Auteur Topic: Problemen installeren phpBB2 forum  (gelezen 1776 keer)

MVD

• Bekijk profiel
Problemen installeren phpBB2 forum
« Gepost op: juni 03, 2006, 09:38:16 pm »
Hallo,

Ik probeer een forum bij ons op de site te zetten. Hier wil ik het forum phpBB2 voor gebruiken. Maar tijdens het installatie proces krijg ik een foutmelding dat de database niet toegankelijk is. Ik heb geen enkele ervaring met php, is er iemand die mij een beetje in de goede richting kan helpen? Is er iemand met ervaring met phpBB2 in combinatie met PLESK?

Alvast bedankt

MVD
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2006, 10:11:28 pm door MVD »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2006, 09:52:14 pm »
Heb je wel toegang tot een MySQL-database dan?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

MVD

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2006, 10:03:29 pm »
Ik heb een MySQL Database aangemaakt in PLESK. Tijdens de installatie geef ik deze naam op met een wachtwoord ed. Met het bekende resultaat, geen toegang dus. Ik heb verder config.php tijdelijk aangepast, dat zou moeten ivm schrijfrecht in dit bestand tijdens de installatie.

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2006, 10:52:02 pm »
Plak hier even de exacte foutmelding die je krijgt bij de installatie van phpBB2. (Tenzij daar wachtwoorden ofzo in staan natuurlijk ;) )
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

WebJojo

• www.pknhuissen.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2006, 11:57:34 pm »
Inderdaad ff de foutmelding of screenshot posten, ik kan je anders wel ff helpen als je er niet uitkomt.

Tot nu toe heb ik ze altijd gewoon draaiende gekregen, en al helemaal via Plesk