Auteur Topic: 'Spannende' massage en reiki  (gelezen 11110 keer)

lonneke

• Bekijk profiel
'Spannende' massage en reiki
« Reactie #50 Gepost op: december 22, 2005, 11:26:22 pm »

quote:

Scholasticus schreef op 22 december 2005 om 08:49:
Voor iemand die beschikt over bijzondere geestelijke krachten is Bruno Gröning wel wat jong gestorven.
Christus ook.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: december 22, 2005, 11:38:36 pm »

quote:

farao schreef op 21 december 2005 om 23:28:
Voor de gein moet je het woord Jezus eens opzoeken op deze site :)

Naar mijn idee is dit geen zuivere koek, het is een heel andere leer dan het evangelie van Christus, het is een eigen leer. De kracht komt uit jezelf kom je de hele tijd tegen, er wordt op die manier niet naar God gewezen. Enkele keer wordt er wel over God gesproken, maar volgens mij is dat alleen een vroom jasje. Maar ja onderzoek het zelf ;)
Johannes 14:12 Ik verzeker jullie: wie in mij gelooft, zal doen wat ik doe; ja, hij zal nog grotere dingen doen, want ik ga naar de Vader.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: december 22, 2005, 11:47:59 pm »
En als je vers 13 er dan ook gelijk even bij leest:

11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.

Er staat hier met vers 13 erbij dat het in Jezus naam gevraagd wordt, dus niet vanuit jezelf zoals misschien vers 12 zou zeggen. En het is ook tot eer van de Vader! Deze tekst maakt dat ook weer duidelijk!
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: december 23, 2005, 10:16:36 am »

quote:

farao schreef op 22 december 2005 om 23:47:
En als je vers 13 er dan ook gelijk even bij leest:

11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.

Er staat hier met vers 13 erbij dat het in Jezus naam gevraagd wordt, dus niet vanuit jezelf zoals misschien vers 12 zou zeggen. En het is ook tot eer van de Vader! Deze tekst maakt dat ook weer duidelijk!

Onzin om te zeggen dat dat bij Bruno Groning niet het geval was en nog steeds is.
En natuurlijk komt zoiets altijd uit jezelf éénvoudigweg omdat Gods Geest door mensen heen werkt. Aanvankelijk lijkt het dan alsof de mens het is die het doet maar het is de kracht van God door je heen laten werken. Wij zijn werktuigen van God. Het is mij wel duidelijk geworden dat hoe meer je op het evenbeeld van Christus gaat lijken, hoe meer je vervolgd wordt. Met name door je mede christenen die het niet kunnen of willen begrijpen. Maar dat is niet erg. Ik hoef jou niet te overtuigen en wil ik ook niet. Alleen in ware vrijheid kun je het leren begrijpen.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: december 23, 2005, 10:54:34 am »

quote:

lonneke schreef op 22 december 2005 om 23:38:
[...]

Johannes 14:12 Ik verzeker jullie: wie in mij gelooft, zal doen wat ik doe; ja, hij zal nog grotere dingen doen, want ik ga naar de Vader.

Het woord voor 'dingen' ('werken' in de 'oude' vertaling) is 'ergon' en dat is het grieks voor 'daden', niet voor 'wonderen'. Johannes gebruikt het verder ook niet in de context van wonderen, hooguit wellicht in joh. 6:28 waar het gaat over de 'daden van God' (wat natuurlijk wel wonderen kunnen zijn). Het lijkt mij dus dat het hier gaat over de 'goede werken' die mensen doen en die veel groter kunnen zijn dan wat Jezus gedaan heeft. Dat is ook niet zo gek, aangezien Jezus maar 3 jaar rondliep en goede daden deed, terwijl sommige christenen heel hun leven (bv. moeder Theresa) aan goede daden kunnen wijden.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: december 23, 2005, 01:12:02 pm »
De goede werken hoeven dan natuurlijk niet alleen wonderen in te houden, maar ook genezingen, demonen uitdrijven etc. Omdat dit net zo goed ook goede daden zijn. Maar waarom kunnen zoveel mensen dan mensen genezen door middel van reiki, strijken, magnetisme etc? Is dit ook vanuit God?

En wat moeten we met de tovenaars uit handelingen 19, dreven die ook geen boze geesten uit zonder dat ze christen waren? (Zelfs nog met de naam van Jezus!). En wat van het meisje met de waarzegende geest, sprak zij ook geen waarheid? Toch bestrafte Paulus deze geest, omdat hij niet van God uit was.

Het is niet de bedoeling zoals ik al zei om eigen eer, en om macht, maar om de eer van God. Het gaat om Jezus, wordt deze groot gemaakt, het is belangrijk dat Jezus beleden wordt als Heer en dat Hij is gekruisigd en opgestaan, Paulus hamert hier erg vaak op. Ja, aan de vruchten herkent men de boom, dus draagt het vrucht, komen mensen tot Jezus doordat God groot wordt gemaakt?

Je hebt trouwens helemaal gelijk over dat christenen worden gevolgd en niet begrepen worden, dat heb ik ook vaak genoeg, gaat er niet nu om wie er gelijk heeft, laat het Woord en de Heilige Geest spreken, niet ons eigen gelijk. Ik wil er alleen op wijzen dat de satan ook op vele manieren de waarheid net iets verdraaid en dat Jezus/God niet de enige is die kan genezen. Daarom is het belangrijk om te kijken wat komt van God en wat niet! En ik ben er helemaal voor dat er meer met zieken gebeden gaat worden en ziekenzalving toegepast gaat worden.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: december 23, 2005, 07:34:27 pm »

quote:

lonneke schreef op 22 december 2005 om 23:38:
[...]

Dat is wel een mooie tekst, maar bij de site van Bruno (die ik inmiddels heb bekeken) zoek je tevergeefs naar het feit dat Bruno zich deze tekst eigen heeft gemaakt: Jezus kom ik niet tegen.
Hoogstens betrekt hij deze tekst op zichzelf en moeten we in hem geloven. Ofzoiets.
Dus Christus heeft hier echt niets mee te maken.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: december 23, 2005, 07:46:32 pm »
't is ook een New-Age site, dus dan kun je idd lang zoeken naar Jezus. Is die hele site niet offtopic in dit (sub)forum?
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: december 23, 2005, 08:06:57 pm »
Volens mij misschien wel, maar het hele reiki gebeuren - zie titel, valt ook niet onder dit subforum als je' t mij zou vragen. :) Het gaat er om of we dit als christen in de dagelijkse praktijk zouden mogen gebruiken....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan