Tjsa, misschien is het wel verstandig om te stoppen met discussiëren op dit forum, als je zo'n houding aanneemt. Roodkapje redenering is alleen maar valide als ze overeenstemt met die van JSBach. En dan heeft Roodkapje 'vast wel' dit, en dat 'vast nog nooit' gedaan. Want als ze dat wel gedaan zou hebben, dan zou ze wel precies net zo denken als JSBach...
Die Roodkapje, dat is er zo eentje die binnen de gereformeerd (vrijgemaakte) kerk geboren is, als kind gedoopt en zo opgevoed en heeft nog nooit buiten de muren van de vrijgemaakte kerk gekeken. Ze hangt het idee van het verbondsautomatisme aan, ze gelooft omdat ze als kind gedoopt is en daarom zou je haar zo in het hoekje van de 'opnieuw vrijgemaakten' kunnen situeren, is het niet?
edit:Ik maak maar alvast een karikatuur van mezelf, dat scheelt jou alvast een hoop typewerk 
Als je zo graag alleen je eigen mening hoort en uitdraagt, dan moet je hier inderdaad niet wezen, dan adviseer ik je een eigen website op te zetten, waar je andersdenkenden naar believen kunt weren.
Ik lees zelf meestal uit de Telosvertaling, als je dat toch zo graag wilt weten. Maar die staat niet integraal online, dus dan is de Statenvertaling een goed alternatief.

En over het 'klankentaal' van de NBV: dat is niet eens een bestaand Nederlands woord. Neem dan de 'tongen' uit de NBG '51. En dat betekent een bestaande buitenlandse taal, die de spreker niet op een natuurlijke manier geleerd heeft. Dus als ik in het Russisch begin te bieden, dan snap ik zelf geen biet van wat ik zeg, omdat het bijvoorbeeld bedoeld is voor een Rus die zich in de gemeente bevindt.
Die kan het dan uitleggen. Als ik in tongen bid, en niemand kan het uitleggen, dan komt deze tong hoogstwaarschijnlijk niet van de Heilige Geest. Want de
functie van de Heilige Geest is stichting. Hetzij individuen, hetzij groepen. Dat zie je ook bij alle gaven van de Geest. Als iemand dus 'gaven' gebruikt en niemand wordt erdoor gesticht, dan is de drijvende kracht erachter
niet de Heilige Geest, maar een onheilige geest of het vlees.
quote:
Jaagt de liefde na, en ijvert om de geestelijke gaven, maar meest, dat gij moogt profeteren.
2 Want die een vreemde taal spreekt, spreekt niet den mensen, maar Gode; want niemand verstaat het, doch met den geest spreekt hij verborgenheden.
en even verder:
quote:
19 Maar ik wil liever in de Gemeente vijf woorden spreken met mijn verstand, opdat ik ook anderen moge onderwijzen, dan tien duizend woorden in een vreemde taal.
20 Broeders, wordt geen kinderen in het verstand, maar zijt kinderen in de boosheid, en wordt in het verstand volwassen.
21 In de wet is geschreven: Ik zal door lieden van andere talen, en door andere lippen tot dit volk spreken, en ook alzo zullen zij Mij niet horen, zegt de Heere.
22 Zo dan, de vreemde talen zijn tot een teken niet dengenen, die geloven, maar den ongelovigen; en de profetie niet den ongelovigen, maar dengenen, die geloven.
23 Indien dan de gehele Gemeente bijeenvergaderd ware, en zij allen in vreemde talen spraken, en enige ongeleerden of ongelovigen inkwamen, zouden zij niet zeggen, dat gij uitzinnig waart?
24 Maar indien zij allen profeteerden, en een ongelovige of ongeleerde inkwame, die wordt van allen overtuigd, en hij wordt van allen geoordeeld.
Wordt wat lastig hè, claimen dat er echt tongentaal zou bestaan, als Paulus zelf al de nadruk legt ten eerste op het profeteren (wat betekent: de Schriften uitleggen) en daarbij benadrukt 'Wordt geen kinderen in het verstand,
maar zijt kinderen in de boosheid."
Dus wat hij de Corinthiërs zegt, is: ga liever profeteren, gebruik je verstand, maar weest kinderen in het slechte, want mensen worden hierdoor niet gesticht. En gelijk daarna legt hij uit waar de tongen voor waren: een teken voor Israël. Met verwijzingen naar o.a. Jes. 28:11.
Ik vind het rot voor je dat de bijbel je niet gelijk geeft. Dit staat echt in alle vertalingen zo. Misschien moet ook jij volwassen worden in het verstand, en een kind in de boosheid? Als je in tongen bidt? Wie legt het dan uit? Want dat moet toch? En hoe kun je gesticht worden als je zelf niet weet wat je bidt? Wie heeft er dan wat aan? Misschien zit jij God voor rotte vis uit te schelden in je gebed, maar dat geeft niet, want 'het voelt zo goed'.

Voor de goede orde: ik ben niet gereformeerd (niet lid van een gereformeerde kerk iig) en zéker niet vrijgemaakt.