quote:
aerandir schreef op 21 mei 2006 om 01:59:Maar ik heb bij mij wel gemerkt dat steeds meer Christenen (katholiek/gereformeert etc....) steeds meer geintresseert raken in het paranormalen ik ontvang steeds meer mensen met een christelijke achtergrond thuis die willen dat je helder ziet of tarot legt of wat dan ook..... ook bijv om kruiden te maken als bijv. de vrouw niet zwanger wordt
Dat zegt echter helemaal NIETS over het feit of dat dan plotseling wel zou mogen. Het blijft verboden maar zelfs christenen worden tegenwoordig zo beinvloed door mooie verhalen dat ze vergeten dat Jezus heeft gezegd dat zalig is wie
niet ziet en toch gelooft.
De tovenaars in Egypte deden ook dezlfde wonderen als Mozes (voor het oog dan).
De duivel probeert juist christenen te interesseren - hij wil juist hen beinvloeden omdat zij zijn vrijgekocht vanuit zijn koninkrijk.
(Kol 1,13 Hij heeft ons
verlost uit de macht der duisternis en overgebracht in het Koninkrijk van de Zoon zijner liefde,)
Dat kan hij niet hebben en wil Gods werk verstoren door iig christenen onbruikbaar te maken voor de Heilige Geest door ze met andere dingen bezig te laten zijn.
En als je de Heilige Geest als christen niet de ruimte geeft in je hart, geef je duivel eventueel voet door naar een helderziende te gaan.
Je moet als christen wel bewust om bescherming bidden.
Deze dingen bekijk jij anders omdat jij zelf een hogepriester bent (las ik ooit van je op dit forum) die aan magie doet. Je bent m.i. (niet rot bedoeld) ook een gevangene van satan. En bekijkt de dingen vanuit zijn gezichtspunt.
En in principe is dit met alle ongelovigen zo al hebben mensen die helemaal nergens aan doen dit helmaal niet door.
(2 Kor. 4
3 Indien dan nog ons evangelie bedekt is, is het bedekt bij hen, die verloren gaan, 4 ongelovigen,
wier overleggingen de god dezer eeuw (satan) met blindheid heeft geslagen, zodat zij het schijnsel niet ontwaren van het evangelie der heerlijkheid van Christus, die het beeld Gods is..)
En daarom bid ik voor je dat je misschien door de discussies op dit forum tot besef mag komen dat de God en Vader van Jezus Christus alle macht heeft en dat Hij ook jou wil verlossen.