Auteur Topic: Video bewerking.  (gelezen 1667 keer)

joepie

• Bekijk profiel
Video bewerking.
« Gepost op: november 02, 2005, 08:25:00 am »
Ik heb een digitale video camera. En ondertussen dus al 15 filmpjes liggen, omdat ik niet weet hoe te bewerken op de pc.
Ik zoek dus eigenlijk een goed videobewerkingsprogramma wat in het Nederlands de zaak uitlegd. Zodat ik ook begrijp wat ik moet doen.
Niet te duur (ben tenslotte nederlander ;-) )
En/of iemand die het mij zou kunnen leren.
Wie, ohw, wie?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #1 Gepost op: november 02, 2005, 08:26:37 am »
-> GC

Macguinness

• Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2005, 05:59:25 pm »
Ik gebruik al jaren Pinnacle studio, bevalt me erg goed, kost geloof ik rond de 63,99 bij bol.com.
Erg eenvoudig in gebruik, heb nog nooit een handleiding hoeven lezen, maar als je hem koopt dan zal hij er wel bijzitten, downloaden kan ook.
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Home/

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2005, 08:29:54 pm »

quote:

Macguinness schreef op 02 november 2005 om 17:59:
Ik gebruik al jaren Pinnacle studio, bevalt me erg goed, kost geloof ik rond de 63,99 bij bol.com.
Erg eenvoudig in gebruik, heb nog nooit een handleiding hoeven lezen, maar als je hem koopt dan zal hij er wel bijzitten, downloaden kan ook.
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Home/
Inderdaad een perfect programma.

joepie

• Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #4 Gepost op: november 02, 2005, 10:07:53 pm »
daar heb je verschillende van.
Dus welke zou het dan moeten zijn.
En is er een nederlandse beschrijving bij?

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2005, 11:29:56 pm »

quote:

joepie schreef op 02 november 2005 om 22:07:
daar heb je verschillende van.
Dus welke zou het dan moeten zijn.
En is er een nederlandse beschrijving bij?
Ik zelf heb een versie 9 plus. Daarbijheb je dan ook picture in picture. Ik heb een nederlandstalige versie, dus ook de beschrijving. Maar ik geloof niet dat ik die, na de installatie, ooit heb opengehad. Weet niet eens waar het boekje ligt.

joepie

• Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #6 Gepost op: november 03, 2005, 08:07:03 am »
Dus je denkt dat een digibeet, en een dame het zo moet kunnen?
Ik zag trouwens alleen versie 10. Maar dat zal dan wel een nieuwere versie zijn?
Maar verder hetzelfde?

Peter

• Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #7 Gepost op: november 03, 2005, 12:29:26 pm »
Ik heb goede ervaringen met Pinnacle Studio. Zeer gebruiksvriendelijk.
Eén minpuntje: bij langere opnames lopen beeld en geluid vanaf een bepaald moment (na ongeveer een kwartier) steeds minder synchroon. Maar dat hoeft niet aan de software te liggen ...

Macguinness

• Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #8 Gepost op: november 03, 2005, 02:25:08 pm »

quote:

joepie schreef op 03 november 2005 om 08:07:
Dus je denkt dat een digibeet, en een dame het zo moet kunnen?
Ik zag trouwens alleen versie 10. Maar dat zal dan wel een nieuwere versie zijn?
Maar verder hetzelfde?

Ja, dat moet wel lukken, het lukt mij zelfs en ik ben ook niet zo'n grootlicht wat computers betreft. :)
10 is hetzelfde als 9 alleen verbeterd en meer foefjes, 10 plus heeft nóg meer foefjes, hoe meer foefjes, hoe duurder.
Als je slim bent dan download je het eerst ergens, bevalt het goed, dan kun je hem alsnog kopen. Zo doe ik het altijd, alleen vergeet ik altijd naar de winkel te gaan en het te kopen.  O-)

quote:

Peter schreef op 03 november 2005 om 12:29:
Eén minpuntje: bij langere opnames lopen beeld en geluid vanaf een bepaald moment (na ongeveer een kwartier) steeds minder synchroon. Maar dat hoeft niet aan de software te liggen ...
Dat zal dan wel aan jou pc liggen dan, want ik ken dat probleem niet.

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #9 Gepost op: november 03, 2005, 05:55:49 pm »

quote:

Peter schreef op 03 november 2005 om 12:29:
.....

klopt had ik met oudere versies ook last van Zeker als je er een VHS van maakt. Als je er een DVD van maakt heb ik er nog geen last van gehad. Wat wel wil helpen is om als je alle beelden achter elkaar plakt op een bepaald moment (na +- 10 min) er 1 beeldje ruimte houden tussen twee scenes in het geluidsspoor. Da syncroniseert het programma opnieuw geluid en beeld. Dit kan je doen door het beeld vast te zetten met het slotje en dan het geluid te bewerken. Succes

Kijk ook eens hier

joepie

• Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #10 Gepost op: november 04, 2005, 07:42:22 am »

quote:

Macguinness schreef op 03 november 2005 om 14:25:
[...]

Ja, dat moet wel lukken, het lukt mij zelfs en ik ben ook niet zo'n grootlicht wat computers betreft. :)
10 is hetzelfde als 9 alleen verbeterd en meer foefjes, 10 plus heeft nóg meer foefjes, hoe meer foefjes, hoe duurder.
Als je slim bent dan download je het eerst ergens, bevalt het goed, dan kun je hem alsnog kopen. Zo doe ik het altijd, alleen vergeet ik altijd naar de winkel te gaan en het te kopen.  O-)

.
Waar?

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
Video bewerking.
« Reactie #11 Gepost op: november 04, 2005, 09:22:15 am »