Auteur Topic: Discussie zonder tegenhang  (gelezen 1192 keer)

xion

• Bekijk profiel
Discussie zonder tegenhang
« Gepost op: mei 14, 2006, 05:46:10 pm »
Hoi allemaal,

Me eerste post op dit forum dus als eerst even de regels gelezen. Het volgende viel me op:

quote:
Het is dus duidelijk niet de bedoeling dat je in dit subforum meningen verkondigt die lijnrecht tegen de Bijbel en de Apostolische Geloofsbelijdenis, of dat je het gezag van de Bijbel in twijfel trekt. In het subforum Levensbeschouwing gelden ruimere grenzen. Zie de desbetreffende policy.

Naar mijn maatstaven is discusseren bedoeld om de voorstanders en de tegenstanders de kans te geven hun mening te geven. Dit is juist discusseren.

Aangezien ik niet gelovig ben (wel gelovig opgevoed) en ik een tegenstander ben van het geloof leek het mij intressant om met gelovige te discusseren. Tot mijn spijt mag ik hier alleen geen mening verkondigen die in strijd zijn met jullie geloof. Zet dan geen forum op, tuurlijk verschillen meningen over het geloof, maar om niet te mogen discusseren met ongelovige lijkt me geen goede zet. Mijn verzoek dan ook om deze regel aan te passen zodat een openlijke discussie mogelijk is
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2006, 06:27:00 pm door xion »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2006, 05:58:50 pm »
quote:
Het is dus duidelijk niet de bedoeling dat je in dit subforum meningen verkondigt die lijnrecht tegen de Bijbel en de Apostolische Geloofsbelijdenis

:w
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2006, 05:59:16 pm door Joesoef »
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2006, 06:23:27 pm »
quote:
In het subforum Levensbeschouwing gelden ruimere grenzen. Zie de desbetreffende policy.

:w
geheelonthouder

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2006, 06:25:05 pm »
je komt al lekker binen, zo in je eerste post.

Dat zijn de regels, daar moeten we ons aan houden.
was ik weer

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2006, 07:05:36 pm »
Modbreak:
De users hierboven hebben inmiddels wel duidelijk gemaakt dat je maar een deel van de policies gelezen hebt.

Het GKV forum is opgedeeld in ruwweg 4 gedeelten met 1 of meerdere subfora.
GL voor gereformeerde discussies.
CL, BF en CZDP voor meer algemene maar wel christelijke discussies.
LB (levensbeschouwing) voor het overige.
De overige subfora die niet zozeer over geloof gaan maar meer alledaagse zaken.

Hierdoor hoeven bv. gereformeerden niet voortdurend de kinderdoop te verdedigen en kunnen andere christenen een discussie over God houden zonder telkens hoeven uit te leggen dat Hij wel bestaat en niet bv. allah of visnoe heet.

Je mag discuseren in de christelijke subfora maar als je je eigen standpunten naar voren wilt brengen is LB beter geschikt denk ik.

Dit topic gaat op slot.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2006, 07:06:18 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.