Auteur Topic: Speciale kerstuitzending van het programma 'Ik mis je'  (gelezen 2483 keer)

Ken jij diegene?

• Bekijk profiel
Speciale kerstuitzending van het programma 'Ik mis je'
« Gepost op: november 10, 2005, 03:20:26 pm »
* ‘IK MIS JE’ (E0) *

Kent u iemand die een extra mooie kerst verdiend na het overlijden van een dierbare?
Het televisieprogramma ‘Ik Mis Je’ zendt dit jaar in de dagen rondom kerst een speciale aflevering uit. De decembermaand staat meestal in het teken van gezelligheid met familie. Bijvoorbeeld het traditionele kerstdiner bij opa en oma, waar de hele familie jaarlijks bijeen komt. Maar de kerstdagen zijn niet voor iedereen een feest. Het is ook vaak een moment waarop je stil staat bij alles wat er het afgelopen jaar gebeurd is. Een periode waarbij het gemis van een geliefde weer naar boven komt.
Wij zouden graag samen met de familie die mensen verrassen door hen een onvergetelijke warme kerst te bezorgen. Waarbij mooie herinneringen worden opgehaald aan degene die overleden is.

Ook voor de regulieren uitzendingen is ‘Ik mis je op zoek naar mensen.
Wilt u samen met de redactie verder praten over de mogelijkheden om in de kerstdagen herinneringen van uw dierbare op te halen? Of wilt u verder praten over de mogelijkheid van het maken van een herinneringsfilm? Dan kunt u bellen met de redactie
van ‘Ik mis je’ 035-6263 000. Natuurlijk kunt u ook een e-mail sturen naar ikmisje@skyhightv.nl. Meer informatie kunt u vinden op onze website www.eo.nl/ikmisje

Met vriendelijke groet,
Judith de Bock
Redacteur – Ik mis je
Judith@skyhightv.nl

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2005, 05:49:58 pm »
Ik vind het wel typisch: kerst is het feest van samenzijn met je familie.

Heb jarenlang in de naïeve veronderstelling geleefd dat de geboorte van Jezus gevierd werd... 8)7

Ik vind het echt jammer dat de EO meegaat in deze 'wereldse' visie op kerst, ipv de ware betekenis van kerst uit te dragen: de geboorte van onze Heiland.
« Laatst bewerkt op: november 10, 2005, 05:50:08 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 10, 2005, 06:16:35 pm »
Het is gewoon een programma met een bepaalde formule, die inspeelt op wat er in de wereld gebeurt.

"Ik mis je" kan moeilijk ineens over kerst gaan. Daar zijn vast wel weer andere programma's voor.

Overigens zat ik van de week met collega's te praten over kerst, en eigenlijk is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat christenen kerst kunnen "claimen" als hun feest. Kerst in onze maatschappij is een mengelmoes van meerdere feesten, waarvan de geboorte van Jezus er 1 is.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 10, 2005, 06:20:51 pm »
Voor een christen zou de geboorte van Jezus centraal moeten staan met kerst, helaas is de praktijk vaak anders: kerstmaaltijden, veel eten, gezellig samen met familie. Kortom, een werelds feest. Niet-christenen vieren ook zo kerst. Zie ook de openingspost en tel daar het aantal keren 'Jezus' of 'geboorte' oid in...
Want in december en met kerst staat immers het volgende centraal, als ik de openingspost mag geloven:

quote:

De decembermaand staat meestal in het teken van gezelligheid met familie. Bijvoorbeeld het traditionele kerstdiner bij opa en oma, waar de hele familie jaarlijks bijeen komt.
Vandaar dat ik zo'n moeite heb met het feit dat er aan christenen wordt gevraagd om zich op te geven voor de 'kersteditie' van een EO(!) programma. ;(
« Laatst bewerkt op: november 10, 2005, 06:26:44 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Thom

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 10, 2005, 06:31:34 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 10 november 2005 om 18:20:
Voor een christen zou de geboorte van Jezus centraal moeten staan met kerst, helaas is de praktijk vaak anders: kerstmaaltijden, veel eten, gezellig samen met familie. Kortom, een werelds feest. Niet-christenen vieren ook zo kerst. Zie ook de openingspost en tel daar het aantal keren 'Jezus' of 'geboorte' oid in...

