Auteur Topic: Doel  (gelezen 1192 keer)

jbird

• Bekijk profiel
Doel
« Gepost op: januari 28, 2003, 04:27:48 pm »
In Filip.3 lees je over het levensdoel van Paulus. Maar wat zie jij (jongere 12-20) persoonlijk als het doel van je leven ?
En hoe wil je dat bereiken ? Wat doe je daar juist wel / niet voor ?

Allemaal vragen, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties...

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Doel
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2003, 04:40:50 pm »
Voor de mensen die zo snel geen bijbel bij de hand hebben, je kunt het bedoelde stukje hier nalezen. :)
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

gerbenn

• The challenge of modernity is
    • Bekijk profiel
Doel
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2003, 11:01:46 am »
Mijn doel in het leven is heel veel geld verdienen. Het lijkt me leuk om heel veel geld te hebben zodat je alles kunt kopen wat je wil. Dan word je tenminste gelukkig.

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
Doel
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2003, 08:31:40 pm »
Leuke baan, bij m'n vriendin blijven en nog vele jaren metal blijven maken.
Where Winters Forever Cry

Sarah

• Bekijk profiel
Doel
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2003, 08:40:45 pm »
Van mijn muziek en koop verslaving afkomen ;)

Ligt eraan waar God me naartoe leidt, heb het vermoeden dat ik voor de klas ga komen te staan omdat m'n opleiding die richting op gaat :D. Voor de rest hoop ik óóit te trouwen en kids te krijgen die ik met liefde en dank wil opvoeden.

Maargoed, wie weet wat God met me in petto heeft.

Weet niet of je dit eigeniljk wel bedoeld achteraf gezien.... Ik streef ernaar God's wil te willen doen, niet die van mezelf.

En de topicstarter zelf?
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
Doel
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2003, 08:43:18 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 20:40:45 schreef Sarah:
Ligt eraan waar God me naartoe leidt, heb het vermoeden dat
hm, dat vind ik eigenlijk nergens op slaan. Ik heb zo'n vrouw op m'n werk; haar dochter is 16 en prostituee, haar zoon is amper 21 en is aan de harddrugs. Dan zegt ze daarop: "dat is de wil van God"

sorry, echte flauwekul. Opvoeding heet dat.

Sarah

• Bekijk profiel
Doel
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2003, 08:48:52 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 20:43:18 schreef Ellesar:
[...]

hm, dat vind ik eigenlijk nergens op slaan. Ik heb zo'n vrouw op m'n werk; haar dochter is 16 en prostituee, haar zoon is amper 21 en is aan de harddrugs. Dan zegt ze daarop: "dat is de wil van God"

sorry, echte flauwekul. Opvoeding heet dat.

Ik bedoel dat ik God om leiding vraag in mijn leven, en ik wil God's wil doen in mijn werk en werk wat ik nog ga doen, ipv wat ík wil. Maargoed ik doe nu die opleiding en weet niet wat ik ermee ga doen.

Snap niet waarom je nou over die vrouw begint hoor. Ik begrijp best dat je kwaad bent dat iemand verantwoordelijkheden niet neemt. Maar moet je dat dan hierop afreageren? Niemand is volmaakt toch? Iedereen maakt fouten, want we zijn mensen, jijzelf ook, als je dat inziet en ziet dat God je vergeeft voor je fouten omdat Hij zo liefdevol en genadig is, leer je ook anderen te vergeven. Want God vergeeft jou ook!!!

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
Doel
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2003, 08:59:58 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 20:48:52 schreef Sarah:
[...]

Ik bedoel dat ik God om leiding vraag in mijn leven, en ik wil God's wil doen in mijn werk en werk wat ik nog ga doen, ipv wat ík wil. Maargoed ik doe nu die opleiding en weet niet wat ik ermee ga doen.
Mensen doen altijd wat ze zelf willen. Hoe je dat ook wend of keert.

quote:

Snap niet waarom je nou over die vrouw begint hoor. Ik begrijp best dat je kwaad bent dat iemand verantwoordelijkheden niet neemt. Maar moet je dat dan hierop afreageren? Niemand is volmaakt toch? Iedereen maakt fouten, want we zijn mensen, jijzelf ook, als je dat inziet en ziet dat God je vergeeft voor je fouten omdat Hij zo liefdevol en genadig is, leer je ook anderen te vergeven. Want God vergeeft jou ook!!!
Oke, ik moest me inderdaad even afreageren (ik zet er niet voor niets "sorry" achter) maar ik kan andere mensen wel vergeven. Maar dat heeft "helaas" niks met god te maken.

Sarah

• Bekijk profiel
Doel
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2003, 09:02:14 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 20:59:58 schreef Ellesar:
[...]

Mensen doen altijd wat ze zelf willen. Hoe je dat ook wend of keert.
[...]

Oke, ik moest me inderdaad even afreageren (ik zet er niet voor niets "sorry" achter) maar ik kan andere mensen wel vergeven. Maar dat heeft "helaas" niks met god te maken.

Met wie heeft het dan wel te maken???

En no problem (over het afreageren)

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
Doel
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2003, 09:04:46 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 21:02:14 schreef Sarah:
[...]

Met wie heeft het dan wel te maken???

Dat heeft meer met je eigenbeeld te maken. Als je iemand kunt vergeven, dan wilt dat 9 van de 10 keer zeggen dat je een medelevend (of in ieder geval sociaal) mens bent IMO.

-offtopic-Ik zag trouwens dat je lievelings-schrijver C.S. Lewis is! dat was een vriend van mijn favo schrijver; J.R.R. Tolkien (de boeken, NIET de films ;))-/offtopic-

Sarah

• Bekijk profiel
Doel
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2003, 09:10:09 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 21:04:46 schreef Ellesar:
[...]

Dat heeft meer met je eigenbeeld te maken. Als je iemand kunt vergeven, dan wilt dat 9 van de 10 keer zeggen dat je een medelevend (of in ieder geval sociaal) mens bent IMO.

-offtopic-Ik zag trouwens dat je lievelings-schrijver C.S. Lewis is! dat was een vriend van mijn favo schrijver; J.R.R. Tolkien (de boeken, NIET de films ;))-/offtopic-

Ja klopt, ze hadden samen volgens mij ook een discussiegroep. (christelijk voor de duidelijkheid ;))

quote:

Hier zijn de meningen over verdeeld ;)

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
Doel
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2003, 09:11:53 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 21:10:09 schreef Sarah:
[...]

Ja klopt, ze hadden samen volgens mij ook een discussiegroep. (christelijk voor de duidelijkheid ;))
Daar ben ik mij van bewust hoor, je ziet zelf "stukken uit de bijbel" terug in zijn verhalen (expres die haakjes geplaatst)

quote:

[...]

Hier zijn de meningen over verdeeld ;)
ja, dat kan gebeuren :) dat ligt voor ieder mens denk ik anders.

Sarah

• Bekijk profiel
Doel
« Reactie #12 Gepost op: juli 30, 2003, 09:14:56 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 21:11:53 schreef Ellesar:
[...]

Daar ben ik mij van bewust hoor, je ziet zelf "stukken uit de bijbel" terug in zijn verhalen (expres die haakjes geplaatst)
[...]

ja, dat kan gebeuren :) dat ligt voor ieder mens denk ik anders.

Tolkien was ook christen.
:D

Ok ik back ontopic, we dwalen af in de topic van Jbird. Sorry! Jbird