Zoals iedereen weet hebben we een God die tot ons spreekt, ook in deze tijd nog.
Wat is er mooier dan zulke ervaringen met elkaar te delen, zodat we elkaar er door kunnen bemoedigen en iedereen kan zien hoe persoonlijk/intiem/geweldig/... (superlatieven schieten te kort) onze God is
Voor de sceptici onder ons: Het is niet nodig hier kritiek te leveren omdat je denkt dat zoiets niet mogelijk is ofzo
Zelf had ik afgelopen weekend weer zo'n geval dat me diep raakte.
Ik was op een weekend van NSV (Navigators Studenten Verenigingen)
Tijdens 1 van de diensten kwam de tekst over je oude natuur aan het kruis nagelen ter sprake
Als symboliek daarbij was er de mogelijkheid om wat dingen waar je mee zat op een briefje te schrijven en op een kruis te timmeren wat voor in de zaal lag. (let wel: dit was puur symbolisch voor jezelf)
Ik zat wel met wat dingen die me erg veel moeite kosten om er over te praten / na te denken.
Het werd me allemaal wat veel en besloot om ze bij God te brengen en heb ze dus ook op een briefje aan het kruis geslagen. Toen ik terug naar mijn stoel liep had ik het gevoel dat ik gewoon de bijbel moest pakken om te luisteren naar wat God tegen me te zeggen had.
Ik gooide hem weer op een willekeurige bladzijde open (daar had ik goede ervaringen mee

) en kwam bij Jeremia 29..
Boven het stuk stond: " Jeremia’s brief aan de ballingen"
Ik dacht bij mezelf: Ik zit verkeerd, wat valt er hier nou te lezen?
Ik was al bijna verder aan het bladeren toen ik bij mezelf dacht: "Wie ben ik om te bepalen waar ik moet lezen ? Vertrouw gewoon wat meer"
Ik ben dus toch maar gaan "lezen" en stuitte al snel op de tekst waar God me het volgende zei:
quote: 11 Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven. 12 Jullie zullen mij aanroepen en tot mij bidden, en ik zal naar jullie luisteren. 13 Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met hart en ziel zoeken. 14 Ik zal me door jullie laten vinden – spreekt de HEER – en ik zal in je lot een keer brengen
Dat raakte me op dat moment echt diep in mijn hart als woorden die God rechtstreeks tot mij sprak (mijn "problemen" hadden ook daar mee te maken)
Toen werd het me wederom teveel, maar deze keer van puur geluk..
Wat een geweldige God hebben we