Ghislaine,
Je zegt dat je jezelf niet een goed christen vind, dat gevoel ken ik, het gevoel dat God niet van je houdt omdat je jezelf niet goed genoeg vind.
Als ik de bijbel las, las ik allemaal verhalen over bijzondere mensen, zoals: David, Petrus, Jona, Abraham, Mozes, nou ja, noem ze maar op.
Dat waren in mijn ogen allemaal helden, een soort van supergelovigen.
Totdat ik de bijbel eens wat anders ging lezen, die David was helemaal niet zo bijzonder, niks bijzonderder dan anderen uit die tijd, hij was net zo als alle anderen: een zondig mens, hij pleegde zelfs overspel en liet die man van die vrouw naar het slagveld sturen zodat hij sneuvelde, En toch wilde God hem gebruiken.
Wat dacht je van Mozes ? Dat was ook een moordenaar, maar God stuurde hem wel naar de Farao (hij wilde eerst niet eens), hij mocht wel een heel volk leiden.
En Paulus ? Paulus vervolgde en vermoordde Christenen, dat was helemaal niet zo'n goed mens, en ook hem wilde God gebruiken.
Petrus ? Petrus was maar een eenvoudig man, een visser (het zal wel een beer van een kerel geweest zijn), hij was een man die bang was om te zeggen dat hij bij Jezus hoorde, hij loog er zelfs om. Maar moet je eens zien hoe God hem gebruikt heeft.
Zouden al die mensen in de bijbel de hele dag in hallelujah sferen zijn geweest ? Zouden ze altijd blij zijn geweest, echt, geloof me, het waren gewone mensen, net zoals jij en ik, ze hadden vast ook wel hun momenten van twijfel (ik weet het wel zeker) ze waren vast niet iedere dag blij.
Maar God had ze wel nodig, God wilde ze wel gebruiken (inclusief hun nare trekjes) en God wil ons ook gebruiken (inclusief onze nare trekjes).
Het heeft mij heel erg geholpen om de bijbel eens met andere ogen te lezen, misschien helpt het jou ook .