quote:
farao schreef op 04 januari 2006 om 11:18:Maar wat als er ergens een demonische lading vanaf komt? Ik weet dat je dat niet gelooft, maar ik ken genoeg mensen die dat wel doen en het bemerken (zoals ik in andere topic zei). Voor muziek kan dit zeker ook, maar dan denk ik eerder aan bands die zich hebben toegewijd aan satan om beter muziek te kunnen spelen.
Da's magisch denken, wat niet bijbels is. Ja, er bestaan demonen, ja, mensen kunnen bezeten raken, maar NIET wanneer ze onbewust New Age muziek luisteren.
De enige manier om bezeten te raken is wanneer je bewust met het occulte bezig gaat en wanneer je buitenbijbelse dingen toelaat. Door dicht bij de Bijbel, dicht bij Jezus te blijven kan er weinig fout gaan.
Voorwerpen, muziek, films etc. 'an sich' kunnen GEEN demonische lading hebben. Dat zit tussen je oren. Jij als mens kent er zelf een 'demonische associatie' aan toe. Dat is echt iets heel anders dan 'occult belaste' voorwerpen, boeken, films etc.
Er zit een wereld van verschil tussen satanistische bands / satanistische boeken / satanistische films en 'niet christelijke' films. Het eerste is nadrukkelijk anti-JHWH en het andere bemoeit zich niet met JHWH.