Auteur Topic: Metallica  (gelezen 10435 keer)

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #50 Gepost op: juli 20, 2004, 09:24:49 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 20 juli 2004 om 11:43:
Nou, op zich heeft Bart wel een punt.

Ik hou niet van Metallica (vanwege de "klank", het is gewoon niet mijn muziek) maar wat ze uitstralen heeft wel een soort van rauw wereldbewustzijn.

Vanuit christelijk oogpunt bekeken (Bart dit mag je overslaan  ;)  )

De wereld IS ook shit, en wat héb je ook om naar uit te zien als je God niet kent of gelooft dat er geen God bestaat, dus Metallica is wel eerlijk over de situatie van de wereld.

Het doet me een beetje aan Prediker denken, het "hopeloze" hoe de wereld er uit ziet als je gelooft dat er niets anders is dan de mensen die er wat van moeten maken.

Een stuk reëeler en minder irritant dan al die Britney's en Christina's om nog maar te zwijgen over al die geripte zooi dat onder de naam "R&B" wordt uitgebracht.

Ik vind "One" ook een geweldig nummer over oorlog.  :)
Gelukkig zijn we het eens met elkaar eens  ;)  :)

Phantom

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #51 Gepost op: juli 29, 2004, 09:36:56 pm »
Bumblebee, ik ben het hierin metje eens: Metallica heeft inderdaad (zeker bij de eerste 4 albums) de nummers heel erg gebaseerd op wat er om hen heen gebeurde (de Golf Oorlog, de Koude Oorlog e.d.).

Nummers als "No Remorse", "Fight Fire With Fire", "For Whom The Bell Tolls", "Disposable Heroes" en "One" hebben allemaal een inhoud die gaat over oorlog, of over de wereld die verpest wordt door oorlog
(in "Fight Fire With Fire" door een wereldwijde kernoorlog, die later zelfs realistisch werd toen de USA en de USSR allebei "capicity to overkill" hadden in de Koude Oorlog: de wereld kon met hun kernwapens 12 x uitgeroeid worden).

Ik vind dan ook de lyrics van de eerste 4 albums ("Kill 'Em All", "Ride The Lightning", "Master Of Puppets" en "...And Justice For All") het best, vergeleken met de laatste 4 albums ("The Black Album", "Load", "ReLoad" en "St. Anger" (ik heb "Garage Inc." niet meegerekend als album).

Ik heb alleen twee grote vraagtekens: het nummer "The God That Failed" van "The Black Album", en het nummer "Devil's Dance" van het album "ReLoad".

Waarom Metallica het eerste nummer van die twee heeft gemaakt is me duidelijk geworden (correct me if I'm wrong): zanger James Hetfield is in zijn jeugd opgevoed in een vrij sektische religie, de Christian Science Movement. Zijn ouders verbiedden hem mee te doen aan de biologieles en de gymles op school, omdat hij dat volgens hun geloof niet hoorde mee te doen. Ook was het gebruik van medicijnen niet toegestaan.
James is hier in zijn jeugd erg mee instrijd geweest, omdat hij nooit vriendjes had. En toen zijn moeder stierf aan kanker, kan ik me voorstellen dat hij aan hun God en de Christian Science religie het verwijt maakte dat ze gefaald hadden, ondanks de mooie woorden.

Het nummer "Devil's Dance", daar snap ik geen hout van. Metallica heeft bij mijn weten in geen enkel nummer ook maar iets tegen het Christendom of andere godsdiensten, en geen pro-satanische boodschappen vermeld. Ook is nergens te zien (video's, optredens) dat ze zich aanhangen bij een religieuze beweging (of die nou "goed" of "fout" is), dus ik begrijp er nog steeds geen hol van wat nu de inspiratie voor dat nummer is geweest.

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #52 Gepost op: juli 30, 2004, 12:37:46 am »
Helemaal vergeten te posten

Ik ben er nu natuurlijk heen geweest en het was harstikke wreed.

Eerst moesten we een tijd w8ten voor we de arena binnen konden. Toen we binnen konden struikelde ik bijna over de bierflessen :| . Beetje triest maar ja.

Eerst kregen we slipknot en daarna korn. Toen kwam metallica waar ik was voor gekomen.

Dit zijn de nummers die ze speelden

Setlist:

Blackened
Fuel
Leper Messiah
Welcome Home (Sanitarium)
Frantic
Holier Than Thou
Wherever I May Roam
St. Anger
Sad But True
Creeping Death
Battery
--------
No Leaf Clover
Nothing Else Matters
Master of Puppets
One
Enter Sandman
--------
Dyers Eve
Seek And Destroy

Als laatste waar ik zo op had gehoopt, SEEK AND DESTROY.
Klassiekers zoals one en master of puppets en creeping death kwamen natuurlijk ook, nummers die ik echt vet vind.

Phantom

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #53 Gepost op: juli 30, 2004, 02:36:33 pm »

quote:

bart1984 schreef op 30 juli 2004 om 00:37:
Helemaal vergeten te posten

Ik ben er nu natuurlijk heen geweest en het was harstikke wreed.

Eerst moesten we een tijd w8ten voor we de arena binnen konden. Toen we binnen konden struikelde ik bijna over de bierflessen :| . Beetje triest maar ja.

Eerst kregen we slipknot en daarna korn. Toen kwam metallica waar ik was voor gekomen.

Dit zijn de nummers die ze speelden

Setlist:

Blackened
Fuel
Leper Messiah
Frantic
Holier Than Thou
Wherever I May Roam
St. Anger
Sad But True
Creeping Death
Battery
--------
No Leaf Clover
Nothing Else Matters
Master of Puppets
One
Enter Sandman
--------
Dyers Eve
Seek And Destroy

Als laatste waar ik zo op had gehoopt, SEEK AND DESTROY.
Klassiekers zoals one en master of puppets en creeping death kwamen natuurlijk ook, nummers die ik echt vet vind.

Gaaf dat je er geweest bent, ik stond afgelopen 2 juli bijna vooraan op Rock Werchter. Uiteraard was ik alleen vrijdag gegaan, alleen voor Metallica (de rest van de groepen, en de sfeer van het festival (veel zuipen, blowen en slikken) staat me niet aan, maar voor Tallica sta ik graag een dagje te wachten).

Bij ons speelden ze helaas "Dyers Eve" niet, die jullie wel kregen, dit was onze setlist:

Blackened
Fuel
The Four Horsemen
Frantic
The Memory Remains
No Leaf Clover
St. Anger
Sad But True
Creeping Death
Battery
Wherever I May Roam
Nothing Else Matters
Master of Puppets
One
Enter Sandman
Dyers Eve => NIET GESPEELD, werd "Jump In The Fire"
Seek And Destroy

Al met al was ik zeer tevreden, en heb ik me weer prima vermaakt met mijn Metal-helden!

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #54 Gepost op: juli 30, 2004, 04:10:04 pm »

quote:

Phantom schreef op 30 juli 2004 om 14:36:
[...]

Gaaf dat je er geweest bent, ik stond afgelopen 2 juli bijna vooraan op Rock Werchter. Uiteraard was ik alleen vrijdag gegaan, alleen voor Metallica (de rest van de groepen, en de sfeer van het festival (veel zuipen, blowen en slikken) staat me niet aan, maar voor Tallica sta ik graag een dagje te wachten).

Bij ons speelden ze helaas "Dyers Eve" niet, die jullie wel kregen, dit was onze setlist:

Blackened
Fuel
The Four Horsemen
Frantic
The Memory Remains
No Leaf Clover
St. Anger
Sad But True
Creeping Death
Battery
Wherever I May Roam
Nothing Else Matters
Master of Puppets
One
Enter Sandman
Dyers Eve => NIET GESPEELD, werd "Jump In The Fire"
Seek And Destroy

Al met al was ik zeer tevreden, en heb ik me weer prima vermaakt met mijn Metal-helden!
dus jij bent net zoals ik ook helemaal metallica fan???

Phantom

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #55 Gepost op: juli 30, 2004, 04:44:43 pm »

quote:

bart1984 schreef op 30 juli 2004 om 16:10:
[...]

dus jij bent net zoals ik ook helemaal metallica fan???

Yep zo erg dat ik zelf in Londen de "Wolf Pendant" ben gaan kopen...

Maar heb je mijn eerdere posts dan niet gelezen in dit topic, daar lijkt het me duidelijk dat ik wel een Tallica-fan ben ja!  ;)

bart1984

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #56 Gepost op: augustus 01, 2004, 12:24:13 pm »

quote:

farao schreef op 15 juli 2004 om 19:12:
Jezus vraagt wel van je: wie niet voor mij is is tegen mij. wat kies jij dan
Het lijkt net amerika. Je bent voor ons of tegen ons, beetje vaag. Sorry day ik effe off-topic ging

Phantom

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #57 Gepost op: augustus 01, 2004, 03:28:09 pm »

quote:

bart1984 schreef op 01 augustus 2004 om 12:24:
[...]

Het lijkt net amerika. Je bent voor ons of tegen ons, beetje vaag. Sorry day ik effe off-topic ging
Amerika of niet, Farao heeft wel gelijk. De keuze die de mens heeft wordt in de bijbel heel duidelijk, zwart-wit afgetekend: voor of tegen. Volgens de bijbel is "niet voor", "een beetje voor" oof "half voor" hetzelfde als "tegen". Lees het er maar op na...

Yerk

• Bekijk profiel
Metallica
« Reactie #58 Gepost op: maart 15, 2006, 04:22:48 pm »
Heh, krijg een waarschuwing dat het laatste bericht in deze discussie 4 weken oud is :).
Mjah, kon de verleiding niet weerstaan.

Als je Metallica goed vind en een vervanger zoekt, probeer Eternal Decision dan es voor de gein. Hier is een link: http://www.godcore.com/mu...?BANDNAME=eternaldecision
Ik zeg inderdaad voor de gein, want in het begin lijkt de muziek sprekend op die van Metallica, maar kwam d'r al snel achter dat het toch niet helemaal hetzelfde was.

Ik denk dat ik Tourniquet overigens beter vind dan Metallica.
God sent people to find me, now I'm sent