Hoe vier jij kerst? Of hoe zou jij het graag gevierd zien worden? Zonder feestelijkheden, gezelligheid, familie... ???
"Onderzoek alles, behoud het goede," 1 Tessalonicenzen 5:21

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2005, 06:51:14 pm »
Ik vier geen kerst, omdat een heidens feest is. (Feest van de Zonnewende bij de Germanen). Zogenaamd 'gekerstend' om de germanen christen te maken.
Alleen, zoals overal zichtbaar is in kersttijd gaat kerst nog steeds niet over de geboorte van onze Heiland, maar om je volvreten en knus samenzijn met je familie.

Voor je het vraagt: ik vier ook geen pasen, pinksteren, hemelvaart, Goede Vrijdag en wat ze nog meer voor feesten bedacht hebben.
« Laatst bewerkt op: november 10, 2005, 06:51:52 pm door Roodkapje »

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2005, 07:08:02 pm »
Hmm, dat zelfs de EO zich al verlaagd tot het uitmelken van andermans emoties :r
Je moet de groenten van Joost hebben!

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 10, 2005, 07:33:20 pm »
Ik mis Henk Binnendijk en Peter Scheele, die hadden het tenminste nog eens ergens over, zonder dat zoetsappige gedoe.
Van mij mogen ze die programma's met kerst wel herhalen, dan komt de "e" ook weer eens terug in de E.O.
 O-)

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 13, 2005, 07:45:12 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 10 november 2005 om 18:51:
Ik vier geen kerst, omdat een heidens feest is. (Feest van de Zonnewende bij de Germanen). Zogenaamd 'gekerstend' om de germanen christen te maken.
Alleen, zoals overal zichtbaar is in kersttijd gaat kerst nog steeds niet over de geboorte van onze Heiland, maar om je volvreten en knus samenzijn met je familie.

Voor je het vraagt: ik vier ook geen pasen, pinksteren, hemelvaart, Goede Vrijdag en wat ze nog meer voor feesten bedacht hebben.

Je kunt ook te streng voor jezelf zijn.  ;)
Ik denk dat je van God best mag genieten van een lekker glaasje wijn met kerst. Het is toch feest? Jezus is geboren! Zegt het voort!  :*)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 13, 2005, 09:26:20 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 10 november 2005 om 18:51:
Ik vier geen kerst, omdat een heidens feest is..
en

quote:

Ik vind het echt jammer dat de EO meegaat in deze 'wereldse' visie op kerst, ipv de ware betekenis van kerst uit te dragen: de geboorte van onze Heiland.
Achter welke uitspraak sta je het meest?

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 14, 2005, 12:39:34 am »
Emotie-tv.  :O
(?? waar is die kots-emoticon gebleven?)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: november 14, 2005, 01:22:18 am »
.

haal ook maar weg, voor ik mijn energie weer verspil aan nutteloze discussies :)
« Laatst bewerkt op: november 14, 2005, 01:44:56 am door Wybo »
Pinkeltjefan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: november 14, 2005, 09:52:29 am »
Een omroep kan je het beste laten weten dat je het niet met bepaalde types programma's eens bent, door gewoon niet te kijken. Klagen heeft bar weinig zin.
En gezien de kijkcijfers slaat het blijkbaar wel aan. Als mensen ondertussen dan ook nog iets meekrijgen van het christelijk geloof of christelijke normen en waarden is dat toch alleen maar mooi meegenomen?
« Laatst bewerkt op: november 14, 2005, 09:53:01 am door Mezzamorpheus »

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: november 14, 2005, 10:39:27 am »
Lekkere normen en waarden, om een camera onder iemands neus te drukken terwijl er herinneringen worden opgehaald over overleden personen...

