Auteur Topic: Era & Era vol. 2  (gelezen 5007 keer)

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Era & Era vol. 2
« Gepost op: januari 02, 2006, 05:55:15 pm »
Ik weet niet of er ooit al een  topic over geopend is, maar dan is de eer aan mij. (ik heb in de zoekmachine gezocht)

Luistert iemand hier wel eens naar Era? Ik vind het persoonlijk erg fijn...Het wordt dan wel onder de New Age muziek gegroepeerd, maar de tekst is voor mij persoonlijk onverstaanbaar..

Nu hoorde ik van iemand dat de vertaling van de tekst toch niet helemaal 100% door de christelijke beugel kon. Nu is mijn vraag, heeft iemand een vertaling van de tekst (die in mijn ogen alleen maar bestaat uit een stel klanken), en is het nu goede muziek, of is het zwaar occult? ;)

Kijk ook eens op: http://era-music.artistes.universalmusic.fr/
Just B te W te Ee

diak2b

• Bekijk profiel
Era & Era vol. 2
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2006, 06:15:02 pm »

quote:

B Te W te Ee schreef op 02 januari 2006 om 17:55:
Ik weet niet of er ooit al een  topic over geopend is, maar dan is de eer aan mij. (ik heb in de zoekmachine gezocht)

Luistert iemand hier wel eens naar Era? Ik vind het persoonlijk erg fijn...Het wordt dan wel onder de New Age muziek gegroepeerd, maar de tekst is voor mij persoonlijk onverstaanbaar..

Nu hoorde ik van iemand dat de vertaling van de tekst toch niet helemaal 100% door de christelijke beugel kon. Nu is mijn vraag, heeft iemand een vertaling van de tekst (die in mijn ogen alleen maar bestaat uit een stel klanken), en is het nu goede muziek, of is het zwaar occult? ;)

Kijk ook eens op: http://era-music.artistes.universalmusic.fr/
Als jij het niet verstaat, en jij hebt er geen andere bijbedoeling mee dan mooie muziek luisteren, wat is het probleem dan?

De site starte (bij mij) met een remake van O Fortuna trouwens. Niet typisch christelijk, maar goed. Ik denk bij dit soort kwesties altijd maar aan het punt van het offervlees. Kan best, totdat jij er een probleem mee hebt, dan moet je het niet doen.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Era & Era vol. 2
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2006, 06:32:10 pm »
Een vraag: wat bedoel je met 'een tekst die door de christelijke beugel kan'? Verder verbaas ik me vaak over muziek 'die ik als christen' niet zou moeten luisteren omdat het 'niet christelijk' zou zijn. (Mensen die zoiets zeggen luisteren zelf wel naar Radio 538 bijvoorbeeld, en dat kan dan kennelijk wel...)

Ik luister naar Era, ik luister naar Enigma, ik luister naar Enya en naar Deep Forest. Dat is allemaal muziek die 'New Age muziek' genoemd wordt (waarom is me volstrekt een raadsel).

Ik luister ook naar Metallica, Guns n' Roses, Rammstein, Mädchen van Lucilectric etc. Dat deed ik voordat ik christen werd, en dat doe ik nog steeds.

Dus wanneer kan een tekst christelijk gezien niet meer door de beugel (bij mij ligt de grens bij blasfemie). En waarom zou Era niet kunnen? Ben ik erg benieuwd naar... :?
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2006, 06:30:45 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Era & Era vol. 2
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2006, 07:32:25 pm »
Wel, ik begreep dat de tekst (als die vertaald is) niet christelijk, zeg maar, zeer onchristelijk blijkt te zijn. Dit is echter een gerucht, dus ik wilde graag weten wat de vertaling van de tekst is, en dan kan ik een afweging maken of ik er wel of niet een probleem mee heb.
Just B te W te Ee

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Era & Era vol. 2
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2006, 07:39:00 pm »
Wanneer is een tekst onchristelijk? Wat bedoel je met 'onchristelijk'?

http://era.lyrics-songs.com/lyrics/77480/

Staan wat Engelse vertalingen bij. Als het niet over God gaat, dan is het niet christelijk nee, zoals 99% van de muziek die uitgebracht wordt door seculiere labels niet christelijk is, want de meeste mensen zijn niet christelijk...

Maar daarom mag je er als christen wel gewoon naar luisteren.

Ik moet er niet aan denken om de hele dag verplicht gospel enzo te luisteren als christen... :X
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2006, 09:02:02 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Era & Era vol. 2
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2006, 10:17:59 am »

quote:

B Te W te Ee schreef op 02 januari 2006 om 17:55:

Luistert iemand hier wel eens naar Era? Ik vind het persoonlijk erg fijn...  
Era ken ik wel maar Enigma is veel beter.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun