Auteur Topic: Christenen en paranormaliteit (afgesplitst)  (gelezen 7391 keer)

aerandir

• Bekijk profiel
Christenen en paranormaliteit (afgesplitst)
« Reactie #100 Gepost op: mei 19, 2006, 09:36:28 pm »

quote:

diak2b schreef op 19 mei 2006 om 16:51:
[...]
Heb je iets van de discussie gevolgd tot nu toe?

Ja zeker meneer!

en jij?

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: mei 19, 2006, 09:48:13 pm »

quote:

Nunc schreef op 19 mei 2006 om 17:17:

[...]

en m.b.t. 'anekdotes' (het 'a'-woord) van mensen over 'paranormale' zaken? Als degenen die je het vertellen, betrouwbaar zijn, geen reden hebben om te liegen, en het zelf hebben meegemaakt?

Of alleen als iets 'paranormaals' testbaar in een lab te herhalen is (wat het feitelijk gewoon tot een nieuw ontdekt natuur-fenomeen 'reduceert', waardoor je je materialistische houding niet opzij hoeft te zetten).

Dus wat zijn je criteria?

Paranormale zaken kan je zelf NU ook mee maken ga naar een goede Helderziende,vertlen diegene niets over jezelf en je zal zien!(of horen eerder ;-)
Die zal bijv. kunnen vertellen hoe grootouders eruit zien en hoe ze heten etc (terwijl ze al jaren overleden zijn bijv) weet de naam van je vrouw of man etc gewoon zaken die die persoon nOOIT zou kunnen weten!!!

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: mei 19, 2006, 10:04:24 pm »

quote:

Mooi, dan hoef ik geen antwoord te geven dat al in deze draad te vinden is
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: mei 19, 2006, 11:29:04 pm »

quote:

Nunc schreef op 19 mei 2006 om 17:10:

Nunc in "Is Paulus in de fout gegaan?"
Ik ben maar een week ofzo actief geweest op SKEPP, en als éénling (met de waarheid in pacht(*)) is het daar vrij saai. Maar als je zin hebt om een keer op SKEPP te gaan rondkijken, laat het me weten, want samen sta je sterk.
offtopic:Dat zal ik zeker doen, al zal het er binnenkort nog niet van komen. Sowieso moet ik me wat terughoudend opstellen in het apologieren omdat ik theologisch gezien nog niet zo goed onderlegd ben als newbie gelovige, daarnaast is formuleren één van mijn zwakkere punten. Ik heb wel een tijdje op het FOK forum die 'rol' vervuld, en het ging me eerlijk gezegd niet zo makkelijk af, ergens iets vanaf weten is één ding, zinvol discussieren is toch weer iets anders en het feit dat ik éénvingerig typ helpt ook niet echt mee. Overigens ben ik ook via een discussie op FOK hier terecht gekomen, ik speurde (daar ben ik nou wel weer redelijk goed in :P) de gangen na van Albert Vollbehr die hier postte als NewMillenium. Het viel me toen op dat juist deze site de enige site was waar hij inhoudelijk een sterk weerwoord kreeg. Deze site heeft mijzelf trouwens ook erg geholpen in het verdiepen van mijn geloof (voorheen was het vooral dat al het andere niet waar was en dat ik toch vooral hoopte dat het Christendom wel waar was, na hier heel veel te hebben meegelezen en na veel praktische verwijzingen, ben ik enorm in mijn geloof gergroeid). Persoonlijk hoop ik ook stiekem dat de gereformeerden en de wat meer praktisch, rationeel georienteerde Katholieken in het algemeen wat meer werk maken van missionering in apologetische zin, bijvoorbeeld op een jongerenforum als FOK. Er zijn al genoeg charismatischen aktief op deze manier en ik kan je verzekeren dat, hoe goed bedoeld ook, en ik wil er echt niet op neerkijken, maar ze houden hier bijvoorbeeld totaal geen stand. Ik heb zelf ook erg goed moeten zoeken indertijd om tussen alle 'Jezus fanclubs' naar goede rationele apologetische sites te zoeken. Ik denk dat apologetiek (ten onrechte) helaas een ondergeschoven kindje is in Nederland, terwijl ik juist aan den lijve heb ondervonden hoe ongelooflijk nuttig dit is.

quote:

(*) hoe zou Koerok zich hier voelen  ;)
offtopic:Eigenlijk is dit best iets om als Christenen in de gaten te blijven houden, hard zijn naar z'n claims, maar zacht naar zijn persoon en op de juiste momenten even wat gas terug, de menselijke maat blijft belangrijk. Hetzelfde gevoel heb ik overigens richting P.S. :)
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2006, 11:30:25 pm door Laodicea »
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: mei 19, 2006, 11:45:45 pm »
Overigens wat anders;

Kan iemand zich dat programma van Derk Bolt (van Spoorloos) herinneren of zgn. vorige lkevens en regressie therapie? Ik heb dat toch elke keer wel redelijk intensief gevolgd en wat me toen al zo opviel, is dat er inderdaad best een hoop informatie op tafel kwam, en er waren soms ook wel zaken bij die nauwelijks te verklaren waren, maar wat het meest frappant was, was dat het laatste stukje, nl. de identiteit vaststellen van de persoon uit het vorige leven, dat altijd misliep, ook als er erg goede bronnen beschikbaar waren. Dat doet mij dus vermoeden dat, in navolging van het betoog van de diaken.i.o. over de gnostiek, dat daar best wel iets van waarheid in zit, maar dat dat nu juist de grootste leugen is. Daar is best wel een kracht aan het werk, dat ontken ik niet, maar het is geen kracht van God, iets anders.

Snapt iemand een beetje waar ik op doel? :)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: mei 20, 2006, 12:36:05 am »

quote:

aerandir schreef op 19 mei 2006 om 21:48:
[...]

Paranormale zaken kan je zelf NU ook mee maken ga naar een goede Helderziende,vertlen diegene niets over jezelf en je zal zien!(of horen eerder ;-)
Die zal bijv. kunnen vertellen hoe grootouders eruit zien en hoe ze heten etc (terwijl ze al jaren overleden zijn bijv) weet de naam van je vrouw of man etc gewoon zaken die die persoon nOOIT zou kunnen weten!!!

Helaas werken die krachten niet als een christen aan God hiervoor bescherming vraagt. (Of: gelukkig :P )
Zo was de grootvader van mijn man vroeger in Amsterdam eens getuige het volgende tafereel.
Een man staat in de straat met allerlei mensen om zich heen en kan een portemonnee steeds exact terugvinden als die verstopt is bij één van de vele omstanders. Op een gegeven moment bidt de grootvader tot God terwijl hij bij die mensen staat en de man met die speciale gave geeft promt aan dat er mensen zijn die eerst moeten vetrekken omdat hij anders zijn werk niet meer kan doen; hij kon het betreffende voorwerp niet meer lokaliseren.
Zo is bij mij ooit ook voor de lol een pendeltouwtje gebruikt waarmee je kan zien hoeveel kinderen je kan krijgen. Het werkte bij mij dus gewoon niet. (Had wel 7 keer heen en weer moeten gaan :D) En bij anderen wel.

Een recent geval: Iemand gaat met een foto naar een helderziende die wat over die persoon moet vertellen.
De betreffende jongen op de foto was pas gedoopt. De reactie van de helderziende was als volgt: Die jongen kan ik niets over vertellen aangezien hij pas gestorven is

'God is sterker dan Satan' is de boodschap die hieruit naar voren komt.
(Ik krijg de neiging om hierbij af te sluiten met Halleluja. Iets te evangelischs misschien? Dan doe ik het met Amen!)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: mei 20, 2006, 09:23:34 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 20 mei 2006 om 00:36:

[...]

Helaas werken die krachten niet als een christen aan God hiervoor bescherming vraagt. (Of: gelukkig :P )
Zo was de grootvader van mijn man vroeger in Amsterdam eens getuige het volgende tafereel.
Een man staat in de straat met allerlei mensen om zich heen en kan een portemonnee steeds exact terugvinden als die verstopt is bij één van de vele omstanders. Op een gegeven moment bidt de grootvader tot God terwijl hij bij die mensen staat en de man met die speciale gave geeft promt aan dat er mensen zijn die eerst moeten vetrekken omdat hij anders zijn werk niet meer kan doen; hij kon het betreffende voorwerp niet meer lokaliseren.
Zo is bij mij ooit ook voor de lol een pendeltouwtje gebruikt waarmee je kan zien hoeveel kinderen je kan krijgen. Het werkte bij mij dus gewoon niet. (Had wel 7 keer heen en weer moeten gaan :D) En bij anderen wel.

Een recent geval: Iemand gaat met een foto naar een helderziende die wat over die persoon moet vertellen.
De betreffende jongen op de foto was pas gedoopt. De reactie van de helderziende was als volgt: Die jongen kan ik niets over vertellen aangezien hij pas gestorven is

(Ik krijg de neiging om hierbij af te sluiten met Halleluja. Iets te evangelischs misschien? Dan doe ik het met Amen!)
Je beschrijft eigenlijk precies wat ik bedoel, het is niet zo dat al die paranormaliteit onwaar is, het is half waar, en je kent het gezegde. :P

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: mei 20, 2006, 04:58:37 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 20 mei 2006 om 00:36:

[...]

Hoi Hoi bedankt voor je reactie.

Ieder mens kan zich afsluiten voor spiritualiteit zoals helderien/voelen/horen/pendelen/tarot etc... Als je bid tot God (jullie God) sluit je je dus in wezen af voor de energieën/spiritualiteit dat is iets heel natuurlijks en dat kan iedereen dus.

Daarom als je zou willen dat iemand iets zou kunne voorspellen of wat dan ook moet je je ervoor open zetten ! Pas dan kan die persoon iets vertellen over je.
Bij Christelijke mensen is dat soms idd wat moeilijker omdat die zich heel moeilijk open kunnen zetten voor bijv. heldenzien daar het volgends de bijbel niet mag dus dat geeft gewetenswroeging en dus een blokkade

Jongen gestorven =klopt als ik nu bijv. Christelijk zou worden , dan volgends mijn religie sterft Aerandir en wordt er een nieuwe Aerandir geboren omdat je als ik me zou laten dopen de contacten met voorouders etc etc zou moeten verbreken daar dat niet gepast is voor de kerk/bijbel dus is DAT deel van mij dood ,lichamelijk uiteraard niet  8)7
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2006, 05:01:57 pm door aerandir »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: mei 20, 2006, 05:35:05 pm »

quote:

aerandir schreef op 20 mei 2006 om 16:58:
[...]

Hoi Hoi bedankt voor je reactie.

Ieder mens kan zich afsluiten voor spiritualiteit zoals helderien/voelen/horen/pendelen/tarot etc... Als je bid tot God (jullie God) sluit je je dus in wezen af voor de energieën/spiritualiteit dat is iets heel natuurlijks en dat kan iedereen dus.

Daarom als je zou willen dat iemand iets zou kunne voorspellen of wat dan ook moet je je ervoor open zetten ! Pas dan kan die persoon iets vertellen over je.
Bij Christelijke mensen is dat soms idd wat moeilijker omdat die zich heel moeilijk open kunnen zetten voor bijv. heldenzien daar het volgends de bijbel niet mag dus dat geeft gewetenswroeging en dus een blokkade.

Zelfs mensen die er niet in geloven en zeggen helderziendheid is onzin (omdat ze bijv niet in de duivel en niet in God geloven), daar kan wel wat over vertelt worden.

quote:

Jongen gestorven =klopt als ik nu bijv. Christelijk zou worden , dan volgends mijn religie sterft Aerandir en wordt er een nieuwe Aerandir geboren omdat je als ik me zou laten dopen de contacten met voorouders etc etc zou moeten verbreken daar dat niet gepast is voor de kerk/bijbel dus is DAT deel van mij dood ,lichamelijk uiteraard niet  8)7

Wel vreemd dat hoewel die jongen er niet bij was en alleen zijn foto werd bekeken, die vrouw geen informatie kon geven over hem. Dit ligt dan toch aan haar, zij kan niets over hem te weten komen. Haar macht reikt simpelweg niet zover.

Maar verder interessant hoe jij dit dan verklaart.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: mei 21, 2006, 01:54:36 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 20 mei 2006 om 17:35:

[...]

Zelfs mensen die er niet in geloven en zeggen helderziendheid is onzin (omdat ze bijv niet in de duivel en niet in God geloven), daar kan wel wat over vertelt worden.

[...]

Wel vreemd dat hoewel die jongen er niet bij was en alleen zijn foto werd bekeken, die vrouw geen informatie kon geven over hem. Dit ligt dan toch aan haar, zij kan niets over hem te weten komen. Haar macht reikt simpelweg niet zover.

Maar verder interessant hoe jij dit dan verklaart.

mensen die niet geloven kunnen zich over het algemeen makkelijker open zetten voor helderziendheid als mensen zoals Christenen die vanwege het geloof niet in aanraking mogen komen met magie en helderziendheid omdat dat als een daad v/d duivel wordt gezien

Het geval van die jongen; hij heeft zich laten dopen dus de jongen zoals ie was is niet meer en dat heeft ze waarschijnlijk gezien..... verder weet ik natuurlijk niet want ken zowel die jongen als die paragnoste niet .

Mijn ervaring is idd dat Chistenen heel moeilijk te benaderen zijn maar niet onmogelijk ,
Van een foto een Christelijk iemand helder zien is moeilijk omdat die persoon niet open staat maar staat die jongen voor je en kan hij zich open zetten voor je kan je ook zijn toekomst /verleden etc zien.

Je mag ook eigenlijk niet ongevraagt via foto iemand zijn pers. gedachten lezen!!! privacy!
pas als die pers. toestemming heeft gegeven mag dat en dan kom je gelijk weer op het open staan voor....
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2006, 01:56:23 am door aerandir »

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: mei 21, 2006, 01:59:18 am »
Maar ik heb bij mij wel gemerkt dat steeds meer Christenen (katholiek/gereformeert etc....) steeds meer geintresseert raken in het paranormalen ik ontvang steeds meer mensen met een christelijke achtergrond thuis die willen dat je helder ziet of tarot legt of wat dan ook..... ook bijv om kruiden te maken als bijv. de vrouw niet zwanger wordt

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: mei 21, 2006, 02:10:59 am »
In de Oude Religie/wicca/hekserij worden rituelen en magie uitgevoerd om bep. zaken gedaan te krijgen of te versterken.

magie kan heel krachtig werken en daar kan je dus heel veel zaken mee naar je hand zetten .

Wie heeft er ooit kennis gemaakt met de kracht van magie?
Hoe staat het Christendom tegonover gebruik van magie?

ben benieuwd naar jullie reacties

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: mei 21, 2006, 08:36:40 am »

quote:

aerandir schreef op 21 mei 2006 om 01:59:
Maar ik heb bij mij wel gemerkt dat steeds meer Christenen (katholiek/gereformeert etc....) steeds meer geintresseert raken in het paranormalen ik ontvang steeds meer mensen met een christelijke achtergrond thuis die willen dat je helder ziet of tarot legt of wat dan ook..... ook bijv om kruiden te maken als bijv. de vrouw niet zwanger wordt

Dat zegt echter helemaal NIETS over het feit of dat dan plotseling wel zou mogen. Het blijft verboden maar zelfs christenen worden tegenwoordig zo beinvloed door mooie verhalen dat ze vergeten dat Jezus heeft gezegd dat zalig is wie niet ziet en toch gelooft.
De tovenaars in Egypte deden ook dezlfde wonderen als Mozes (voor het oog dan).

De duivel probeert juist christenen te interesseren - hij wil juist hen beinvloeden omdat zij zijn vrijgekocht vanuit zijn koninkrijk.

(Kol 1,13 Hij heeft ons verlost uit de macht der duisternis en overgebracht in het Koninkrijk van de Zoon zijner liefde,)

Dat kan hij niet hebben en wil Gods werk verstoren door iig christenen onbruikbaar te maken voor de Heilige Geest door ze met andere dingen bezig te laten zijn.
En als je de Heilige Geest als christen niet de ruimte geeft in je hart, geef je duivel eventueel voet door naar een helderziende te gaan.
Je moet als christen wel bewust om bescherming bidden.

Deze dingen bekijk jij anders omdat jij zelf een hogepriester bent (las ik ooit van je op dit forum) die aan magie doet. Je bent m.i. (niet rot bedoeld) ook een gevangene van satan. En bekijkt de dingen vanuit zijn gezichtspunt.
En in principe is dit met alle ongelovigen zo al hebben mensen die helemaal nergens aan doen dit helmaal niet door.

(2 Kor. 4
3 Indien dan nog ons evangelie bedekt is, is het bedekt bij hen, die verloren gaan, 4 ongelovigen, wier overleggingen de god dezer eeuw (satan) met blindheid heeft geslagen, zodat zij het schijnsel niet ontwaren van het evangelie der heerlijkheid van Christus, die het beeld Gods is..)

En daarom bid ik voor je dat je misschien door de discussies op dit forum tot besef mag komen dat de God en Vader van Jezus Christus alle macht heeft en dat Hij ook jou wil verlossen.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2006, 01:02:39 pm door Priscilla en Aquila »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: mei 21, 2006, 09:55:02 am »
Dus daarom maar wat goedkoop knip & plak werk:

De katholieke katechismus zegt hierover:

quote:

Canon: 2115 Waarzeggerij en magie
God kan de toekomst aan zijn profeten of aan andere heiligen openbaren.De juiste christelijke houding tegenover de toekomst houdt niettemin in dat men volledig vertrouwt op de goddelijke voorzienigheid en elke ongezonde nieuwsgierigheid laat varen.Onvoorzichtigheid kan in dit opzicht een gebrek aan verantwoordelijkheidszin betekenen.
Canon: 2116
Men moet alle vormen van waarzeggerij verwerpen: een beroep doen op de Satan of op demonen,het oproepen van geesten van overledenen of andere praktijken,waarvan ten onrechte wordt aangenomen dat zij de toekomst "ontsluieren.Het raadplegen van horoscopen,de astrologie,het handlezen,het verklaren van voortekens en van aanwijzingen van het lot,de fenomenen van helderziendheid,het gebruiken van mediums verraden alle het verlangen,macht te krijgen over de tijd,de geschiedenis en uiteindelijk over de mensen en eveneens een verlangen verborgen machten voor zich te winnen.Dit alles is in strijd met de eerbied en het respect,vermengd met liefdevolle vrees,die wij aan God alleen verschuldigd zijn.
Canon: 2117
Alle praktijken van magie of toverij,waardoor men ernaar streeft de occulte krachten te beheersen om ze aan zich dienstbaar te maken en een bovennatuurlijke macht te verkrijgen over zijn naaste -zelfs al was het om diens gezondheid te redden- zijn ernstig in strijd met de deugd van godsvrucht.Deze praktijken zijn nog meer te veroordelen,wanneer ze vergezeld gaan van de bedoeling schade te berokkenen aan de medemens of wanneer zij een beroep doen op de tussenkomst van boze geesten.Ook het dragen van amuletten is af te keuren.Het spiritisme gaat vaak vergezeld van waarzeggerij of magie.Daarom waarschuwt de kerk de gelovigen om zich ervan te onthouden.Het gebruik van zogenaamde traditionele medicijnen wettigt noch het aanroepen van boze geesten noch het misbruiken van de lichtgelovigheid van sommige mensen.
En nog een reactie uit een ander forum:

quote:

glaasje draaien valt in dezelfde categorie als wanneer 4 kinderen met hun vingertoppen een ander kind optillen. Hier spelen andere krachten dan lichaamskrachten een rol.

Mijn dochter volgt openbaar onderwijs. Zij kwam een paar jaar geleden thuis met een verhaal hierover, ze had zelf nog niet meegedaan. Bij een vriendinnetje thuis gingen ze het andermaal voordoen aan de ouders. Ik heb m’n dochter toegestaan om in mijn bijzijn daar twee keer aan mee te werken en daarna zelf conclusies te trekken. Ik gaf haar als opdracht mee om de eerste keer het te ondergaan en de tweede keer alleen maar te denken: ’Jezus’. De eerste keer bad ik in stilte: Heer, laat haar hiermee kennismaken, maar bescherm haar tegen de boze.

Het lukte haar vriendinnetjes om haar de eerste maal op te tillen en ondanks haarlichaamsgewicht ook boven hun eigen schouders!

Ze onderging het een tweede maal. Het lukte haar vriendinnetjes met geen mogelijkheid om haar de lucht in te krijgen, ook niet toen ze hun eigen lichaamskracht bewust gingen gebruiken.

Op weg naar huis wist m’n dochter me te vertellen: ’Mam, de tweede keer heb ik echt aan Jezus gedacht en ik wil me nooit meer zo laten tillen. Want jij zegent mij ’s avonds altijd en zegt dan: Jezus zegent jou en Hij beschermt jou; volgens mij heeft Jezus mij beschermd die tweede keer.’
Ook niet zo verschillend met wat P&A aandraagt eigenlijk. Misschien wel interessant P&A, om dat verhaal nog eens te vertellen van die 'New Age nep-Jezus' waar jij het eens eerder over hebt gehad.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: mei 21, 2006, 10:03:55 am »
Het zijn dan waarschijnlijk inderdaad Christenen die niet meer zoveel aan het geloof doen, want Christenen die actief in Jezus geloven die hebben dat ook gewoonweg niet nodig.

Tja, zo eenvoudig is het. :)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: mei 21, 2006, 10:11:06 am »

quote:

Laodicea schreef op 21 mei 2006 om 09:55:
 Misschien wel interessant P&A, om dat verhaal nog eens te vertellen van die 'New Age nep-Jezus' waar jij het eens eerder over hebt gehad.

U vraagt wij draaien. :)

Citaat over 'Jezus' in de New Age beweging:

Uit: In drie golven:

quote:

Andere openbaringen zijn in strijd met de heilsfeiten. We vinden nergens in de Bijbel dat Jezus na Zijn hemelvaart en verheerlijking kamers binnenloopt en zelfs kussen uitdeelt. Verschijningen van de persoon van Jezus of geestelijke wezens (engelen) zijn bekend bij stromingen als New Age en het spiritisme.

Zo krijgt bijvoorbeeld W. Baron, nadat hij zich bij een New Age centrum in Amerika aansluit een mystieke ervaring:

‘Plot-seling stond er een schitterende figuur voor me, gekleed in een wit gewaad. Deze figuur leek heel veel op Jezus, zoals Hij wordt afgebeeld door kunstenaars’.
Hij komt in dit New Age centrum tot een schijnbekering: ‘In 1985 nam een nieuwe geestelijke gids de leiding van ons New Age centrum over. Het was een figuur van over de zes voet lang, met een grote uitstralingen veel gezag. Hij verscheen let-terlijk “in het vlees” aan de oprichtster van ons centrum (...) Hij maakte bekend, dat hij Jezus Christus was, de eniggeboren Zoon van God, de Koning der Koningen, de Heer der Heren en het Hoofd van alle goeroes en geestelijke gidsen. Hij ging persoonlijk de directie van ons Centrum op zich nemen, teneinde ons in het “heil” en het “eeuwige leven” te brengen. Hij gaf ons instructies dat wij zijn leringen moesten volgen en “wedergeboren christenen” moesten worden. Ons Centrum moest dan ook veranderd worden in een “christelijke” kerk organisatie... Toen we deze “Jezus” accepteerden als de Heer van ons leven, predikten wij de spoedige terugkeer van “Jezus Christus” die over de wereld zou regeren... We verzekerden onze toehoorders, dat traditionele theologen de Bijbel verkeerd hadden uitgelegd en dat in werkelijkheid Jezus plotseling als een groot leider in de wereld zou verschijnen. Dat hij alle godsdiensten van de wereld tot een enkele godsdienst zou verenigen (het New Age christendom) en dat hij alle regeringen van de wereld onder zijn gezag zou verenigen…’
(. Dr. K. Koch, Die Geistesgaben, Brunnen Verlag Basel, 1986)
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2006, 12:37:28 pm door E-line »

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: mei 21, 2006, 12:36:11 pm »
Modbreak:
topic 'magie' samengevoegd

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: mei 22, 2006, 02:35:10 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 21 mei 2006 om 08:36:

[...]

Dat zegt echter helemaal NIETS over het feit of dat dan plotseling wel zou mogen. Het blijft verboden maar zelfs christenen worden tegenwoordig zo beinvloed door mooie verhalen dat ze vergeten dat Jezus heeft gezegd dat zalig is wie niet ziet en toch gelooft.
De tovenaars in Egypte deden ook dezlfde wonderen als Mozes (voor het oog dan).

De duivel probeert juist christenen te interesseren - hij wil juist hen beinvloeden omdat zij zijn vrijgekocht vanuit zijn koninkrijk.

(Kol 1,13 Hij heeft ons verlost uit de macht der duisternis en overgebracht in het Koninkrijk van de Zoon zijner liefde,)

Dat kan hij niet hebben en wil Gods werk verstoren door iig christenen onbruikbaar te maken voor de Heilige Geest door ze met andere dingen bezig te laten zijn.
En als je de Heilige Geest als christen niet de ruimte geeft in je hart, geef je duivel eventueel voet door naar een helderziende te gaan.
Je moet als christen wel bewust om bescherming bidden.

Deze dingen bekijk jij anders omdat jij zelf een hogepriester bent (las ik ooit van je op dit forum) die aan magie doet. Je bent m.i. (niet rot bedoeld) ook een gevangene van satan. En bekijkt de dingen vanuit zijn gezichtspunt.
En in principe is dit met alle ongelovigen zo al hebben mensen die helemaal nergens aan doen dit helmaal niet door.

(2 Kor. 4
3 Indien dan nog ons evangelie bedekt is, is het bedekt bij hen, die verloren gaan, 4 ongelovigen, wier overleggingen de god dezer eeuw (satan) met blindheid heeft geslagen, zodat zij het schijnsel niet ontwaren van het evangelie der heerlijkheid van Christus, die het beeld Gods is..)

En daarom bid ik voor je dat je misschien door de discussies op dit forum tot besef mag komen dat de God en Vader van Jezus Christus alle macht heeft en dat Hij ook jou wil verlossen.

Op de eerste plaatst ja ben inderdaad Hogepriester , en ja wij doen aan rituelen en magie en met wij bedoel ik dus mijn familie , kennissen etc..
Ook wij vragen bescherming van de Grote Moeder Godin en ook wij hebben een God.

Ik geloof niet dat wij gevangenen zijn van de Duivel daar wij die niet erkennen wij hebben dus geen duivel... Onze Godin houd alles in evenwicht ,in alles in het leven heb je goed en kwaad in ieder mens schuilt een donkere kant wij erkennen dat niet als de duivel maar het evenwicht van de natuur,de kunst is dat evenwicht te bawaken en je duistere(donkere) kant in de schaduw te laten van je positieve lichte kant....

De weg naar een Hogepriester is er een van heel veel afzien en zeer veeel leren o.a. over andere religies vandaar mijn aanwezigheid op deze forum . Magie staat vaak in een heel slecht daglicht doordat veel mensen er nogal misbruik van maken door zaken naar hun hand te willen zetten (wat dus kan magie kan zeer krachtig werken !) maar de kunst is juist het alleen te gebruiken om goed mee te doen!

Wij eren de natuur de Godin en haar gemaal de God en om het makkelijk uit te leggen hebben wij in plaatst van aartsengelen (michäel,gabriel etc) meerdere Goden en Godinnen zo kan je het ongeveer zien zoals iedere aartsengel zijn eigen speciale eigenschap heeft zo ook onze Goden en Godinnen maar zoals wij altijd zeggen alle Goden zijn EEN en alle Godinnen zijn EEN.

En.... wil je bedanken voor ge gebeden! altijd fijn als iemand voor je bid van welk geloof dan ook=altijd positief ! En ook ik zal de Godin vragen voor gezondheid,geluk in je leven!

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: mei 22, 2006, 02:41:57 am »
Beste Laudicea,

Glaasje draaien mag je je dochter NOOIT zomaar laten doen als spelletje met klas genoten !

Ik kan je verhalen vertellen van mensen die daar of krankzinnig van zijn geworden of zelf zelfmoord heben gepleegt!
Dat kan alleen onder beglijding en dan nog vind IK eigenlijk dat je je dochter die daar totaal niet mee is opgegroeid aan bloot mag stellen.

Wat jij schreef is overigens geen glaasje draaien maar idd magie het optillen van iemand dmv zwaartekracht magie, en glaasje draaien is oproepen van geesten ...

Wat jij schreef kan je ook uitproberen door bijv niet aan Jezus te denken maar bijv te concentreren en alleen denken dat je 10.000 kilo weegt ook dan kunnen zij je niet optillen heeft allemaal met de menselijke geest te maken,zo ook het denken aan jezus doordat zij zich dan niet opestelt voor wat gaat gebeuren maar juist "zwaar "maakt kunnen die nadere haar niet optillen
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2006, 02:43:14 am door aerandir »