Auteur Topic: Bang voor de dood?  (gelezen 3831 keer)

Zijnkind

• Bekijk profiel
Bang voor de dood?
« Reactie #50 Gepost op: oktober 04, 2003, 12:02:44 am »
Tave,

Er zijn van die momenten in het leven dat je er wel over moet nadenken.
Ik woon in een flat van 17 verdiepingen. Al 2 keer heb ik iemand onderaan de flat zien liggen. Zelfmoord. De laatste keer was ik zelfs de 1e die 112 belde.
Het blijft moeilijk. Wat ging er door die mensen heen? Waarom alleen nog deze stap als mogelijkheid? Kenden ze God?
Het zijn vragen waarop ik nooit het antwoord zal krijgen.

Ik herinner me mijn diploma uitreiking van de de hbo opleiding die ik volgde. Ik sprak een medeleerling (ik noem hem even X) over de toekomst plannen. Hij is ambitieus en wil het onderste uit de kan halen. Anderhalf jaar later kom ik hem tijdens mijn militaire diensttijd weer tegen. Hij leest een studieboek om bij te blijven. Na zijn dienst gaat zijn grote carriere eindelijk beginnen.
Inmiddels een jaar geleden en ruim 10 jaar na mijn dienst tijd. Een reunie van de hbo opleiding. X is er niet. ik vraag aan een ander waar hij is. X blijkt een week nadat hij uit dienst kwam door een auto overreden te zijn met dodelijke afloop.

Bovenstaand verhaal is waargebeurd. Het heeft mijn kijk op de "dingen des levens" nog verder gerelativeerd dan voor die tijd al het geval was. We moeten niet teveel bij dit leven stilstaan en het proberen te doorgronden. Het leven met God is het belangrijkst. Uiteindelijk telt alleen dat!
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

wijnandmet

• Hoor ons Loflied, OVERAL!!
    • Bekijk profiel
Bang voor de dood?
« Reactie #51 Gepost op: oktober 04, 2003, 09:57:31 am »
Tjongen jonge.. wat een verhaal zeg... :S

maarja, ik denk niet dat je bang voor de dood hoeft te zijn (ontopic) omdat je je oog gericht moet houden op Jezus. Natuurlijk het is niet leuk ofzoiets... maar bang hoef je niet te zijn... 1 tekst wat ik heel mooi vind hiervoor uit romeinen acht (ergens op het eind).

Maar in dit alles zijn wij MEER dan Overwinnaars, door Hem die ons heeft liefgehad.

Thom

• Bekijk profiel
Bang voor de dood?
« Reactie #52 Gepost op: oktober 17, 2003, 01:20:21 pm »
En wat nou als je gelooft dat het toch alleen maar beter kan worden?
Je hoeft hier maar een krant open te slaan, of de TV aan te zetten, of je wordt overspoeld met alle ellende in de wereld. En de meeste dingen kun je als individueel mens helemaal niks aan doen. En dan nog eens de narigheden in je eigen omgeving... Ik ben ervan overtuigd dat dit leven niks voorstelt, en dat het na mijn dood veel beter zal worden.
Ik ben niet bang voor de dood, sterker nog: Ik zou het helemaal niet erg vinden om dood te gaan...
"Onderzoek alles, behoud het goede," 1 Tessalonicenzen 5:21