Auteur Topic: Iran eyes badges for Jews  (gelezen 1097 keer)

Ulysses

• Bekijk profiel
Iran eyes badges for Jews
« Gepost op: mei 19, 2006, 09:49:16 pm »
quote:

Chris Wattie, National Post
Published: Friday, May 19, 2006

Human rights groups are raising alarms over a new law passed by the Iranian parliament that would require the country's Jews and Christians to wear coloured badges to identify them and other religious minorities as non-Muslims.

"This is reminiscent of the Holocaust," said Rabbi Marvin Hier, the dean of the Simon Wiesenthal Center in Los Angeles. "Iran is moving closer and closer to the ideology of the Nazis."

Iranian expatriates living in Canada yesterday confirmed reports that the Iranian parliament, called the Islamic Majlis, passed a law this week setting a dress code for all Iranians, requiring them to wear almost identical "standard Islamic garments."

The law, which must still be approved by Iran's "Supreme Guide" Ali Khamenehi before being put into effect, also establishes special insignia to be worn by non-Muslims.

Iran's roughly 25,000 Jews would have to sew a yellow strip of cloth on the front of their clothes, while Christians would wear red badges and Zoroastrians would be forced to wear blue cloth.

"There's no reason to believe they won't pass this," said Rabbi Hier. "It will certainly pass unless there's some sort of international outcry over this."

Bernie Farber, the chief executive of the Canadian Jewish Congress, said he was "stunned" by the measure. "We thought this had gone the way of the dodo bird, but clearly in Iran everything old and bad is new again," he said. "It's state-sponsored religious discrimination."

Ali Behroozian, an Iranian exile living in Toronto, said the law could come into force as early as next year.

It would make religious minorities immediately identifiable and allow Muslims to avoid contact with non-Muslims.

Mr. Behroozian said it will make life even more difficult for Iran's small pockets of Jewish, Christian and other religious minorities -- the country is overwhelmingly Shi'ite Muslim. "They have all been persecuted for a while, but these new dress rules are going to make things worse for them," he said.

The new law was drafted two years ago, but was stuck in the Iranian parliament until recently when it was revived at the behest of President Mahmoud Ahmadinejad.

A spokesman for the Iranian Embassy in Ottawa refused to comment on the measures. "This is nothing to do with anything here," said a press secretary who identified himself as Mr. Gharmani.

"We are not here to answer such questions."

The Simon Wiesenthal Centre has written to Kofi Annan, the Secretary-General of the United Nations, protesting the Iranian law and calling on the international community to bring pressure on Iran to drop the measure.

"The world should not ignore this," said Rabbi Hier. "The world ignored Hitler for many years -- he was dismissed as a demagogue, they said he'd never come to power -- and we were all wrong."

Mr. Farber said Canada and other nations should take action to isolate Mr. Ahmadinejad in light of the new law, which he called "chilling," and his previous string of anti-Semitic statements.

"There are some very frightening parallels here," he said. "It's time to start considering how we're going to deal with this person."

Sorry voor het Engels, heb nog geen Nederlandse versie kunnen vinden.
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2006, 09:50:18 pm »
Ben ik nou gek, of was hier een jaar of 2 terug ook al sprake van? Ik kreeg een hele vreemde flasback toen ik dit las, en niet vanwege Hitler-Duitsland.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2006, 09:51:52 pm »
Komt die flashback niet vanwege: Wybo in "ongeloofwaardig en opvallend nieuws V"
Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2006, 09:53:37 pm »
overigens heeft het toen idd misschien ook wel in het nieuws gestaan "The new law was drafted two years ago, but was stuck in the Iranian parliament until recently when it was revived at the behest of President Mahmoud Ahmadinejad."
Pinkeltjefan

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2006, 10:14:54 pm »
quote:

Nee, die post van jou had ik niet gelezen. Maar het kan goed zijn dat iemand het destijds ook hier op het forum heeft gepost en dat ik me het daarom herinnerde.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2006, 10:43:08 pm »
En we zaten erbij en keken ernaar. Weer.  8)7
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2006, 11:56:44 pm »
quote:
Liudger schreef op 19 mei 2006 om 22:43:
En we zaten erbij en keken ernaar. Weer.  8)7

Volgens mij is de oplossing slechts de inleiding tot een veel groter, voor mensen onoplosbaar probleem, en een alternatief is er ook niet.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2006, 12:30:47 am »
quote:
Laodicea schreef op 19 mei 2006 om 23:56:
Volgens mij is de oplossing slechts de inleiding tot een veel groter, voor mensen onoplosbaar probleem, en een alternatief is er ook niet.

Cryptisch, bijna poëtisch.http://images.fok.nl/s/heart.gif
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2006, 12:31:20 am door Laodicea »
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2006, 04:17:16 pm »
Ik ben tot nog toe altijd tegen een inval van de VS in Iran geweest (en om de reden uit dit stuk zullen ze het - althans achter de schermen - ook nooit doen), maar wellicht is dat toch het minste erge van twee kwaden, als ik dit zo lees ....  :o  :/
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2006, 04:17:33 pm door wateengedoe2 »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2006, 06:22:29 pm »
quote:
wateengedoe2 schreef op 20 mei 2006 om 16:17:
Ik ben tot nog toe altijd tegen een inval van de VS in Iran geweest (en om de reden uit dit stuk zullen ze het - althans achter de schermen - ook nooit doen), maar wellicht is dat toch het minste erge van twee kwaden, als ik dit zo lees ....  :o  :/

Ik denk dat er geen ontkomen aan is, i.t.t. tot Irak, zijn nu beide partijen op ramkoers.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 20, 2006, 11:25:24 pm »
Volgens een Joods parlementslid, gequote op Al Manar, zou het een hoax zijn:
quote:
Iran's Jewish MP denies reports pretending to force non-Muslims to wear colored badges

Saturday, May 20, 2006 - 12:38 PM [Kods Time]

Iran's Jewish MP Maurice Motammed, strongly denied reports in a Canadian newspaper that Iran may force non-Muslims to wear colored badges in public so they can be identified. He told AFP that quote: "The report is a lie, and the people who invented it wanted to make political gain by doing so".

Motammed said he had been present in parliament when a bill to promote "an Iranian and Islamic style of dress for women" was voted adding quote: "In the law, there is no mention of religious minorities; this is an insult to the Iranian people and to religious minorities in Iran".

bron
NBC en CNN hebben er nog niets over gemeld, maar even afwachten dus.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2006, 11:31:58 pm »
quote:
Laodicea schreef op 20 mei 2006 om 23:25:
Volgens een Joods parlementslid, gequote op Al Manar, zou het een hoax zijn:

[...]
bron
NBC en CNN hebben er nog niets over gemeld, maar even afwachten dus.

Laten we alsjeblieft hopen dat dat waar is ...
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2006, 11:36:27 pm »
quote:
Liudger schreef op 20 mei 2006 om 23:31:
Laten we alsjeblieft hopen dat dat waar is ...

Ik help het je hopen, we zullen het de komende dagen wel zien.