Auteur Topic: Science & Theology News  (gelezen 921 keer)

Laodicea

• Bekijk profiel
Science & Theology News
« Gepost op: mei 18, 2006, 10:12:32 pm »
Ik vond niet zo lang geleden een aardige site die, zo vermoed ik, vele anderen hier ook wel zal interesseren:

Science & Theology News

Volgens haar eigen zeggen wil ze het volgende:
quote:
About STNews.org
Today’s scientists know that controversial topics such as intelligent design, stem cell research and mind-body medicine create more questions than they do answers about the human condition and the role science plays in improving it. Finding answers to these questions, however, can be difficult. STNews.org is the Web site for Science & Theology News, the monthly, international newspaper reporting the cooperative relationship between science and religion. Let us help you navigate your way through this increasingly important dialogue.

We explore the intersection of science and religion with an openness to new ideas and an eye towards scientific rigor. We dissect the biggest topics of discussion — intelligent design, evolution, altruism, mind-body medicine, atheism — but we also analyze how science and religion interact in places you might not expect, from medical ethics to corporate social responsibility, from science-and-religion in popular culture to the dynamics of human relationships.

Founded in 2000 as Research News and Opportunities in Science & Theology and funded by a generous grant from the John Templeton Foundation, Science & Theology News has a circulation of more than 17,000 and an audience of both national and international readers. STNews.org continues to expand, thanks to our growing numbers of active, engaged readers.

Lijkt me zeer nuttig om in de bookmarks te hebben. :)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2006, 10:28:30 pm »
---> prikbord B)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Laodicea

• Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2006, 10:59:28 pm »
Prima. :)
Ik twijfelde namelijk bij het posten, omdat het geen uitgesproken Christelijke site is.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

• Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2006, 04:37:39 pm »
Kende je deze al Nunc? :)

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2006, 04:46:52 pm »
quote:

nope.

ik ben ook maar een eindig wezen met een beperkte lees-capaciteit. (soms wou ik wel dat de gnostiek gelijk had, en wij allen - of in ieder geval ikzelf - god zijn. Dan kon ik wat sneller lezen).

Laodicea

• Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2006, 05:08:11 pm »
quote:
Nunc schreef op 19 mei 2006 om 16:46:

[...]

nope.

ik ben ook maar een eindig wezen met een beperkte lees-capaciteit. (soms wou ik wel dat de gnostiek gelijk had, en wij allen - of in ieder geval ikzelf - god zijn. Dan kon ik wat sneller lezen).

:P

Maar ik noemde het om dat ik me kan voorstellen dat juist jij dit waarschijnlijk interessant vind, voor als je eens tijd over hebt. ;)

Nunc

• Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2006, 05:15:23 pm »
quote:
Laodicea schreef op 19 mei 2006 om 17:08:
[...]

:P

Maar ik noemde het om dat ik me kan voorstellen dat juist jij dit waarschijnlijk interessant vind, voor als je eens tijd over hebt. ;)

absoluut

maar ik vind zoveeeeeeeeeeeel dingen interessant! Lets face it, er zijn gewoon teveel interessante dingen :/

Does

• Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2006, 05:27:34 pm »
Scientology ?
Live vanuit de luie stoel

diak2b

• Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2006, 05:40:24 pm »
quote:
Nunc schreef op 19 mei 2006 om 17:15:

[...]

absoluut

maar ik vind zoveeeeeeeeeeeel dingen interessant! Lets face it, er zijn gewoon teveel interessante dingen :/

Welnee, maar één.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Nunc

• Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2006, 05:44:43 pm »
quote:

Één Intereressantst ding, vele interessante dingen. (Is dit niet het 7e godsbewijs van Thomas? Nee? Dan claim ik het bij deze   :) )

Laodicea

• Bekijk profiel
Science & Theology News
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2006, 06:13:36 pm »
quote:

http://images.fok.nl/s/schater.gif