Auteur Topic: Wantrouwen bij nieuw kankermiddel Connie Breukhoven  (gelezen 1633 keer)

Iris

• Bekijk profiel
Wantrouwen bij nieuw kankermiddel Connie Breukhoven
« Gepost op: oktober 30, 2005, 07:07:59 pm »
door René Steenhorst

AMSTERDAM - De Inspectie voor de Gezondheidszorg zal de commotie rond het sojadrankje Haelan 951, dat door showbizzdiva Connie Breukhoven in Nederland morgen op de markt wordt gebracht, nauwlettend volgen. Het voedingspreparaat zou, aldus mevrouw Breukhoven, kanker kunnen voorkomen en het lichaam stimuleren tot de aanmaak van nieuwe cellen.

Volgens de scheidend inspecteur-generaal voor de gezondheidszorg, prof.dr. J. Herre Kingma, betekent dat echter (nog) niet dat de inspectie stappen of een onderzoek overweegt. "Komende maandagmorgen nemen wij gezamenlijk de week door en wat daarin zoal gepasseerd is. Ongetwijfeld zal het nieuws rond dit middel daarin worden meegenomen. Dan pas zullen wij bekijken, althans de hoofdinspecteur voor de farmacie, of er aanleiding bestaat eventueel actie te ondernemen." Kingma stelt met nadruk dat in het algemeen uitsluitend wordt opgetreden door de inspectie wanneer sprake is van gevaarlijke kwakzalverij of een buitensporige mate van financieel gewin bij degene die een middel in omloop brengt. Het sojapreparaat dat morgen door mevrouw Breukhoven wordt gepresenteerd, kost volgens gebruikers die al over het drankje beschikken circa 59 euro per dag. Dagelijks dient de gebruiker één flesje leeg te drinken, aldus Connie Breukhoven in eerder mondeling contact met deze krant. Hoe lang de 'kuur' duurt, is onduidelijk
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2005, 07:08:45 pm door Iris »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2005, 07:23:07 pm »
59 euro voor één klein flesje sojamelk!! http://smile.smilies.nl/1850.gif
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2005, 07:23:20 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2005, 07:31:59 pm »

quote:

Iris schreef op 30 oktober 2005 om 19:07:
Het voedingspreparaat zou, aldus mevrouw Breukhoven, kanker kunnen voorkomen en het lichaam stimuleren tot de aanmaak van nieuwe cellen.
Kanker = te veel aanmaak van nieuwe cellen (ongebreidelde celdeling)...   8)7
Bombus terrestris Reginae

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2005, 07:32:25 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 30 oktober 2005 om 19:23:
59 euro voor één klein flesje sojamelk!! [afbeelding]
http://home.arcor.de/thimmi/clipartm/bilder/med17.gif

De blauwe kleurstof is nogal prijzig, dus vandaar....... :+

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2005, 12:16:16 pm »

quote:

Het voedingspreparaat zou, aldus mevrouw Breukhoven, kanker kunnen voorkomen en het lichaam stimuleren tot de aanmaak van nieuwe cellen.

Mevr. Breukhoven moet de Haelan website eens gaan lezen (of de journalist moet leren om te citeren), zo te lezen snapt ze er niet veel van. Het gaat niet om voorkomen, maar om genezen, maar ze wringen zich in bochten om dat tegelijkertijd wel en niet te zeggen, want het wordt verkocht als voedingspreparaat, niet als medicijn.

Enne, geen wetenschappelijke onderzoeken, alleen maar 'anecdotal evidence'.

quote:

Hoe lang de 'kuur' duurt, is onduidelijk

40 tot 60 dagen, of als je het erg te pakken hebt, 120 dagen.

Hm, er zijn weken dat mijn familiale supermarkt wagentje minder kost dan 1 dag van dat spul.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2005, 12:37:09 pm »

quote:

Liudger schreef op 31 oktober 2005 om 12:16:
want het wordt verkocht als voedingspreparaat, niet als medicijn
Dus je houdt je no-claim? :P
Je moet de groenten van Joost hebben!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 31, 2005, 01:37:25 pm »
59 euro per dag keer 120....

hmm ik denk dat ik ook maar eens sojamelk ga verkopen ;)
Pinkeltjefan

neverrmind

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 06, 2005, 10:40:16 pm »
grmbl wat moet zon mens. geld als water en dan nog mensen geld aftroggelen ook ? :) en ik maar denken dat het flesje melk wat wij verkopen in onze supermarkt [ wat overigens WEL ergens goed voor is, hart en bloedvaten ] dat dat al duur was [ 2.99 ]
* zucht *
Levánteme - Soy Débil Y Muero. Levánteme - Le Necesito Para Sostenerme. Levánteme - Me Impiden Ahogarse Otra Vez