De goede werken hoeven dan natuurlijk niet alleen wonderen in te houden, maar ook genezingen, demonen uitdrijven etc. Omdat dit net zo goed ook goede daden zijn. Maar waarom kunnen zoveel mensen dan mensen genezen door middel van reiki, strijken, magnetisme etc? Is dit ook vanuit God?
En wat moeten we met de tovenaars uit handelingen 19, dreven die ook geen boze geesten uit zonder dat ze christen waren? (Zelfs nog met de naam van Jezus!). En wat van het meisje met de waarzegende geest, sprak zij ook geen waarheid? Toch bestrafte Paulus deze geest, omdat hij niet van God uit was.
Het is niet de bedoeling zoals ik al zei om eigen eer, en om macht, maar om de eer van God. Het gaat om Jezus, wordt deze groot gemaakt, het is belangrijk dat Jezus beleden wordt als Heer en dat Hij is gekruisigd en opgestaan, Paulus hamert hier erg vaak op. Ja, aan de vruchten herkent men de boom, dus draagt het vrucht, komen mensen tot Jezus doordat God groot wordt gemaakt?
Je hebt trouwens helemaal gelijk over dat christenen worden gevolgd en niet begrepen worden, dat heb ik ook vaak genoeg, gaat er niet nu om wie er gelijk heeft, laat het Woord en de Heilige Geest spreken, niet ons eigen gelijk. Ik wil er alleen op wijzen dat de satan ook op vele manieren de waarheid net iets verdraaid en dat Jezus/God niet de enige is die kan genezen. Daarom is het belangrijk om te kijken wat komt van God en wat niet! En ik ben er helemaal voor dat er meer met zieken gebeden gaat worden en ziekenzalving toegepast gaat worden.