Kijk mensen "dit" soort verhalen moeten we hebben ( geen leutergedoe over de middeleeuwen)
Waaraan herken je een waar christen?Waar kun je nou aan zien dat iemand een christen is, was de vraag welke ik lanceerde op deze zondagmorgen. Ik stond voor een groepje kinderen variëren in de leeftijd van 10, tot 12 jaar.
"Als iemand naar de kerk gaat", riep een kinderstemmetje, ergens van achter uit de groep. "Dus als iemand naar de kerk gaat, is het een christen, vroeg ik?" "Veel". Hij moet veel gaan", vulde een jongetje op de voorste rij aan .Daaraan kun je zien, dat het een christen is.
Maar iemand die veel naar Mc Donalds gaat veranderd toch ook niet automatisch in een hamburger, was mijn reactie.
"Je kunt zien dat iemand een christen is, als hij bidt, riep een blond meisje."
Maar bidden doen ook de boeddhisten of hindoeisten of........neen, in alle religies wordt wel gebeden.
Een christen is te herkennen aan zo’n armbandje met WWJD, fluisterde een donkerbruin jongetje en een ketting met een kruisje om zijn nek, riep het meisje met de paardenstaart naast hem.
"Of een vis op je auto, dat is ook een mogelijkheid brulde een ander kind."
"Dus als ik later bij de Here God in de hemel komt, zal Hij vragen of ik wel een kruisje om mijn nek heb gedragen, en of er bovenal een vis op mijn auto heeft gezeten, riep ik uit!
Aan de zorgelijk kijkende gezichten, merkte ik wel dat ze zelf ook niet helemaal tevreden waren met deze stelling betreffende de herkenning van een waar christen. Moeilijk vind u niet. Bedoel om een definitie te geven, waar aan een echt christen te herkennen is. Gelukkig weet God zelf wel precies wie Zijn kinderen zijn. Wij mensen kijken vaak naar wat ons voor ogen is, doch God ziet het hart aan. Hij is in staat om dwars door u en mij heen te kijken en ziet in een oogopslag of ons hart vernieuwd is door Zijn Zoon. Dwars door al ons menselijk falen en tekortkomen. Als u Zijn offer hebt aanvaard, ziet God u en mij aan in (door) Christus. Dat is grote genade. En faalt u weer. Dan geeft God weer genade. De Bijbel zegt, genade op genade.
Een veilig gevoel, vind u niet? Bedoel dat Gods genade onberouwelijk is en geen einde kent. Zo is onze God.