quote:
Er zijn tal van bronnen buiten de Bijbel om, die voor de Bijbel pleiten. Seculiere bronnen, die in de archeologische wereld, en door elke geschiedkundige als betrouwbaar worden aangemerkt, zoals Flavius Josephus, Tacitus, Plinius de Jongere, onderbouwen de werken van Bijbelse werken. In de jaren 90 van de vorige eeuw werd bijvoorbeeld voor het eerst het bewijs gevonden dat het koningshuis van David heeft bestaan, en dat wordt sindsdien door geleerden op dat gebied als onomstotelijk bewijs geaccepteerd, dit omdat het een hoop open stukken opvult - men had al wel het sterke vermoeden dat dat koningshuis bestaan heeft, maar kon dat buiten de Joodse geschriften om niet bewijzen.
Aangezien het bewijs pas in de jaren negentig van de vorige eeuw geleverd werd, KAN er geen sprake zijn van een conspiratie-theorie, en moet de Bijbel dus op z'n minst historisch juist zijn - hoewel sommige jaartallen niet helemaal kloppen. Dat de volkstelling (census) die volgens de Bijbel tijdens Jezus' geboorte plaatsvond, in werkelijkheid waarschijnlijk niet gehouden is op dat moment, maar waarschijnlijk zes jaar eerder eerder, doet niet af aan het feit dát er telkens in de Bijbel gerefereerd wordt aan controleerbare feiten - van Genesis 1 tot aan Openbaring 22. En als dan ook nog eens blijkt dat de evolutietheorie prima samen kan gaan met de scheppingshistorie (het zou op z'n minst The Big Bang verklaren), dan zijn er TEVEEL aanknopingspunten om de Bijbel als onbetrouwbaar neer te zetten. Vandaar dat aangenomen mag worden dat Adam en Eva bestaan hebben.
Er zijn inderdaad overblijfselen gevonden ouder dan dat het christendom of jodendom of welke religie dan ook...
quote:
Bewijs dat het toen al bestond kan ik je niet geven, maar jij ook niet dat het niet bestond neem ik aan... dat is je geloofsovertuiging maar geen bewijs
Mwa.... definieer "bewijs", en vertel me dan of het bovenstaande niet verrot veel op bewijs lijkt...