de bijbel over spreekt is de stem stil over. Maar er tegenin is nooit gebeurt. De gebeden waarin ik vroeg om begeleiding toen ik mijn weg kwijt was hebben me elke keer weer in de richting van de stem geleid. En de stem heeft mij naar God geleid. Het voelt alsof God het geboorte recht is van ieder mens. Het maakt niet uit wie je bent of wat je doet. Deze mysterieuze krachtbron zit in je leven. Door hem aan te boren krijg je rust vrede en gewoon het vermogen om de juiste dingen te doen.

quote:

Je bedoeld vanuit Openabring als we met de draak oog in oog staan - alls we weer na de aarde zouden gaan na de opname? Leg eens uit?

Dit is voor mij ook niet duidelijk. In de bijbel, openbaringen staat beschreven dat er een aantal dingen gaan gebeuren. Sommige punten is men duidelijk over maar de draak is men niet duidelijk over. Hij zal komen en de mensheid misleiden. Dit is de laatste proef voor de mensheid.

Deze misleiding ontstaat nu al. Kijk maar naar de wereld. De hele hetse tegen het terrorisme is een deel van die misleiding. Sommigen van onze leiders hebben niet de intentie de wereld een betere plek te maken. Ze willen de wereld een plek maken die makkelijk uitmelkbaar is. Door de mensheid dom te houden door de mensheid bang te maken kunnen ze rechten opschorten.

Dit is echter niet de draak zelf. Dit is de invloed van de draak. Wanneer de draak komt zal hij komen in een vorm waarin de mensheid, ook veel christenen, vermoedden dat hij hun beantwoordde droom is. Hij zal zijn als een supermacht die de wereld lijkt te verbeteren door problemen op te lossen in een tempo waar we allemaal van met de oren zullen klapperen. Dit is wat de media ons zal vertellen. En we zullen het ook zien. Maar achter de schermen zullen steeds meer rechten losgelaten worden en plichten ontstaan om hem te dienen totdat hij het land zal bewandelen in zijn ware vorm en dan zijn we ofwel te ver heen om ons als mensheid nog tegen hem te verzetten. De ontwikkeling en groei zal stoppen.

De reden dat dit gebeurt is omdat als de wereld opgaat de duivel geen werk meer heeft. Zijn plan is de terug keer naar god tegen te houden zolang hij dat kan. God geeft ons wederom de keuze wat wij daarmee doen. Accepteren we deze bevriezing, of keren we ons hoofd terug naar God.

God heeft blijkbaar een contract getekend met christenen. Als je het geloof volgt dan zul je weggenomen worden voordat de misleiding begint. Dit werkt twee kanten op, aan de ene kant is het wel prettig voor de christenen. Aan de andere kant *excuse my french* is het behoorlijk kut voor de wereld. Ik vermoed dat het Gods plan is om die mensen die over blijven de test alleen op zichzelf te laten doen. Dus niet spieken. :)