Titel : Home
Artiest : Dixie Chicks
Releasedatum :re-release maart 2003 / eerste release sept 2003
Genre: Country/Bluegrass
Meer info: http://dixiechicks.comBinnenkort komt de single “Landslide” uit in een Sheryl Crow remix. Hiermee hopen de Dixie Chicks ook in Europa een voet aan de grond te krijgen. In eigen land hoeft dat niet meer want daar zijn ze razend populair. In 2002 was “Home” het U.S. album van het jaar. Het aardige van de Dixie Chicks is ook dat ze voor wat betreft de muziek geen concessies doen om het allemaal erg ‘mainstream’ te maken. Hierdoor zal de acceptatiegraad in Europa ook wel lager liggen, maar wat mij betreft is het onterecht. Op het album staan naast het eerder genoemde “Landslide” ook nog elf andere titels. De nummers gaan tenminste ook nog ergens over en dat kun je lang niet van elke country-artiest zeggen. Wie van country en bluegrass houdt moet zeker dit album van de Dixie Chicks aanschaffen. Wie wel eens wil weten hoe onvervalste country/blue grass klinkt zou dit album eens moeten aanschaffen om meer waardering te krijgen voor dit muziekgenre. Al met al een album dat voor mij hoog op mijn lijstje van beste albums ooit zal blijven prijken.