Wat mij, en anderen opvalt van Jezus, dat is, als Hij te midden was, van zijn volk Israël, zich niet bezig hield met politiek, Hij wilde geen partij zijn, in Israël, en dat liet Hij blijken, o.a. door een vraag aan Jezus, of het recht was, dat een jood belasting moest betalen aan de Romeinen. En wat Jezus sprak, als hij gevangen werd genomen, en zijn discipelen hem met geweld wilde ontzetten. En waar Jezus sprak “want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan”. Zeker voor de discipelen van Jezus heel verwarrend, zij liepen toen van Hem weg. Nadat Jezus Zijn kerk geplant had, op het Pinksterfeest, de uitstorting van de Heilige Geest. En de apostelen zich gingen manifesteren in Jeruzalem en ver daar buiten. De apostelen van Jezus wilde toen ook geen partij zijn in de wereld, zij predikte het Koninkrijk Gods, en de gemeente, de gelovigen hadden daar hun verwachtingen op, en als zij vervolgd werden, dan was dat niet anders. Je leest eigenlijk niet, dat zij zich daar tegen gingen verzetten, door zich te organiseren, om tegendruk te kunnen geven. Is het dan nu wel gerechtvaardigd, om partij te willen zijn in deze wereld? Persoonlijk vind ik van niet, voor mij een rede, om niet te stemmen. Zijn er die daar een mening over hebben?