Ik heb gister een discussie gehad met twee moslims over de koran en over de liefde. Ik vroeg hen wat Allah door de Koran van Mohamed nu eigenlijk van hen vraagt. Zij noemden specefiek 5 dingen:
- Allah is 1 en mohammed is de laatste profeet
- ga 1 keer per jaar naar Mekka
- Houd 1 maal per jaar een maand lang ramadan
- geef aalmoezen aan armen
- Bid 5 keer per dag tot allah
Ik mis hierin de liefde bijna geheel. Ramadan lijkt vroom maar 90% van de tijd schiet de medemens er niks mee op ben ik van men ing en aalmoezen geven doen ze zeker niet allemaal en er zullu er nog minder zijn die het uit liefde doe (1 Kor 13 Als ik de liefde niet heb ben ik niks, Al gaf ik al wat ik had. Zonder de liefde ben ik niks)
Dus ik vroeg hen wat de koran zei over liefde welke centraal moet staan in een godsdienst (Ik ben 100% trouwens voor de duidelijkheid

). Ze wisten hier geen antwoord op te geven terwijl ze bijde de hele koran hadden gelezen?

Spijt me zeer maar ik zie de liefde niet in deze godsdienst en ik vind het dan ook niet raar dat er altijd een geweldadige extreme kern is geweest en naar ik verwacht ook zal blijven.
Ik zeg niet dat een moslim geen liefde heeft of kan hebben maar dat heeft weinig met de koran te maken vermoed ik. Er schijnt iets te staan over iedereen respecteren maar ondertussen zagen ze homoseksualiteit als een ziekt en een keuze en zeerzeker niet zoals het hoort.
Wat denken jullie hiervan?