Rex

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: november 14, 2005, 10:50:01 am »

quote:

Appelmoes?? schreef op 14 november 2005 om 10:39:
Lekkere normen en waarden, om een camera onder iemands neus te drukken terwijl er herinneringen worden opgehaald over overleden personen...
Dat willen ze toch zelf!

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: november 14, 2005, 12:05:17 pm »
Maar dan hoeft het nog niet meteen goed te zijn.
Zelfmoord wil iemand ook zelf, vind je het dan ook maar best?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: november 14, 2005, 12:20:03 pm »
Wat is er precies mis mee dan?
Zoals gezegd: ze willen het graag zelf. De EO dringt zich aan niemand op. Bovendien blijkt het voor de mensen die meewerken vaak een hele goede vorm van rouwverkerking te zijn. En regelmatig levert het ook nog een mooi getuigenis op.
En zoals ook al gezegd: klagen heeft bijzonder weinig zin. Als je nou gewoon niet kijkt en je er verder niet druk over maakt...
« Laatst bewerkt op: november 14, 2005, 12:21:21 pm door Mezzamorpheus »

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: november 14, 2005, 01:08:04 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 14 november 2005 om 12:20:
Zoals gezegd: ze willen het graag zelf. De EO dringt zich aan niemand op. Bovendien blijkt het voor de mensen die meewerken vaak een hele goede vorm van rouwverkerking te zijn. En regelmatig levert het ook nog een mooi getuigenis op.
En zoals ook al gezegd: klagen heeft bijzonder weinig zin. Als je nou gewoon niet kijkt en je er verder niet druk over maakt...

IMO hoort zoiets gewoon niet op tv en idd, ik ga niet kijken ;) En het is geen klagen of druk maken, het is een mening geven, dat is toch wel iets anders.
Je kan het ook andersom stellen: Als je geen reacties wil hebben waar je het niet mee eens bent, open dan niet een topic. In dit geval is het dan iemand anders, maar het gaat om het idee dat iedereen hier mag reageren.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: november 14, 2005, 01:58:55 pm »
Dit is een prikbord, geen discussieforum. Volgens mij horen bijna alle reacties die hier geplaatst zijn dan ook niet hier, maar in het forum over de media....
Pinkeltjefan

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: november 14, 2005, 02:11:18 pm »

quote:

Wybo schreef op 14 november 2005 om 13:58:
Dit is een prikbord, geen discussieforum. Volgens mij horen bijna alle reacties die hier geplaatst zijn dan ook niet hier, maar in het forum over de media....

Ach, dat doen we wel vaker:
De lego bijbel.
Gezocht: Mensen die met Gebedsgenezing bekend zijn

Van mij mag 't. Krijgt de TS ook nog eens wat feedback.

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: november 14, 2005, 02:12:55 pm »
Die mevrouw de Bock moet gewoon heel blij zijn hiermee. Op deze manier blijft het topic tenminste 'active'...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: november 14, 2005, 02:15:47 pm »

quote:

Wybo schreef op 14 november 2005 om 13:58:

Hey, gebruik eens TR voor dit soort dingen!  :(  :Y)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: november 14, 2005, 02:40:06 pm »

quote:

Pooh schreef op 14 november 2005 om 14:11:

[...]

Ach, dat doen we wel vaker:
De lego bijbel.
Gezocht: Mensen die met Gebedsgenezing bekend zijn

Van mij mag 't. Krijgt de TS ook nog eens wat feedback.

eens hoor :)

Het is alleen een gedoogbeleid volgens mij en niet een 'recht' ;)
Pinkeltjefan

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: november 15, 2005, 02:16:21 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 14 november 2005 om 12:20:

Mee eens. Ik vind het er ook niet zoveel mis mee hoor.
Ik vind bovendien dat de EO het altijd respectvol in beeld brengt.