Auteur Topic: Vooroordelen: "Save the Last Dance" en "Choclat"  (gelezen 823 keer)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Vooroordelen: "Save the Last Dance" en "Choclat"
« Gepost op: januari 18, 2003, 04:53:53 pm »
Mensen hebben snel vooroordelen. Dat blijkt iedere keer maar weer. Daar komt bij dat we mensen ook graag in hokjes plaatsen. Vaak zijn de gevolgen van dit soort gedrag 'schrijnend'. De afgelopen tijd heb ik twee films gezien waarin dit goed naar voren kwam. "Save the Last Dance" waarin een zwarte jongen en een blanke meid samen een relatie aan willen gaan. Bij deze film is goed in beeld gebracht welke vooroordelen en weerzin er aan beide kanten bestaat tegen deze relatie.

In "Choclat" komt een chocolademaakster in een Frans dorpje wonen. Ze sluit zich niet aan bij de bestaande mores. Hierdoor wordt ze tegengewerkt door het volledige overwegend katholieke dorp. Alleen de chocolademaakster laat zien wat het inhoudt om 'lief te hebben', de bevolking bakt er maar weinig van en is bereid om diep te gaan om mensen die niet gelijk zijn als zij te weren. Een leerzame film.
Want het zijn niet alleen katholieken die zo reageren..

Onlangs hoorde ik op de radio dat er mensen uit het Westen in Drenthe werden weggepest... Misschien zouden die mensen ook eens naar de film Choclat moeten kijken.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Vooroordelen: "Save the Last Dance" en "Choclat"
« Reactie #1 Gepost op: maart 21, 2003, 10:31:47 am »
Ow, ik dacht dat het over vooroordelen tegen die film ging...
Die had ik namelijk ook... Save the Last Dance.. Op een of andere manier verwacht ik zo'n vrouwen film daarbij, maar ik heb me toch enigszins vergist...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised