Auteur Topic: Waarom Kerst?  (gelezen 705 keer)

Ron

• Zoek eerst Zijn koninkrijk
    • Bekijk profiel
Waarom Kerst?
« Gepost op: december 13, 2005, 01:32:24 pm »
Nu ruim een maand geleden hoorde ik voor het eerst over de gezamenlijke evangelisatieplannen van Alpha, EO, GMI en Agape. Samen hebben ze de campagne gestart “Waarom Kerst?”  De bedoeling is dat ze aan Nederland duidelijk maken waarom kerst zo belangrijk is. Via een speciale website, kaarten, posters en allerlei overige media-activiteiten wordt de campagne ondersteund.

http://www.eo.nl/db.images/6580691

Er is bijvoorbeeld ook een CD voor € 2,50 te koop. Er staan 13 leuke christelijke kerstliederen op. De bedoeling is dat je deze CD weggeeft aan gasten in de kerk of aan je (ongelovige) vrienden, buren of familie. In het CD boekje staan de teksten en nog wat meer info over “waarom kerst”.

Persoonlijk vind ik het een heel bijzonder initiatief. Het is geen halve aanpak, want alles ziet er gelikt uit. Nu vraag ik me af wat anderen ervan vinden. Zijn er meer mensen die het project kennen en er eventueel ook iets mee doen?
Cogito Ergo Sum?

Thom

• Bekijk profiel
Waarom Kerst?
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2005, 04:28:32 pm »
Ik zag vanmorgen op het station voor het eerst zo'n poster.

"Waarom Kerst? Omdat Ik van je hou"

Ik vond het eerst wat vreemd, omdat er niet echt ergens voor werd geadverteerd. Totdat ik zag dat de Ik met een Hoofdletter was geschreven ;)
Toen ontsproot er een glimlach aan mijn gezicht. Leuke actie!
"Onderzoek alles, behoud het goede," 1 Tessalonicenzen 5:21