quote:
Da's heel menselijk en haast niet te voorkomen, Zondaar.
quote:
Ik woon nu bijna 6 jaar samen met mijn vriend en ik vind het steeds minder leuk worden,
Dat is heel logisch. Zes a zeven jaar is zo ongeveer de maximale tijd dat Homo sapiens sapiens echte interesse heeft in een exemplaar van het andere geslacht. ('The Seven Year Itch' met M.Monroe

) Omdat dit zo ongeveer de tijd was om kinderen te krijgen en deze redelijk op te voeden, vroeger op de graslanden van Oost-Afrika. Daarna is het tijd om een andere partner te zoeken. Miljarden jaren evolutie heeft dit in levensvormen ingeslepen. Omdat dit een succesvollere reproduktie methode is die veel meer variatie binnen een soort voortbrengt dan het tegennatuurlijke huwelijk voor het leven. Vandaar ook dat er steeds meer half broertjes en zusjes zijn in Nederland nu de ontkerking flink doorzet. Dat is gewoon hoe we geprogrammeerd zijn. Eigenlijk best wel gemeen van God he? Ons scheppen met een natuurlijke drang tot genen doorgeven en verspreiding en enorme hormonale reacties op leden van het andere geslacht, en dan vrijwel alles verbieden, behalve als je levenslang trouw aan iemand zweert en God nog eens boven je partner moet stellen?
Je genen roepen je dus. Doodnormaal hoor. Niks om je zorgen over te maken. Het is aan jou hoe je hiermee omgaat.
quote:
mijn vriend heeft het altijd ontzettend druk, hij heeft een drukke baan, hij tennist en hij voeltbalt, hij zit in het bestuur van de sportvereniging, hij studeert nog en hij wil geen wedstrijd voetbal op tv missen.
Welcome to married life. Please hang on for the next fifty years.
quote:
Soms dan zeggen een week alleen maar hoi en doei tegen elkaar omdat hij het te druk heeft, dan zit hij de hele avond achter zijn laptop bij de tafel, of hij heeft tot savonds laat een vergadering, hij moet tenissen, voetballen enz.
Mooi he? Zo'n inzicht in de rest van je leven?
quote:
Ik moet het dan maar in me eentje redden en soms
Dat kan je toch wel?
quote:
voel ik me dan zo ontzettend eenzaam,
Lastig, maar menselijk. En je kunt je daar heel makkelijk overheen zetten met de juiste instelling hoor, Zondaar.
quote:
dan ga ik maar vroeg naar bed omdat als ik slaap geen eenzaamheid en pijn voel.
Als het na nog maar zes jaar al zoveel moeite kost......... (vul de rest zelf maar in)
quote:
Mijn vriend is ook ontzettend pienter in het huishouden, ik helemaal niet.
Ik heb een beetje zo'n instelling dat kan morgen ook wel en dat kan wel ff wachten.
Daar irriteerd mijn vriend zich aan en dan heeft hij ook geen zin om tegen mij te praten.
Lol, om zoiets kleins gaan jullie elkaar al dwars zitten?
Blij dat ik nooit zo'n relatie gehad heb.
quote:
In het weekend wil ik graag uitslapen (ik werk 40 uur in de week) maar daar irriteerd hij zich dan ook weer aan,
Ah, nog meer irritatie?
quote:
hij vind dat ik in het weekend huishoudelijke taken moet verichten.
Is je enige recht het aanrecht ofzo? Nee toch zeker?
quote:
Dit zijn de dingen waar ik bijna dagelijks mee zit.
Volgens mij heb je dan een redelijk serieus probleem.
quote:
Maar er zijn ook leuke tijden tussen mij en mijn vriend, dan lachen we samen of kijken samen een dvdtje, of we gaan uit eten en naar de bioscoop.
Oh, dus de standaard voorwaarden die in een relatie aanwezig moeten zijn zijn er gelukkig zo af en toe nog? Nou, focus je daar maar op dan. Want als je naar alle negatieve kanten gaat kijken doet het zo'n pijn.
quote:
Maar dit komt weinig voor, en ik heb het gevoel dat ik zonder hem gelukkiger zal zijn, maar op de een of andere manier durf ik niet weg te gaan.
Uh, als je DIT zegt....
Zou ik maar eens goed na gaan denken wat ik nou eigenlijk met de rest van m'n leven wil als ik jou was.
Veel succes ermee Zondaar. En als ik zo je post lees snap ik niet dat je zo tobt, de redenen en oplossingen liggen voor het oprapen.
En wat je moet doen? Dat zeg ik niet. Ik ga me niet met je relatie bemoeien. Maar misschien heb je toch wel iets aan deze post. Succes. En verspil niet teveel tijd met depri zijn, het leven is kort. Een negatieve dag is een dag niet geleefd.